کد خبر 333754
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۰

نخستین روز مسابقات کاراته قهرمانی نوجوانان، جوانان و زیر 21 سال آسیا با کسب 8 مدال توسط نمایندگان ایران در بخش بانوان به پایان رسید.

به گزارش مشرق، نخستین روز از چهاردهمین روز مسابقات کاراته قهرمانی نوجوانان، جوانان و زیر 21 سال آسیا در دو قسمت کاتا و کومیته و در دو بخش مردان و بانوان در مالزی برگزار شد که نمایندگان ایران دو مدال در بخش کاتا و شش مدال در بخش کومیته کسب کردند.

در رقابتهای امروز(جمعه) در بخش کومیته دختران رده سنی نوجوانان تیم ایران از سه فرصت در سه وزن، به 2 مدال طلا و یک برنز دست یافت.

در وزن 47- کیلوگرم توسط سارا بهمنیار و در وزن 54-کیلوگرم شقایق واحدی به 2 مدال طلا دست یافتند و مینا یوسفی هم در وزن 54+ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

بهمنیار برای کسب مدال طلا ابتدا حریفی از هند را 4 بر صفر برد، در دومین مبارزه چین تایپه را 3 بر 2 مغلوب کرد، سپس مقابل حریف تایلندی 8 بر صفر پیروز شد و در فینال نماینده ژاپن را 2 بر یک شکست داد.

در وزن 54-کیلوگرم هم شقایق واحدی ابتدا کاراته‌کار هندی را 8 بر صفر برد، در مبارزه دوم مقابل نماینده اندونزی 6 بر صفر برنده تاتامی شد و در فینال هم برابر نماینده ژاپن 4 بر صفر به برتری رسید و مدال طلا را از آن خود کرد.

در وزن 54+کیلوگرم مینا یوسفی ابتدا با نتیجه 4 بر صفر برابرنماینده مالزی پیروز شود، در مبارزه دوم حریف چینی را با نتیجه 4 بر صفر از پیش‌رو برداشت، در مبارزه سوم مقابل حریف ژاپنی پس از تساوی در وقت قانونی مبارزه با رای داوران بازنده اعلام شد تا در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه دهد. یوسفی در این گروه نماینده قزاقستان را یک بر صفر برد و به مدال برنز رسید.

در بخش کاتا هم تیم ایران یک نقره و یک برنز بدست آورد.

مراسم افتتاحیه این رقابتها عصر امروز به وقت محلی در کوالالامپور برگزار شد که به دلیل جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه و به احترام شهدای فلسطینی، ورزشکاران حاضر یک دقیقه سکوت کردند.

در کومیته پسران هم امروز در وزن 70-کیلوگرم، امین ساکت ابتدا نماینده هنگ کنگ را با نتیجه 8 بر صفر شکست دهد. او در ادامه موفق شد کاراته کایی از اندونزی را 6 بر صفر مغلوب کند و در گام سوم حریفی از کویت را 6 بر 4 برد و در فینال موفق شد کاراته کای ژاپنی را 4 بر 3 شکست دادو قهرمان شد.

در وزن 70+کیلوگرم هم حمید رضا نجاتی پس از یک دور استراحت، دور دوم نماینده چین را 8 بر صفر برد، سپس مقابل قزاقستان به برتری 11 بر 7 رسید و در فینال موفق به شکست دادن حریف اردنی با نتیجه 4 بر صفر شد و مدال طلا را از آن خود کرد.

در وزن 57-کیلوگرم، میثم جمالی پور حریف تایلندی را 3 بر یک برد، در دومین دیدار با نتیجه 7 بر 2 مقابل نماینده کویت به برتری رسید، در گام سوم کاراته کای قزاقستانی را 5 بر صفر پشت سر گذاشت و به فینال رسید. در فینال مقابل نماینده ژاپن در حالی که در وقت قانونی مبارزه نتیجه تساوی 6 بر 6 بدست آمده بود با رای داوران بازنده اعلام شد تا صاحب مدال نقره شود.

همچنین در وزن 63- کیلوگرم پسران، مجتبی محمدی پس از پیروزی برابر نماینده سنگاپور با نتیجه 2 بر صفر، در دیدار دوم مقابل حریف کویتی 2 بر یک شکست خورد و با راهیابی حریفش به دیدار پایانی، او هم در جدول شانس مجدد به رقابت ادامه داد. محمدی در این گروه نماینده کره جنوبی را 8 بر یک برد و در ادامه با نتیجه 2 بر یک مغلوب کاراته کای ژاپنی شد و به مدال نرسید.

در وزن 52-کیلوگرم، یحیی شهگل ابتدا حریفی از کره جنوبی را 2 بر صفر برد، در مبارزه دوم برابر حریف ژاپنی قرار گرفت و پس از تساوی در وقت قانونی مبارزه داوران رای به پیروزی حریف دادند و شهگل در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه داد. او در این گروه با نتیجه 3 بر صفر مغلوب حریف قزاقستانی شد و دستش از مدال خالی ماند.

فردا(شنبه) رقابتهای رده سنی جوانان برگزار می شود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس