رييس جمهوري فرانسه با ابراز اطمينان از تحويل نخستين ناو جنگي 'ميسترال' به روسيه، تحويل دومين ناو را به رفتار مسکو در مورد اوکراين مشروط کرد.

به گزارش مشرق، اولاند عنوان کرد: اين قرارداد (فروش ميسترال به روسيه) در سال 2011 ميلادي بسته شده و ساخت ناو نخست مراحل پاياني خود را مي گذراند و بايد در ماه اکتبر تحويل داده شود.

وي افزود: آشکارا اعلام مي کنم تحويل ناو دوم ميسترال به روسيه به رفتار مسکو در قبال ناآرامي هاي اوکراين وابسته است. در حال حاضر تصميمي در مورد تحريم هاي جديد که فرانسه را به صرف نظر از تحويل ميسترال ها وادارد، اتخاذ نشده است.

رييس جمهوري فرانسه در مورد تحويل نخستين ميسترال به روسيه گفت: روس ها بهاي اين ناو را پرداخت کرده اند و اگر اين ناو تحويل نشود، فرانسه بايد يک ميليارد و يکصد ميليون يورو به روسيه بپردازد.

قرارداد فروش دو ناو برنامه ريزي و فرماندهي با ويژگي حمل بالگرد به روسيه در زمان رياست جمهوري نيکلا سارکوزي در سال 2011 و به ارزش يک ميليارد و 200 ميليون يورو امضا شد.

'ولادي وستوک' (Vladivostok) اولين ناو اين قرارداد در تاريخ پنج مارس (14 اسفند ماه) آزمايش هاي دريايي خود را پشت سر گذاشت. اين کشتي در ماه اکتبر تحويل داده مي شود و قبل از پيوستن به ناوگان روسيه در اقيانوس آرام، در سال 2015 در سن پترزبورگ مسلح خواهد شد.

دومين ناو نيز قرار است در اواخر سال 2015 به روسيه تحويل داده شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    میگن با هردست بدی با همون دست پس میگیری. یاد اس 300 خودمون افتادم
  • ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    این کجا و آن کجا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس