کد خبر 334833
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷

چهارمین دوره مسابقات والیبال جام کنفدراسیون آسیا از 27 مردادماه در قزاقستان آغاز می شود و تیم ملی ب والیبال ایران برای کسب سومین مدال طلای این رقابت ها تلاش خواهد کرد.

به گزارش مشرق، ایران با دو مدال طلا و یک نقره پرافتخارترین کشور شرکت کننده در مسابقات والیبال جام کنفدراسیون آسیا است.

تیم های چین (سه مدال طلا، نقره و برنز) و کره جنوبی (یک مدال نقره) در رتبه های دوم و سوم پرافتخارترین کشورهای این رقابت ها هستند.

نخستین دوره مسابقات والیبال جام کنفدراسیون آسیا سال 2008 در تایلند برگزار شد که تیم ملی والیبال ایران موفق به کسب مقام قهرمانی شد. تیم های کره جنوبی، چین و ژاپن مقام های دوم تا چهارم را به دست آوردند.

دومین دوره این رقابت ها سال 2010 در شهر ارومیه (ایران) برگزار شد و باز هم ملی پوشان ایران موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند. چین، هند و تایوان دوم تا چهارم شدند.

سومین دوره این رقابت سال 2012 به میزبانی چین برگزار شد که تیم ملی والیبال ایران در دیدار نهایی مغلوب میزبان شد و به عنوان نایب قهرمانی اکتفا کرد. چین قهرمان شد و تیم های ژاپن و هند عنوان های سوم و چهارم را به دست آوردند.

چهارمین دوره مسابقات والیبال جام کنفدراسیون آسیا از روز دوشنبه 27 مردادماه به مدت هفت روز در شهر آلماتی قزاقستان پیگیری خواهد شد.

هشت تیم برتر آسیا در این رقابت ها شرکت دارند که دیدارهای دور مقدماتی خود را در دو گروه پیگیری خواهند کرد. تیم های قزاقستان (میزبان)، ژاپن، کره جنوبی و هند در گروه اول و تیم های چین (قهرمان دوره قبل)، ایران، استرالیا و تایلند در گروه دوم با یکدیگر رقابت می کنند.

والیبال کشورهای استرالیا، چین، ایران، ژاپن و کره جنوبی سابقه حضور در تمامی دوره های جام کنفدراسیون والیبال آسیا را در پرونده کاری خود دارند. هند برای کسب سومین تجربه به آلماتی می رود و قزاقستان (میزبان) و تایلند دومین حضور خود را تجربه خواهند کرد.

محمدطاهر وادی، فرهاد سال افزون، محمدرضا حسینی پویا، رحمان داوودی، سعید شیرود قربانی، حامد تاروردی، رضا صفایی، آرمین رنجبر، علیرضا جدیدی، مصطفی شریفات، سجاد دهنوی و علی حسین 12 ملی پوش اعزامی والیبال ایران به این رقابت ها هستند.

محمد حسین حسینی فرد به عنوان سرپرست، پیمان اکبری (سرمربی)، رضا ابراهیمی، کیوان مجردی و ایرج مقدم (مربی)، علی محمدی فرد (فیزیوتراپ)، هانی فرخی (آنالیزور) و مسعود محمدی یزنی به عنوان ماساژور تیم ملی ب والیبال را در این رقابت ها همراهی خواهد کرد.

امیر حسین منظمی مدیر تیم های ملی والیبال رییس کاروان اعزامی ایران به چهارمین دوره مسابقات والیبال جام کنفدراسیون والیبال است. امیدوار حاتمی عضو کمیته کنترل کنفدراسیون والیبال آسیا و مسعود ذوقی داور بین المللی ایران که برای قضاوت به این رقابت ها دعوت شده است، از دیگر همراهان کاروان اعزامی تیم ملی ب والیبال اعزامی به آلماتی هستند.

کاروان والیبال ایران بامداد امروز (سه شنبه) از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) تهران را به مقصد آلماتی ترک کرد. ملی پوشان ایران در دور مقدماتی به ترتیب با تیم های تایلند، چین و استرالیا در 27، 28 و 29 مردادماه مسابقه خواهند داشت.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس