کد خبر 334994
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵

شرکت بزرگ دولتی تسلیحاتی روسبورن اکسپورت اعلام کرد فقط پس از آنکه فرانسه دومین ناو بالگردبر میسترال را به روسیه تحویل داد، مسکو بهای این دو فروند ناو را خواهد پرداخت.

به گزارش مشرق، آناتولی ایسائیکین مدیر این گروه دولتی روسی در گفتگو با خبرگزاری ایتارتاس گفت :« پرداخت نهایی مطابق با توافقنامه ای که به امضا رسیده است نوامبر 2015 پس از تحویل ناو دوم صورت خواهد گرفت.»

اواخر ژوئیه ، فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه اطمینان داده بود که ناو نخست در موعد مقرر آن یعنی اکتبر 2014 تحویل داده خواهد شد و این درحالی است که تحویل ناو دوم «به رفتار روسیه بستگی خواهد داشت.»

روسیه که یکی از بزرگترین واردکنندگان تجهیزات نظامی و فناوری است سال 2011 توافقنامه ای امضا کرد که خرید دو فروند ناو جنگی میسترال را به ارزش یک میلیارد و 200 هزار یورو رسمی می کند.

 اما بحران اوکراین که غربی ها و روسیه را وارد بدترین رویارویی از زمان پایان جنگ سرد کرد پاریس را در برابر شرکای غربی این کشور قرار داد : آمریکا تحویل میسترال را کاملا نامناسب دانست و اتحادیه اروپا اوایل اوت سومین بخش از تحریم ها را آغاز کرد که این بار علیه قلب اقتصاد روسیه است.

به عقیده ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ، واشنگتن به فرانسه فشار وارد می کند تا به تعهدات قراردادی خود مطابق با مسکو عمل کند. روسیه به فرانسه هشدار داده است که در صورت لغو این توافقنامه تا آخرین بخش از حقوق خود را از فرانسوی ها مطالبه خواهد کرد.

اواخر ژوئیه ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده بود واردات نظامی اروپایی خود را کاهش می دهد و اطمینان داد روسیه کاملا آماده است هرچه نیاز دارد تولید کند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس