«آموس هارئیل»، نویسنده و خبرنگار نظامی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» که دستی طویل در دستگاه‌ های امنیتی رژیم صهیونیستی دارد، در مقاله ‌ای که روز پنج‌شنبه گذشته منتشر کرد، تاکید کرد که جنگ علیه نوار غزه به مثابه مقدمه جنگ سوم لبنان است.

حزب الله تاکتیک
گروه بین‌الملل مشرق - براساس پژوهش صورت گرفته از سوی یکی از افسران ارشد دایره اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی موسوم به «امان» تهدید حزب الله لبنان به آزادسازی منطقه «الجلیل» پرده از طرح‌ های متعددی از سوی حزب الله بر می ‌دارد.

«آموس هارئیل»، نویسنده و خبرنگار نظامی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» که دستی طویل در دستگاه‌ های امنیتی رژیم صهیونیستی دارد، در مقاله ‌ای که روز پنج‌شنبه گذشته منتشر کرد، تاکید کرد که جنگ علیه نوار غزه به مثابه مقدمه جنگ سوم لبنان است.

هارئیل نوشت: جنگ ارتش «اسرائیل» در نوار غزه و علیه مقاومت فلسطینی را باید نمونه کوچک جنگ علیه حزب الله لبنان به شمار آورد که دارای ذخایر و انبارهای تسلیحاتی بسیار بزرگ‌ تر و بیشتر از مقاومت فلسطینی است و این نکته ‌ای است که برآوردهای امنیتی دستگاه ‌های امنیتی «اسرائیل» بارها بر این امر تاکید کرده ‌اند، به گونه ‌ای که این برآوردها تاکید می ‌کنند که حزب الله حدود 100 هزار موشک پیشرفته و مدرن در اختیار دارد موضوعی که موجب می ‌شود، مقایسه توان موشکی حزب الله و حماس غیر ممکن باشد.

افزون بر آن هارئیل به این نکته اشاره می ‌کند که یگان نخبه ارتش «اسرائیل» موسوم به یگان گولانی که در حال حاضر ژنرال «غسان علیان» از طایفه دروزیان و از اهالی شهر «شفا عمرو» از توابع الجلیل غربی، فرماندهی آن را برعهده دارد، هنگامی ‌که با مقاومت شدید گروه‌ های فلسطینی در منطقه الشجاعیه در غزه مواجه و متحمل خسارت ‌های بسیار شد، مجبور به کمک گرفتن از نیروی هوایی برای مقابله با گروه ‌های فلسطینی شد و ظرف کمتر از 50 دقیقه 126 نقطه را با بمب‌هایی هدف قرار که وزن هریک از آنها به یک تُن می ‌رسید، حملاتی که خسارات سنگینی به شجاعیه وارد کرد و اهالی منطقه را وادار به ترک خانه‌ های خود و رفتن به مناطق نسبتا امن کرد.


حزب الله تاکتیک

حزب الله تاکتیک

وی ادامه داد: این حملات هوایی شدید و سخت شکل و ساختار منطقه را تغییر و به نیروهای ارتش «اسرائیل» اجازه پیشروی در آن جهت انجام ماموریتش را داد و طی آن نظامیان ارتش «اسرائیل» تونلی را محاصره کردند که آن را در منطقه کشف کرده بودند.

هارئیل می‌ نویسد: پس از کشف تونل به سرعت اقدامات لازم برای منفجر کردن و تخریب آن آغاز شد، اما برای مقابله با حزب الله در این تردید نیست که ارتش «اسرائیل» باید از قدرت بسیار بیشتری از آنچه در غزه بکار برد، استفاده کند.

براساس پیش بینی‌ های هارئیل جنگ آینده علیه حزب الله با حمله بسیار سخت و شدید و بدون هشدار آغاز می ‌شود، چون تسلیحاتی که حزب الله در اختیار دارد و به طور مشخص موشک ‌های این حزب بسیار پیشرفته و مدرن هستند و به حزب الله اجازه می ‌دهند، هر نقطه از خاک «اسرائیل» را که اراده کنند، هدف قرار دهند، چرا که دقت این موشک‌‌ها نیز بسیار بالاست و قابل قیاس با دقت موشک ‌های حماس نیست و همین موجب می ‌شود، دقت و کارآیی گنبد آهنین اسرائیل باز هم کاهش یابد.


حزب الله تاکتیک هارئیل همچنین تاکید کرد: 9دستگاهی که در جریان جنگ «صخره سخت» علیه نوار غزه مشارکت داشتند، برای مقابله با حزب الله و کاستن از خسارات وارده از سوی حزب کافی نیستند و در چنین جنگی و برای مقابله با حزب الله به نظر می‌ رسد که ارتش «اسرائیل» باید از عصای جادویی استفاده کند، چون تصور نمی‌ شود که حتی موشک‌های «حیتس» نیز بتوانند از «اسرائیل» در برابر حزب الله دفاع کنند.

این خبرنگار کهنه‌ کار اسرائیلی تاکید کرد که از همان لحظات اول آغاز چنین جنگی عمق «اسرائیل» متحمل حملات و ضربات بسیار شدید و سختی از سوی حزب الله خواهد شد و در این امر کابینه «اسرائیل» نمی‌ تواند، در انتظار دستیابی به مشروعیت بین المللی باشد و همین موجب می ‌شود تا پاسخ «اسرائیل» نیز شدید و کوبنده باشد و ارتش «اسرائیل» حتی مجبور به وارد کردن نیروهای پیاده نظامش به میدان باشد و نیروی هوایی نیز با فزایش عملیات‌ های خود، ضربات خود علیه حزب الله را تشدید کند.

افزون بر آن هارئیل با استناد به پژوهش صورت گرفته توسط یک افسر ارشد دایره اطلاعات نظامی ارتش «اسرائیل» که در مجله نظامی «معراخوت» در سرزمین ‌های اشغالی منتشر شد، نوشت: تهدیدات سید حسن نصرالله به حمله به «الجلیل» و آزاد سازی آن بیانگر نقشه ‌های متعدد حزب الله است و در واقع نشان می ‌دهد که حزب الله نبرد آینده را از داخل عمق «اسرائیل» آغاز می ‌کند و تاکتیک «جنگ فرسایشی» را پیاده نخواهد کرد.

حزب الله تاکتیک

به گفته این پژوهشگر اسرائیلی تونل ‌هایی که در نوار غزه کشف شدند، بر این امر تاکید می ‌کنند که حزب الله در نبرد آینده خود با «اسرائیل» از تونل ‌ها برای اجرای نقشه‌ های نظامی خود استفاده خواهد کرد.

وی افزوده است:‌ حزب الله دارای تونل ‌های هجومی است که زیر زمین و در نزدیکی مرزهای شمالی سرزمین ‌های اشغالی حفر شده‌ اند تا در جنگ سوم لبنان مورد بهره برداری قرار گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سلمان ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    0 0
    به امید پیروزی مجاهدان فی سبیل الله در نبرد با صهاینه کافر و تکفیری ها
  • نرگس 1990 ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    0 0
    فان حزب الله هم الغالبون
  • ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    0 0
    ماشااله حزب الله
  • بهداد ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    0 0
    دمش گرم موشکا گرفته دستش و داره می دوه !!! چه دل و جرعتی !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس