کد خبر 343765
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۳

تبدیل شدن مدارس به مکانی برای پناه دادن به آوارگان حملات داعش، موجب محروم شدن دست کم 400 هزار کودک از تحصیل در منطقه کردستان عراق شده است.

به گزارش مشرق، " پشتیوان صادق " وزیر آموزش و پرورش در دولت محلی منطقه کردستان عراق گفت: مشکلات اسکان آوارگان و بازگشایی مدارس به روی دانش آموزان ظرف دو ماه آینده و با شروع سال تحصیلی جدید حل خواهد شد.

وزیرآموزش و پرورش دولت محلی منطقه کردستان عراق درافتتاح رسمی مدرسه ای در یکی از مناطق مرفه نشین شهر اربیل به عنوان بزرگ ترین شهر منطقه کردستان عراق، گفت: به محض یافتن پناهگاهی برای این افراد، می توان مدارس را برای تحصیل دانش آموزان بازگشایی کرد.

به دنبال حمله گروه تروریستی داعش به شمال عراق در چند ماه اخیر، صدها هزار نفر از اهالی این مناطق به منطقه کردستان عراق پناه بردند و بعد از تکمیل ظرفیت اردوگاه ها، آوارگان در مدارس اسکان داده شدند.

یک دختر 14 ساله درحالیکه لباس مدرسه بر تن دارد، می گوید: از بازگشت به مدرسه و از سرگیری تحصیل خوشحال است اما از اینکه کودکان آواره نمی توانند به مدرسه بروند، ناراحت است.

بنا به اعلام سازمان نجات کودکان، دراستان دهوک در شمال عراق نیز امکان بازگشایی دست کم 650 مدرسه به علت اسکان آوارگان وجود ندارد.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس