دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت هشتمین سالروز پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ اعلام کرد که این جنگ فراتر از لبنان و فلسطین و جنگی واقعی بود که هدفش نابود کردن مقاومت بود نه فقط خلع سلاح.

به گزارش مشرق، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان جمعه‌شب به مناسبت هشتمین سالروز پیروزی مقاومت اسلامی در لبنان بر رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه سال 2006 سخنان مهمی ایراد کرد.

این سخنرانی به طور مستقیم از شبکه‌های المنار و المیادین پخش شد.

درود بر شهدای جنگ 33 روزه

سالروز پیروزی در جنگ 33 روزه را سالروز عزیز و مهم و سالروز پایداری و پیروزی و حماسه‌ای تاریخی دانست و بر روح شهدای جنگ، شهدای ارتش، نیروهای امنیتی و مدنی  و رسانه‌های لبنانی درود فرستاد و از همه عناصر مقاومت تقدیر کرد.

نصرالله از شهدای مقاومت بخصوص سید عباس موسوی، شیخ راغب حرب و حاج عماد مغنیه و همه کسانی که آنان را نسل‌های بعد از امام موسی صدر دانست، یاد کرد و بر روح آنان درود فرستاد.

هدف جنگ 33 روزه نابود کردن مقاومت لبنان بود


نصرالله در ادامه با بیان اینکه درباره این جنگ مطالب بسیاری گفته شده است، تصریح کرد: در مورد جنگ تموز بسیار صحبت شده و سخنرانی، کنفرانس، تالیف و پژوهش‌های مختلفی در این مورد انجام شده است و این جنگ از سوی دوست و دشمن در منطقه مورد بررسی قرار گرفته است و این بحث‌ها همچنان نیز ادامه دارد زیرا این جنگ یک نبرد کوچک نبوده بلکه جنگی حقیقی با ابعاد و اهدافی بود که نقشه‌هایی برای فلسطین، لبنان ، کل خاورمیانه و حتی جهان داشت و باید سخن «کاندولیزا رایس» وزیر امور خارجه اسبق آمریکا که وعده متولد شدن یک خاورمیانه جدید را داده بود به یاد داشته باشیم.

وی افزود: تمام نوشته‌ها، گفتگوهای مطبوعاتی و خاطراتی که روسا و رهبران دولتها و وزاری خارجه به ویژه مقامات آمریکایی در این مورد نشان می‌دهد که این حمله بخشی اساسی از نقشه‌ای بود که مراحل و اهدافی داشت. قصد داشتند که مقاومت در لبنان را نابود کنند و فقط مسئله خلع سلاح آن مطرح نبود بلکه می‌خواستند رهبران و رزمندگان آن را نیز از بین ببرند، سخن از ساخت زندانی برای 10 هزار نفر در شمال فلسطین یا در «الوسط» بود.

سید حسن سپس عنوان کرد: همچنین قصد داشتند سوریه را به دلیل پشتیبانی‌اش از مقاومت و مخالفت با «اسرائیل» از پای دربیاورند و نظامش را سرکوب کنند، اما بخش سوم این نقشه هدف قرار دادن مقاومت فلسطین در غزه بود و هر کس از این موضوع سخن بگوید به یاد می‌آورد که این قرار بود این امر در سال 2006 به اتمام برسد.

در حال تکمیل..

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس