کد خبر 342762
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵

شماری از فرانسوی ها که موافق تحویل کشتی های جنگی میسترال به روسیه هستند، در اعتراض به خودداری پاریس از تحویل این کشتی ها به مسکو به علت اختلاف بر سر بحران اوکراین، روز یکشنبه در سن نازر تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق، حدود شصت تن از فعالان فرانسوی و اعضای اتحادیه سازه های دریایی فرانسه روز یکشنبه با تجمع در برابر اولین کشتی میسترال ساخته شده به سفارش روسیه موسوم به ولادیووستوک در بندر سن نازر تظاهرات کردند.

همزمان با برگزاری این تجمع شماری از فرانسوی های مخالف تحویل کشتی های میسترال به روسیه نیز در همین اسکله و در فاصله چندصدمتری تظاهرات موافقان تحویل میسترال به روسیه، تجمع کردند.

دولت فرانسه هفته پیش در پی نشست محدود شورای دفاعی این کشور اعلام کرد با توجه به ادامه خشونت ها و درگیریها در شرق اوکراین، شرایط برای تحویل اولین ناو میسترال به روسیه فراهم نشده است. پس از انتشار این خبر دولت فرانسه اعلام کرد تحویل کشتی میسترال به روسیه به حال تعلیق درنیامده است و اظهارنظرهای فرانسوا اولاند در این زمینه هیچ پیامد حقوقی ندارد. به گفته سخنگوی الیزه، رئیس جمهور فرانسه فقط اعلام کرده است اگر اوضاع در اوکراین بهبود پیدا نکند با تحویل کشتی میسترال به روسیه موافقت نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی از سن نازر، مقامات دولت فرانسه پیش از این بارها اعلام کرده اند تحریم های آمریکا و اروپا بر ضد روسیه در رابطه با بحران اوکراین، مانع از آن نخواهد شد که پاریس به تعهدات خود در توافق نامه فروش دو کشتی جنگی میسترال به روسیه عمل کند.

شرکت فرانسوی کشتی سازی DCNS و آژانس صادرات تسلیحاتی روسوبورون اکسپورت روسیه Rosoboronexport ژوئن سال دو هزار و یازده قراردادی امضا کردند که در آن ساخت دو کشتی جنگی میسترال برای نیروی دریایی روسیه پیش بینی شده است. قرار است دومین کشتی میسترال ساخت فرانسه برای روسیه که سباستوپول نامگذاری شده است، پائیز سال دو هزار و پانزده به مقامات نیروی دریایی روسیه تحویل داده شود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس