کد خبر 332579
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵

اگر اعضای مجمع تصمیم بگیرند در این جایگاه نباشم به رأی مجمع احترام می‌گذارم و برخلاف آنچه گفته می‌شود آماده‌ام تا این سمت را به منتخب مجمع واگذار کنم.

به گزارش مشرق، رئیس هیات فوتبال تهران با بیان اینکه طبق اساسنامه جدید وزارت ورزش و جوانان هیات فوتبال زیر مجموعه فدراسیون فوتبال است گفت:طبق قانون اداره کل حق تعیین سرپرست هیات فوتبال را ندارد.

حبیب‌الله شیرازی به سکوت چندین ماهه‌اش درخصوص اتفاقات اخیر پیرامون برگزاری مجمع انتخاباتی هیات فوتبال تهران پایان داد و به تشریح اتفاقات و برخی دخالت‌ها و کارشکنی‌ها در برگزاری انتخابات این هیات پرداخت.

شیرازی با بیان اینکه تاکنون هیچ‌گونه تخلفی در برگزاری مجامع انتخاباتی صورت نگرفته و تمام روند برگزاری انتخابات بی‌طرفانه و قانونی بوده، اظهار داشت: پیش از این مجامع انتخاباتی هیات‌ها طبق آیین‌نامه اداره کل استا‌ن‌ها برگزار می‌شد اما از 4 سال گذشته و با تغییر اساسنامه وزارت ورزش و جوانان این انتخابات زیر نظر فدراسیون فوتبال و ریاست آن برعهده رئیس فدراسیون فوتبال است.

وی اضافه کرد: بر اساس ماده 8 اساسنامه برگزاری مجامع، هیات‌ها نهادهای غیر دولتی هستند که به عنوان جانشین فدراسیون در استان‌ها عمل می‌کنند و اعضای مجمع نیز با حضور مدیران عامل باشگاه‌های لیگ‌برتر، لیگ دسته اول، فوتسالو... برگزار می‌شود.

شیرازی با بیان اینکه بر طبق اساسنامه جدید اعضای مجمع از 19 نفر به 54 نفر افزایش یافته، اظهار داشت: همین افزایش تعداد اعضای مجمع بیانگر این است که انتخابات شکل واقعی‌تری دارد و از همه ظریف‌ و توانایی‌های آن استان برای انتخاب مسئول هیات استفاده می‌شود.

رئیس هیات فوتبال تهران در خصوص اظهارات اخیر نژاد فلاح رئیس اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران مبنی بر معرفی میرزاآقابیگ به عنوان سرپرست جدید این هیات اظهار داشت: انتخاب سرپرست برای هیات طبق اساسنامه پیش‌بینی نشده چرا که تنها در سه حالت باید برای هیات سرپرست انتخاب می شود؛ اول اینکه بنده استعفا بدهم دوم اینکه فوت کنم و سوم برکنار شوم که هیچ کدام از این سه حالت در مورد بنده صدق نمی‌کند. بر طبق اساسنامه نیز تعیین سرپرست پیش‌بینی نشده است و این موضوع را نیز آقای کفاشیان در صحبت‌های اخیرشان عنوان کرده‌اند و رئیس قبلی تا زمان برگزاری مجمع در مسئولیت خود خواهد بود.

شیرازی در ادامه با بیان اینکه تاکنون به دلایل مختلف دو بار مجمع انتخاباتی هیات فوتبال تهران به تاخیر افتاده، اظهار داشت: بار اول در بهمن ماه به دلیل اعتراض مدیر کل به اینکه ثبت نام‌ها در دهه فجر صورت گرفته و بسیاری در جریان برگزاری انتخابات نبوده‌اند برگزاری مجمع لغو شد و بار دوم هم اردیبهشت ماه امسال با وجود اینکه 13 نفر برای ثبت‌نام اقدام کردند که رئیس اداره کل استان تهران به این بهانه که فضای انتخابات بی‌طرفانه نیست مانع از برگزاری این مجمع شد.

وی اظهار داشت: تلاش من پس از دو بار مجامع انتخاباتی آماده‌کردن فضا برای برگزاری انتخاباتی‌سالم و به دور از شائبه بود که امیدوارم در انتخابات روز 27 مرداد ماه سرانجام رئیس جدید هیات انتخاب شود و به تمام شایعه‌ها در این زمینه پایان دهد.

شیرازی یادآور شد: برای انتخابات 27 مرداد 7 نفر نامزد هستند که عبارتند از محمودی، محمدزاده‌فراهانی، اسماعیل گودرزی، آبانگاه، بهنام ابوالقاسم‌پور و مهران سرپرست.

رئیس هیات تهران با بیان اینکه بنده استاد دانشگاه هستم و در صورتی که مجددا برای ریاست هیات فوتبال تهران رای نیاورم به کار تدریسم می‌پردازم، اما ارتباطم را با فدراسیون قطع نخواهم کرد، اظهار داشت: بنده در سطح آموزشگاهی عنوان آقای‌گلی دارم و سال‌ها داور فوتبال بودم و بعد از اینکه از استرالیا به ایران آمدم در بخش نظارت با فدراسیون فوتبال از زمان مهندس صفایی‌فراهانی همکاری داشتم و حضورم در فوتبال هرگز سیاسی و رابطه‌ای نبوده است.

وی ضمن رد هر گونه همکاری تجاری و نسبت فامیلی با علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال گفت: نمی‌دانم این شایعات از کجا نشات می‌گیرد، ولی بنده هیچ‌گونه ارتباط تجاری و فامیلی با کفاشیان ندارم و تنها به واسطه سال‌ها حضورم در فوتبال و فدراسیون بوده که امروز مسئولیت هیات تهران را بر عهده دارم و با سیاسی‌کاری و واسطه‌تراشی در این مسئولیت قرار نگرفتم و اگر اعضای مجمع تصمیم بگیرند در این جایگاه نباشم به رأی مجمع احترام می‌گذارم و برخلاف آنچه گفته می‌شود آماده‌ام تا این سمت را به منتخب مجمع واگذار کنم.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس