کد خبر 338173
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶

خشونت ناتمام پلیس آمریکا علیه شهروندان این کشور و اعتراضات دو هفته اخیر سرانجام موجب شد تا "باراک اوباما" دستور بازبینی در نحوه توزیع سلاح و دیگر ادوات جنگی پیشرفته را در میان نیروهای پلیس ایالتی و محلی ایالات متحده صادر کند.

به گزارش مشرق، رویترز نوشت: به دلیل تنش های به وجود آمده در آمریکا در نتیجه حوادث شهر فرگوسن در ایالت میسوری، "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا دستور بازبینی در طرح توزیع سلاح و ادوات جنگی پیشرفته در میان نیروهای پلیس ایالتی و محلی را صادر کرد و همچنین خواستار بازبینی در نحوه استفاده از زور توسط پلیس شد.

به گفته یکی از مقامات کاخ سفید، به دستور اوباما قرار است برنامه ای فدرال برای محدود کردن پلیس های ایالتی و محلی در استفاده از سلاح گرم در مواقع مختلف تدوین شود.

به نوشته رویترز، وجود سلاح های پیشرفته در دستان پلیس های ایالتی و محلی و همچنین برخورداری آنها از خودروهای زرهی موجب هراس مردم آمریکا و واکنش های گسترده از سوی آنها شده از همین رو اوباما قصد دارد تا در مورد نوع سلاح هایی که در اختیار پلیس های ایالتی و محلی قرار می گیرد تغییراتی ایجاد شود.

البته به توجه به اینکه در آمریکا قوانین هر ایالت با ایالت دیگر تفاوت هایی دارد ممکن است فرمانداران برخی ایالت ها در برابر این تصمیم اوباما جبهه گیری کنند.

اوباما در دو سال اخیر تلاش زیادی برای اعمال محدودیت های بیشتر در فروش سلاح گرم در آمریکا داشته اما فعالیت گسترده لابی سلاح در این کشور موجب شده تا تلاش های وی راه به جایی نبرد.

اعتراضات شهر فرگوسن در ایالت میسوری که از تاریخ 19 مرداد و در پی کشته شدن یک نوجوان سیاه پوست به دست پلیس آغاز شده بود، از روز چهارشنبه هفته گذشته تقریبا فروکش کرده و به همین دلیل فرماندار میسوری دستور خروج نیروهای گارد ملی از این شهر را صادر کرده تا پس از دو هفته، آرامش به خیایان های فرگوسن بازگردد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس