بنیاد بین‌المللی رسانه‌های زنان (IWMF) و انستیتو بین‌المللی امنیت خبرنگاران (INSI) با انتشار گزارش مشترکی از تهدیدها و آزار و اذیت‌های گسترده علیه زنان فعال در رسانه‌ها خبر داد.

چه کسانی بیشترین مزاحمت را برای زنان خبرنگار ایجاد می‌کنند؟گروه اجتماعی مشرق - این گزارش که در نوع خود برای نخستین بار منتشر می‌شود «ارائه تصویری جهانی از خشونت و آزار و اذیت زنان در رسانه‌های خبری» نام دارد و نتایج حاصل از آن پس از بررسی نظرسنجی از حدود 1000 خبرنگار زن از سراسر جهان اعلام شده است.

این گزارش نخستین تصویر جامع از تهدیدها و خطراتی را ارائه می‌کند که بسیاری از خبرنگاران زن شاغل در رسانه‌های خبری با آن مواجه هستند. این گزارش از موضوعاتی نظیر ارعاب، تهدیدهای رایانه‌ای‌، سوء‌استفاده، خشونت‌ فیزیکی و آزار و اذیت جنسی تشکیل شده و همین طور موضوعات پیشنهادی برای آمادگی، پیگیری و محافظت از زنان در خبرگزاری‌ها در آن ارائه شده است.

علاوه بر این در نظرسنجی‌های ارائه شده اطلاعاتی مرتبط با خشونت‌های جنسی، خشونت‌های جسمی، امنیت فضای مجازی و تهدیدهای امنیتی که زنان خبرنگار با آن مواجه هستند، جمع‌آوری شده است.

این نظرسنجی به‌ صورت مشترک از سوی بنیاد بین‌المللی رسانه‌های زنان (IWMF) و انستیتو بین‌المللی امنیت خبرنگاران (INSI) انجام شده و هزینه اجرای آن نیز از سوی دولت استرالیا و یونسکو تامین شده است.

نتایج اصلی حاصل از این نظرسنجی شامل موارد زیر است که پایگاه اینترنتی «میدیامون» آن را منتشر کرد:

- حدود دو سوم از پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی اعلام کردند که خودشان به نحوی برخی از موارد بدرفتاری نظیر ارعاب یا خشونت‌ و بدرفتاری‌های مرتبط با حرفه خود را تجربه کرده‌اند. این خشونت‌ها از ناسزاگویی تا تهدید به مرگ را شامل می‌شوند.

- بیشتر این ارعاب و تهدیدها و بدرفتاری‌ علیه زنان خبرنگار در محیط کار رخ داده است.

- بسیاری از موارد مزاحمت و آزار و اذیت‌ خبرنگاران زن هرگز گزارش نشده و مسکوت مانده‌ است. این مساله در حالی رخ می‌دهد که حتی بسیاری از زنانی که این مساله را تجربه کرده‌اند اذعان دارند که از نظر روحی و روانی دچار آسیب جدی شده‌اند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یک مرد ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    5 0
    زن خوب نباید خبرنگار بشه. اگر هم هست باید بره دنبال یک کار بهتر
  • ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 4
    بمیر تو
  • مردسالار ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    5 0
    جاي زن فقط توي خونه وكارش هم فقط خونه داري

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس