کد خبر 335604
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حدود ۲ میلیون و پانصد هزار گلوله و ده‌ها هزار گلوله توپخانه و تانک در جنگ علیه غزه به کار برده است.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت به نقل از یک مسئول ارتش رژیم اسرائیل بدون ذکر نام نوشت: ارتش حدود 2.5 میلیون گلوله تفنگ و دهها هزار گلوله توپخانه در جنگ علیه غزه استفاده کرد.

این مسئول افزود: از زمان آغاز عملیات علیه غزه، نیروهای ارتش چهار میلیون و هشتصد هزار گلوله تفنگ، 43 هزار گلوله توپخانه و 39 هزار گلوله تانک دریافت کرد که براساس ارزیابی ها، دستکم 60 درصد این مهمات مورد استفاده قرار گرفت و بقیه آنها در انبارهای ذخیره مهمات اضطراری جمع آوری می شود.

این مسئول ارتش رژیم اسرائیل گفت: خودروهای زرهی اعم از تانک ها، یدک کش های توپ، زره پوش ها و بلدوزرهای ارتش نیز در طول جنگ علیه غزه 11 میلیون لیتر گازوئیل مصرف کردند. جنگنده های ارتش اسرائیل نیز نزدیک به 50 میلیون لیتر سوخت در این مدت مصرف کردند. این میزان سوخت چهار برابر میزان مصرف شده در جنگ گذشته اسرائیل علیه غزه در سال 2012 میلادی بود.

وی افزود: ارزیابی ها نشان می دهد که پر کردن دوباره انبارهای مهمات به 600 تا یک میلیارد و یکصد میلیون دلار پول نیاز دارد.

براساس آمار رسمی موسسات فلسطینی، ارتش رژیم اسرائیل جنگ خود علیه غزه را در هفتم ماه ژوئیه گذشته آغاز کرد که به شهادت 1959 نفر و زخمی شدن نزدیک به 10 هزار نفر دیگر منجر شد. در این جنگ 38086 باب خانه و همچنین ساختمانهای دولتی و نظامی منهدم یا آسیب دید.

470 نفر از شهدا کودک، 343 نفر زن و 88 نفر سالخورده بودند و یک خبرنگار ایتالیایی نیز به همراه شماری از خبرنگاران محلی کشته شد.

3084 نفر از زخمی ها نیز کودک، 1970 نفر زن و 368 نفر دیگر سالخورده بودند.

درمقابل، منابع رسمی رژیم اسرائیل اعلام کردند که 64 نظامی ارتش اسرائیل در این جنگ کشته و 651 نفر دیگر از آنها زخمی شدند.

این درحالی است که گردانهای شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس شمار تلفات ارتش رژیم اسرائیل را 161 نظامی برشمرد و افزود که یک نظامی را نیز به اسارت گرفته است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس