کد خبر 340370
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قصرشیرین گفت: 12 قطعه کبک از شکارچیان غیرمجاز در مرز رسمی پرویزخان از توابع این شهرستان توسط ماموران سپاه کشف و ضبط شد.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی احمدپور افزود: نیروهای ناحیه مقاومت وقتی دریافتند دو شکارچی متخلف وغیرمجاز 12 قطعه کبک را به قصد فروش و خروج غیرقانونی از مرز به پرویزخان منتقل کرده اند، بسرعت وارد عمل شده و این پرندگان را در یکی از غرفه های بازارچه مرزی کشف کردند.

وی بیان کرد: شکارچیان غیرمجاز پس از تشکیل پرونده ای برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

احمدپور گفت: 12 قطعه کبک نیز بمنظور رها سازی و بازگرداندن به آغوش طبیعت به اداره حفاظت محیط زیست قصرشیرین تحویل شد.

جانشین رییس اداره حفاظت محیط زیست قصرشیرین نیز از تحویل گرفتن 12 قطعه کبک کشف شده از شکارچیان متخلف خبر داد و افزود: چند قطعه از این کبک ها جوجه بوده و پر و بال چند قطعه نیز از سوی شکارچیان متخلف برای جلوگیری از پرواز بریده شده است.

ˈپژمان فتاح پورˈ با بیان اینکه در شرایط فعلی امکان بازگردان این پرندگان به آغوش طبیعت وجود ندارد، گفت: نگهداری آنها در اداره حفاظت محیط زیست قصرشیرین امکان پذیر نیست لذا این پرندگان به مرکز نگهداری محیط زیست کرمانشاه منتقل می شوند.

وی تاکید کرد: رها سازی این کبک ها به آغوش طبیعت زمانی که پر و بال آنها ترمیم شود و جوجه ها نیز قادر به پرواز شوند، انجام خواهد گرفت.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق از لحاظ تنوع گونه های گیاهی و جانوری بسیار غنی و دارای دو منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز (مشترک با سرپل ذهاب) و زله زرد (مشترک با گیلانغرب) و مناطق آزاد گسترده ای با انواع پرندگان و پستانداران حایز اهمیت است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس