کد خبر 333910
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵

وزیر بهداشت در پاسخ به درخواست خبرنگاری جهت رسیدگی به بچه‌های شین آبادی گفت: آنچه در دولت تصمیم گرفتیم این بود که این دانش‌آموزان نه تنها برای درمانشان بلکه برای زندگی آینده‌شان حتما بیمه‌ای داشته باشند و دولت این بیمه را برایشان پیش‌بینی کند. مقرر شد که وزارت آموزش و پرورش این کار را انجام دهد. درصورتی که این مسئولیت به ما محول شود با کمال میل آنرا قبول می‌کنیم. امیدواریم به دلیل بی‌توجهی مسئولان از این پس چنین حوادثی را شاهد نباشیم.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، دکتر سید حسن هاشمی در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه سلامت گفت: ما پزشکان و شما خبرنگاران هر دو قسم خورده‌ایم؛ ما در حفاظت از جان بیماران و شما در حفاظت از روان مردم. امیدوارم خدا توفیق عطا کند تا قسم خود را نشکنیم.

وی ادامه داد: حدود یک هفته آینده یک سال از عمر کاری ما می‌گذرد؛ زمان چه با سرعت گذشت و سه سال دیگر برای خدمت فرصت باقی است. افسوس از اینکه اگر همت و همدلی بیشتری وجود داشت، کارهای بیشتری می‌توانستیم انجام دهیم و اکنون مشکلات کمتری به چشم می‌آمدند.

وی افزود: با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته اما مردم هنوز مشکلات زیادی دارند، وظیفه ماست که بر مشکلات چشم نبندیم. مشکل آن است که مسئولان در ابتدای فعالیتشان نکته‌بین هستند اما با گذشت زمان تصور می‌کنند که گره‌های زیادی را گشوده‌اند در حالی که هنوز مشکلات بسیاری وجود دارد. بنابراین سال‌های پیش رو فرصت مناسبی برای نظام است تا مشکلات را حل کند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: باید رودربایستی‌ها را کنار گذاشت. مشکلات کاملا مشخص هستند و اگر تنها سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت مورد توجه قرار گیرد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: دولت با تمام مشکلات، به حوزه سلامت توجه کرد و اعتباراتی را به این حوزه تخصیص داد که پایداری آن ضرورت دارد تا به این ترتیب خدمت رسانی با سرعت بیشتری تعقیب شود.

هاشمی افزود: مشکلات مردم زیاد است اما همه امیدوارند و امیدشان هم به این است که ما همت کنیم و دغدغه‌های آنها را کاهش دهیم. همین باور مردم مهمترین سرمایه ماست. ما اشک، درد و رنج مردم را می‌بینیم و تمام تلاشمان را برای کاهش مشکلات آنها انجام می‌دهیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: به نقش رسانه‌ها کاملا واقفم، شما بسیاری از مسیرها را برای ما باز کردید و در عین حال اشکالات کار ما را نیز معرفی کردید. انتظار ندارم که رسانه‌ها نکات منفی و اشکالات کار ما را نبینند، همواره اعلام آمادگی کرده‌ایم که اشکالات در برنامه‌هایمان را با آغوش باز پذیرا باشیم. وزارت بهداشت در جهت سلامت مردم از نقد استقبال می‌کند.

وی در عین حال خطاب به خبرنگاران گفت: جایی که از صحت اخبارتان مطمئن نیستید در خدمت شما هستیم و تا یک هفته آینده تمام امکانات ارتباطی با مسئولان مربوطه برای شما خبرنگاران فراهم خواهد شد.

وی بر ضرورت تشکیل انجمن صنفی تخصصی خبرنگاران حوزه سلامت تاکید و گفت: خبرنگاران حوزه سلامت، اساتید و همچنین دانشکده خبر در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند تا انجمنی تخصصی بدون وابستگی به دولت و وزارتخانه فعالیت خود را آغاز کند تا به این ترتیب خبرنگاران حوزه سلامت بتوانند رسالت واقعی خود را به سرانجام برسانند و آن رسالت چیزی جز توانمند کردن مردم در امر سلامتی‌شان نیست.

هاشمی افزود: بسیاری از مشکلات امروز در حوزه سلامت به دلیل کم اطلاعی مردم است بنابراین اگر مردم را با حقوقشان آشنا کنیم وظیفه خود را انجام داده‌ایم.

عکس یادگاری وزیر بهداشت با خبرنگاران و حضور سرزده رامبدجوان در مراسم روز خبرنگار که شب گذشته از سوی وزارت بهداشت برگزار شد، از نکات حاشیه‌ای این مراسم بود.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس