کد خبر 339435
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این هیاهویی که اکنون غرب در جریان مبارزه با داعش به راه انداخته‌اند اشتباه است چرا که با بمباران هوایی نمیتوان تروریسم را که در داخل خانه‌ها مخفی شده از بین برد.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در اختتامیه دهمین همایش بین‌المللی انرژی در سالن همایش‌های پژوهشگاه نیرو که امروز چهارشنبه 5 شهریورماه برگزار شد امنیت پایدار و استوار جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک مزیت برای کشورمان برشمرد و با تاکید بر اینکه ایران کشوری خنثی و وابسته نیست، گفت: زمان شاه به خاطر وابستگی به غرب ایران ثبات نسبی داشت اما با تغییر اوضاع تا کشور را رها کردند، فرو ریخت.

وی تقویت پایه‌های دموکراسی ایران پس از انقلاب را یادآور شد و با تاکید بر اینکه امروز کسی نمی‌تواند در ایران دیکتاتوری کند، تصریح کرد: امنیت پایدار امروز جهان علیرغم همه مشکلات به خاطر همین دموکراسی است و تردیدی نیست در این سال‌ها آمریکایی‌ها هر چه توانستند از کودتا، تحمیل جنگ و به هم ریختن از داخل را علیه کشور ما انجام دادند و اکنون به درک درست‌تری از جمهوری اسلامی ایران رسیده‌اند.

لاریجانی به نظر ناصحانه ایران در حوادث منطقه اشاره کرد و با یادآوری اینکه غربی‌ها هر جا به حرف ما گوش ندادند هزینه پرداخت کردند، گفت: آنها با هزاران میلیارد دلار هزینه و با دادن 6 هزار کشته از عراق خارج شده و اکنون خجالت زده هستند.

وی یادآور شد: آنها سال 2001 که برای مبارزه با تروریسم و مواد مخدر به افغانستان و عراق لشکر کشیدند نتوانستند هیچ کدام را کاهش دهند و تولید مواد مخدر از 200 تن در سال به 8هزار تن رسید و تروریسم هم که چه فضاحتی شده است.

رئیس مجلس گفت: این هیاهویی که اکنون در جریان مبارزه با داعش به راه انداخته‌اند اشتباه است چراکه با بمباران هوایی نمی‌توان تروریسم را که در داخل خانه‌ها مخفی شده از بین برد.

وی خطاب به غرب گفت: اگر می‌خواهید داعش را از بین ببرید نباید چند سال به آن کمک می‌کردید و اکنون نیز راه از میان برداشتن آنها بمباران نیست؛ ما حرف خود را روراست می‌زنیم و بعضی کشورها در ظاهر چیزی می‌گویند و پنهانی به داعش کمک می‌کنند لذا با ما راحت‌تر می‌شود حرف زد چون پای حرف‌مان هستیم و امروز برخی تحلیلگران غربی به این نکته اشاره می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • انسان ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    0 0
    امروز یک فیلم سرزدن یک عراقی توسط داعشی ها را دیدم خیلی وحشیانه بود و دلم می خواست داد بزنم قسمتون میدم به داد عراقی ها برسید مگه انسان نیستیم به خدا موشک بهتر از این وحشی ها هست خدایا به داد عراقی ها برس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس