کد خبر 342975
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴

یک عضو هیات کردهای مذاکرکننده برای تشکیل کابینه جدید عراق اعلام کرد که اربیل خواستار در اختیار گرفتن چهار وزارت دولت است.

به گزارش مشرق، «فریاد روندازی»، عضو هیات کُردهای مذاکره‎کننده برای تشکیل کابینه جدید عراق اعلام کرد که مذاکرات بر سر تشکیل کابینه جدید عراق هنوز به پایان نرسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مذاکرات بین جریان‌های سیاسی و حیدر العبادی، نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه همچنان ادامه دارد، تاکید کرد که کردها حق تصدی چهار وزارتخانه در دولت جدید را دارند.

رواندزی افزود: درباره کابینه جدید به ما اطلاع دادند که کردها می‌توانند تصدی سه وزارتخانه را بر عهده بگیرند اما باید گفت که در اختیار دادن سه وزارتخانه برای کردستان کم است.

وی همچنین اعلام کرد که تعدادی از مشکلات مربوط به منطقه کردستان با طرف مذاکراه‌کننده هیات دولت مورد بررسی قرار گرفت، هر چند در مورد برخی از آنها توافق نشده است.

سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق اعلام کرد که حیدر العبادی نخست وزیر عراق این کشور لیست وزرا و برنامه‌های آنها برای تصدی سمت‌های وزراتی را به وی ارائه داده است.

خبرنگار این شبکه از بغداد خبر داد که در لیست ارائه شده توسط حیدر العبادی نام وزرای کشور و دفاع خالی مانده است.

آنگونه رسانه‌های عراقی خبر داده‌اند ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه عراق خواهد بود و هوشیار زیباری هم که 10 ساله فرد اول دستگاه سیاست خارجی عراق بود با ترک این سمت به عنوان معاون نخست وزیر فعالیت خواهد کرد.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پسر ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    چه خوش خوراک کردستان عراق ۴ تا ولی کل عراق چندتا!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس