کد خبر 354017
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱

دنیس مانتوروف، وزیر صنعت و تجارت روسیه روز سه شنبه اعلام کرد پاریس مقامات مسکو را در جریان لغو قرارداد ناو میسترال قرار نداده است و برنامه زمانبندی به منظور تحویل این ناو از جانب روسیه هنوز به قوت خود باقی است.

به گزارش مشرق، مانتوروف گفت :« تاکنون هیچ درخواست رسمی در زمینه لغو این قرارداد به دست ما نرسیده و برنامه تحویل این ناو نیز تغییری نکرده است.»روسیه در ژوئن سال 2011 میلادی قراردادی به ارزش یک میلیارد و دویست میلیون یورو ( معادل یک میلیارد و پانصد میلیون دلار) به منظور خرید دو فروند ناو میسترال از فرانسه با دولت این کشور امضاء کرد.

پیش بینی می شود تا پایان سال 2014 میلادی اولین ناو فرانسه با نام ولادی ووستوک به روسیه تحویل شود و ناو دیگر که سواستوپول نام دارد، در سال 2015 میلادی به مقامات روس تحویل شود.

از زمانی که غرب به دلیل بحران در اوکراین تحریم های اقتصادی هدف دار را علیه روسیه اعمال کرده است، اجرای این توافق نیز در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.در ماه سپتامبر امسال فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه تهدید کرد تحویل این دو فروند ناو را به حالت تعلیق در خواهد آورد و روسیه را به تشدید درگیری ها در اوکراین متهم کرد.این در حالی است که روسیه بارها اتهامات درمورد دست داشتن در بحران اوکراین را رد کرده است.

فرانسوا اولاند بعدا اعلام کرد اواخر ماه اکتبر در زمینه این موضوع تصمیم گیری خواهد کرد.
رئیس جمهور فرانسه تحویل این ناوها را به اجرای توافق آتش بس و یافتن راه حل سیاسی به منظور پایان دادن به درگیری ها در اوکراین مشروط کرد.

مسکو نیز تاکید کرد در صورتی که پاریس این قرارداد را لغو کند، باید خسارت زیادی در این زمینه به روسیه پرداخت کند. روسیه همچنین خاطر نشان کرد در صورتی که این توافق لغو شود، کارشناسان این کشور می توانند مشابه ناو میسترال را در داخل کشور طراحی کرده و آن را بسازند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس