سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله اظهار داشت: هر جا که بحث دفاع از محور مقاومت مطرح باشد ما هم آنجا حضور داریم و نبرد آینده ما با اسرائیل نبردی متفاوت از سوریه خواهد بود.

به گزارش مشرق، بخش دوم مصاحبه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با روزنامه لبنانی الاخبار صبح امروز منتشر شد.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در دومین بخش از مصاحبه خود با روزنامه لبنانی الاخبار اعلام کرد که در قلب معرکه ای قرار دارد که نتیجه آن آینده مشرق عربی را تعیین خواهد کرد.
وی ادامه داد که این جنگی است که می خواست سوریه را از یک محور به محور دیگر منتقل کند، اما چهره جدید آن دیگر تنها برای سوریه خطر محسوب نمی‌شود
.

اگر در قلمون سوریه مقاومت نمی‌گردیم داعش اکنون در بیروت بود

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اگر حزب الله در منطقه القلمون و القصیر سوریه مقاومت نمی‌کرد داعش به بیروت می‌رسید.

نصرالله افزود که حمایت مالی، تسلیحاتی، رهبری و همچنین دخالت برخی از گروه‌های لبنانی در سوریه همچنان ادامه دارد.

مردم از جنگ مقاومت علیه تکفیری‌ها حمایت می‌کنند

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: احساس خطر بیشتر شده است و مردم از جنگ ما علیه تکفیری‌ها بیشتر حمایت می‌کنند و همگان باید برای دفاع از مسلمانان، مسیحیان و اقلیت‌های دینی جزئی از این نبرد باشند و هر جا که بحث دفاع از محور مقاومت مطرح باشد ما هم آنجا حضور داریم.

ترکیه و قطر از داعش حمایت می‌کنند / عربستان از داعش هراس دارد

سید حسن نصرالله تاکید کرد: ترکیه و قطر از داعش حمایت می‌کنند و من قبول دارم که عربستان از داعش هراس دارد. هرجا که پیروان تفکر تکفیری باشند زمینه مناسب برای داعش وجود دارد و این مسئله در اردن، عربستان کشورهای حوزه خلیج فارس دیده می‌شود.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مصاحبه روزنامه لبنانی الاخبار که بخش اول آن دیروز پنجشنبه منتشر شد به اظهار نظر درباره تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ناگفته‌هایی درباره جنگ 33 روزه و کمک‌‌های سوریه در طی این جنگ و نحوه به اسارت گرفتن نظامیان اسرائیلی در جنگ 33 روزه و مسائل دیگر پرداخت.

حضور مقاومت در سوریه در درجه اول برای دفاع از لبنان است

وی در دومین بخش از مصاحبه خود با روزنامه الاخبار بار دیگر تاکید کرد که حضور مقاومت لبنان در سوریه در درجه اول دفاع از لبنان و مقاومت لبنان و تمامی لبنانیها بدون استثنا به شمار می رود. وی تاکید کرد که حوادث اخیر عرسال نشان دهنده این دیدگاه بود. چرا که منطقه عرسال شامل دهها کیلومتر و محیط پیرامونی آن از سوی گروه های مسلح سوری تحت اشغال قرار گرفت.

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد که این عده اردوگاه‌های آموزش و اتاق‌های عملیات و بیمارستان های میدانی و پادگان ها و تجمعاتی را در داخل لبنان ایجاد کرده بودند، سابقه این اقدامات نیز حتی به زمان قبل از حضور حزب‌الله در سوریه باز می گردد.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که این موضوع جنگ پیش دستانه نیست، چرا که منطقه القصیر در مرزهای لبنان قرار دارد و چیزی که قطعی است، اینکه اگر جنگ القصیر نبود، گروه های مسلح خیلی زود وارد هرمل لبنان و بقاع شمالی این کشور می‌شدند.

نصرالله ادامه داد که مهم ترین موضوع این است که الان خطر همه را تهدید می‌کند. ما سه سال قبل از خطری خبر دادیم که امروز همه از آن سخن می گویند، حتی دشمنان نیز اقرار می‌کنند که اتفاقات منطقه دولت‌ها و ملت ها و تمام منطقه را تهدید می کند و منافع دولت‌های بزرگ در جهان را نیز به مخاطره می اندازد.

وی ابراز عقیده کرد که بر تمام کسانی که می توانند بخشی از این معرکه دفاع از لبنان، سوریه، عراق، فلسطین، منطقه و آرمان فلسطین باشند، واجب است که وارد عمل شوند و از مسلمانان و مسیحیان و اقلیت های دینی حمایت کنند.

خطری بزرگ منطقه را تهدید می‌کند

نصرالله تصریح کرد که خطر بسیار بزرگی منطقه را تهدید می کند که جنایت‌های زیادی را انجام می دهد، این گروه هیچ قاعده و قانونی ندارند از لحاظ فکری و اخلاقی و شرعی و انسانی هیچ حد و مرزی برای خود نمی‌شناسند.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: این‌ها عده ای وحشی هستند که مهار آن‌ها در منطقه از دست رفته است، آیا اگر کسی پیدا شود که با این وحشی‌ها بجنگد و آنها را از دریدن ملت های منطقه و دولت های آن بازدارد، باید قدردانی شود یا مورد مواخذه قرار گیرد.

وی تاکید کرد که روزی فرا می رسد که دشمنان خواهند گفت که شما راست می‌گفتید و ما از شما متشکریم. وی به تغییر مزاج عمومی مردم اشاره کرده و گفت که سیاستمداران آخرین گروه‌هایی هستند که مزاجشان تغییر می‌کند، چرا که آنها منافع مربوط به خود دارند.

خطر داعش همه را هدف قرار داده است

سید حسن نصرالله هشدار داد که خطر داعش سنی و شیعه و مسلمان و مسیحی یا درزی و ایزدی و عرب و کرد نمی شناسد، این یک جریان وحشی است که رشد کرده و بزرگ شده است، امکانات و نفرات موجود در اختیار داعش الان زیاد است و این باعث نگرانی همه شده است. همه باید نسبت به این خطر نگران باشند.

وی ادامه داد: برخی از دولت‌ها می دانند چه چیزی را تربیت کرده‌اند، به همین علت الان داعش را بزرگترین و مهم ترین خطر می‌دانند، چرا که می دانند داعش چه چیزهایی در اختیار دارد. وی به ترس واقعی نسبت به داعش در داخل رژیم های خلیج فارس بویژه عربستان سعودی اشاره کرده و گفت که این تفکر دهها سال در این منطقه به مردم تلقین می‌شد و در مدارس و مراکز آموزشی به آنها القا می شد.

دبیرکل حزب الله در عین حال گفت که این خطری است که می توان با آن مقابله کرد و بر آن پیروز شد. اما نیاز به جدیت دارد. وی افزود: ما در القصیر و قلمون و دیگر جاها با ارتش آزاد و صاحبان دیدگاه های لائیک یا لیبرال وارد جنگ نشدیم، بلکه با این تفکر مبارزه کرده و آنها را شکست دادیم. البته همه باید موضعی درست اتخاذ کرده و هوشیار باشند.

عربستان درک کرده که باید جریان میانه رو در مقابل تروریست‌ها بایسند

وی در مورد بازگشت سعد حریری نخست وزیر اسبق لبنان به این کشور گفت که این بازگشت می‌تواند نشانه ای از این موضوع باشد که عربستان سعودی درک کرده که باید سران اعتدالگرای منطقه در مقابل تروریست‌ها بایستند.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه طرفداران دیدگاه های تکفیری زمینه خوبی برای گسترش داعش هستند، تاکید کرد که این بستر در اردن و عربستان سعودی و کویت و دولت های خلیج فارس وجود دارد، اگر دولت هایی اعتقاد داشته باشند که می توانند به این گروه کمک کنند، باید بدانند که وقتی که نوبت به خود آنها رسید، داعش به آنها رحم نخواهد کرد.

رهبر مقاومت لبنان تصریح کرد که حزب الله اگر کمک یا مساعدتی را در یکی از عرصه ها آغاز می کند، انگیزه‌های طایفه ای ندارد، بلکه این کمک برگرفته از معرکه امت و پروژه امت اسلام و منافع دولت‌ها و ملت‌هاست.

حزب الله جریانی ملی و برای تمام لبنانی هاست/ به مقاومت سنی فلسطین نیز کمک کردیم

وی توصیف مقاومت به عنوان یک جریان شیعی را رد و تاکید کرد که مقاومت، لبنانی و ملی و برای تمام لبنانی هاست. ما از همان ابتدا تاکید داشتیم که بگوییم حضور ما در سوریه بر اساس فرقه گرایی نبوده و ما مقاومت عراق را نیز خارج از مبانی طایفه ای کمک کردیم. ما همچنین به حماس و سایر گروه‌های مقاومت فلسطین نیز خارج از این مبانی کمک کردیم، چرا که آن‌ها سنی هستند.

دبیرکل حزب الله گفت که برخی سعی دارند همواره سهم ما در آرمان فلسطین را نادیده بگیرند تا ما را جریانی فرقه گرا و مذهبی معرفی کنند. اما ما می‌گوییم که در عرصه هستیم و هر موقع که برای ما میسر بود، اقدام لازم را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد که اگر حزب الله اراده دفاع از ملت و آرمان امت اسلامی را داشته باشد و آمادگی این کار را داشته باشد، آیا این جرم یا گناه است؟ اگر حزب‌الله در القصیر یا قلمون مبارزه نمی کرد، معرکه آخر تروریست ها در عرسال نبود، بلکه آنها بقاع را گرفته بودند و به عکار و الجبل و سواحل لبنان نیز رسیده بودند و معرکه در بیروت و جنوب بود.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به حمایت مالی و تسلیحاتی برخی گروه های لبنانی از تروریست‌های مسلح در برخی مناطق سوریه به دور از رسانه های جمعی گفت که این روند همچنان ادامه داد و چیزی تغییر نکرده است.

باید با دولت سوریه برای بازگرداندن آوارگان کمک کرد

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد که امروز باید تصمیمی سیاسی برای توقف استفاده از آوارگان اتخاذ شود و باب همکاری با دولت سوریه برای بازگرداندن آن ها به کشور باز شود، چرا که سوریه آمادگی زیادی برای بازگرداندن این عده دارد.

وی این سخن که حضور حزب الله در لبنان از لحاظ مادی و انسانی فرسایشی خواهد بود را مبالغه آمیز خواند و توضیح داد که قربانیان حزب الله از زمان ورود به سوریه تاکنون بسیار کمتر از تعدادی است که در صورت عدم حضور حزب‌الله در سوریه از آن‌ها و ملت لبنان گرفته می‌شد.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه طرفداران دیدگاه های تکفیری زمینه خوبی برای گسترش داعش هستند، تاکید کرد که این بستر در اردن و عربستان سعودی و کویت و دولت های خلیج فارس وجود دارد، اگر دولت هایی اعتقاد داشته باشند که می توانند به این گروه کمک کنند، باید بدانند که وقتی که نوبت به خود آنها رسید، داعش به آنها رحم نخواهد کرد. ‎

در نبرد آینده با اسرائیل هر آنچه داریم رو می‌کنیم

سید حسن نصر الله در ادامه سخنانش در پاسخ به سوال دیگری گفت: آن مسائلی را که برای اسرائیل درنظر گرفته ایم به صورت طبیعی با آن چه حزب الله ضد گروه های مسلح در سوریه استفاده می‌کند متفاوت است، چرا که حزب الله معتقد است چیزی را که برای نبرد آماده و مهیا کرده بود، در نبرد با اسرائیل مخفی کرده باشد، حزب الله هر آن چه دارد را رو می کند.

درگیری سوریه تجربه ایده‌عالی برای نبرد با اسرائیل به ما بخشید

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنانش تاکید کرد: نبردی که اکنون ما در آن حضور داریم برعکس انتظارات اسرائیلی‌ها نه تنها از توان ما نمی‌کاهد بلکه به تجربیات ما می‌افزاید، و افق‌های وسیعی را در نبرد در برابر ما می‌گشاید، از این رو تجربیات نبرد کنونی باعث می شود، در رویارویی‌های آتی با دشمن صهیونیست در حمله و دفاع از آن استفاده کنیم.

تشکیل ائتلاف مردمی در جولان اشغالی برای عملیات ضد اشغالگری

سید حسن نصرالله در بخش مربوط به نزاع کنونی این حزب با گروه های مسلح در داخل خاک سوریه سخنانی که گفته می شد حزب الله در سوریه به صورت مستقیم با نظامیان اسرائیلی درگیر شده بود را رد کرد، و در این خصوص از وجود یک ائتلاف مردمی در جولان اشغالی برای انجام عملیات ضد نیروهای اشغالگر خبر داد.

تصمیم‌گیری در حزب الله از سوی شورای تصمیم‌گیری اتخاذ می‌شود

در همین راستا سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه در خصوص سخنرانی های خود و آن چه را که در سخنرانی ها و بخصوص سخنان حساس مطرح می کند از پیروی خود از ضوابط مشخص خبر داد، چرا که در پی این سخنان مواضعی تعیین می شوند، همچنین نصرالله تاکید کرد، دبیرکلی حزب الله به مثابه ریاست حزب نیست از این رو تنها تصمیم گیرنده در حزب الله وی نیست، چرا که تصمیم گیری در داخل حزب الله از سوی شورای تصمیم گیری حزب اتخاذ می گردد، و تصمیم های اساسی را در این شورا می گیریم، و شخص دبیرکل در این امر تنها شریکی تاثیر گذار در آن به حساب می آید، اما تصمیم گیرنده نهایی وی نیست.

جنگ روانی مکتب حزب الله با دشمن بر اساس صداقت پایه ریزی شده است

سید حسن نصرالله در ادامه سخنانش تاکید کرد: جنگ روانی مکتب حزب الله با دشمن براساس اصل صداقت پایه ریزی شده است، وی درباره بالا بردن تن صدا و پایین آوردن این تن نیز گفت: همه چیز را با منظور انجام می دهم و بیان می کنم، که به نوع و دلیل مناسبتی که سخنرانی برای آن تنظیم شده و مخاطبان آن مربوط می شود، از این رو مطلبی را که باید با صدای بلند بیان شود، هرگز با صدای پایین به مقصود لازم نمی رسد، و برعکس آن هم صحیح است، از این رو هر نکته مکانی دارد و نوع گویش آن و تن صدا و پایین و بالا آوردن آن هم به آن مطلب مربوط می شود.

دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص علت کوتاه بودن زمان سخنرانی‌هایی که وی به صورت مستقیم و حضوری در آنها به ایراد سخنرانی می پردازد، و این که گفته می شود در این زمان این مقدار وقت لازم است تا جنگنده های اسرائیلی برای شناسایی محل سخنرانی زمان لازم دارند تا شناسایی کنند، ضمن رد آن گفت: خیر منظورم بیان خلاصه کردن زمان مطرح کردن مطالب مفید است و این که گفته می شود برای شناسایی به 15 دقیقه زمان نیاز دارد این سخن دقیق نیست.

همچنین قرار است سیدحسن نصرالله امروز جمعه ساعت 20:30 به‌وقت محلی (22 به‌وقت تهران) از طریق شبکه تلویزیونی المنار نیز با مردم سخن بگوید.

برای مشاهده مشروح بخش اول مصاحبه سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با الاخبار  اینجا کلیک کنید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    لبیک یا نصرالله
  • مهدی مرادیفر ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    خدا سایه ات را از سر حزب الله کم نکند سید خیلی سالاری شیعیان بتو میبالند وبتو عشق میورزند
  • یاسر ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    آمیـــــــــــــــــــــــــن،از خدامه که داعش به ترکیه بره تا نفت های مجانی که از داعش گرفته کوفتش بشه
  • ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    اگه این مشرق بزاره فدایی داری سید , همه جای دنیا, به مولا سالاری
  • behzad ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    یک مرد با شرف واقعی
  • مهدی اسدی ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    سلام : خدا را قسم می دهیم به مادرش حضرت زهرای مرضیه (سلام الله علیها) این سر باز فداکار اسلام را برای نشر اسلام و عزت اسلام ناب محمدی بخصوص شیعه حفظ و حراست فرماید .
  • مهدی از قم ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    کاش رهبری عزیز در میان دولت مردان چند یار مثل سید حسن داشت
  • سلام ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    اول لبیک یا حسین دوم لبیک یا مهدی سوم لبیک یا سید علی لبیک یا نصرالله
  • جواد ازاداور ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    درود بر سردار وفادار سيد على
  • گلپور ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    عجببببببب.......
  • رضا از مشهد ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    خدا نگهدارت سید عزیز تکفیری منفی ده * خدا ذلیلت کند
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    این همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب پیش بینی کرده بود.انهاکه داعش را درست کردند،حالا ازش می ترسند. مثل کسی که اسم بچه اش را گذاشته بود رستم و ازش می ترسید.
  • ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    آقا این جمله رو 5 بار خوندم نفهمیدم! "چرا که حزب الله معتقد است چیزی را که برای نبرد آماده و مهیا کرده بود، در نبرد با اسرائیل مخفی کرده باشد، حزب الله هر آن چه دارد را رو می کند"
  • قاسم ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    0 0
    سید یمانی خیلی مخاصیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس