وقتی مسئولان برگزاری سازمان لیگ می‌خواستند جایزه اخلاق لیگ بر‌تر را به تیم نفت اهدا کنند، این جایزه به ناصر فریادشیران رسید و دست مسئولان این تیم از این جایزه کوتاه ماند.

به گزارش مشرق، مراسم برترین‌های لیگ بر‌تر فوتبال ایران برگزار شد تا با آغاز لیگ چهاردهم، سازمان لیگ از بهترین‌های یک سال گذشته فوتبال ایران در لیگ سیزدهم تقدیر کند؛ مراسمی که پس از برگزاری سیزده دوره لیگ، سرانجام‌ برگزار شد. اما این مراسم، یک حاشیه عجیب داشت؛ حاشیه‌ای که به ماجرای اهدای جایزه اخلاق لیگ بر‌تر به تیم نفت تهران برمی‌گردد.

ناصر فریادشیران، از مربیان قدیمی فوتبال ایران ـ که در سال‌های اخیر و در لیگ‌های پایین‌تر، سابقه سرمربیگری تیم نفت تهران را دارد ـ در سال‌های اخیر ارتباط خوبی با مدیران این باشگاه ندارد.‌ هرچند وی در زمان حضور حسین فرکی در تیم نفت در کنار او روی نیمکت این تیم می‌نشست، در سال‌های اخیر از منتقدان جدی مدیران نفت بوده و همواره خود را «مربی اخراجی نفت» معرفی می‌کند.

اما وقتی مسئولان برگزاری سازمان لیگ می‌خواستند جایزه اخلاق لیگ بر‌تر را به تیم نفت اهدا کنند، این جایزه به ناصر فریادشیران رسید و دست مسئولان این تیم از این جایزه کوتاه ماند. اگر فیلم مراسم را باز‌بینی کنیم، می‌بینیم‌ به ‌رغم اینکه جایزه باید به مسئولان باشگاه نفت اهدا می‌شد، به دلیل اینکه در زمانی که احمدی، مجری برنامه نام تیم نفت را اعلام می‌کند، کسی روی سن نمی‌رود تا با پیشنهاد مجری، جایزه این تیم به ناصر فریاد‌شیران برسد؛ مسأله‌ای که بنا به ادعای مدیران نفت با پیامک فریادشیران به عوامل برنامه روی داد و خود فریاد‌شیران آن را کار خدا می‌خواند.

جایزه اخلاقی که حاشیه ساز شد +فیلم
هم‌اکنون نکته عجیب ماجرا این است که فریاد‌شیران، جایزه اخلاق را به مسئولان تیم نفت نمی‌دهد و مدعی است ‌آن را به شخص وزیر تحویل خواهد داد. حتی پادرمیانی تاج، رئیس سازمان لیگ هم موجب نشد تا فریادشیران راضی شود، جایزه را به مسئولان تیم نفت اهدا کند و اکنون جایزه اخلاق لیگ سیزدهم در اختیار فریاد‌شیران است.

امیرحسین بابازاده، مجری رادیو و تلویزیون و مدیر رسانه‌ای و روابط عمومی باشگاه نفت ـ که شب گذشته، تنها فرد حاضر از سوی مجموعه نفت در مراسم بود ـ درباره اتفاق شب گذشته مراسم برترین‌های لیگ بر‌تر در گفت‌وگو با تابناک، نخست از سازمان لیگ بابت بی‌اطلاعی باشگاه نفت انتقاد می‌کند و می‌گوید: «وقتی که شما مراسمی در این حد و این حجم برگزار می‌کنید، خیلی کار عجیبیه که بخواهید مسئولان باشگاه‌ها رو سورپرایز کنید. من شب گذشته به آقای تاج هم گفتم که شما به چه دلیلی به مدیران باشگاه‌ها نگفتید که چه باشگاهی چه عنوانی را برده و به کسی اطلاعی ندادید. اگر قرار بر عدم اطلاع رسانی بود که چرا همه از عناوین خود قبل از مراسم مطلع بودند. چطور آقای دایی، فرکی، محمد عباس‌زاده، آندرانیک تیموریان و... از ماجرا با خبر بودند، ولی باشگاه نفت در جریان این ماجرا قرار نداشت؟ اگر قرار بود به کسی چیزی گفته نشود که به همه باید بی‌خبر می‌بودند و اگر قرار بود اطلاع بدید چرا باشگاه نفت در جریان نبود. بالاخره این یک تناقض بزرگ در این مراسم بود‌».
 
بابازاده در خصوص اتفاق رخ داده در مراسم شب گذشته می‌گوید: «شب گذشته به‌‌ نمایندگی از طرف دوستان هیأت مدیره، ‌در مراسم شرکت کرده بودم. خوشبختانه قبل از مراسم من آقای تاج را هم دیدم که حداقل این باعث شد تا ثابت بشود که ما در مراسم حضور داشتیم. چون دوستان جوری القا می‌کنند که انگار من در سالن حضور نداشتم. وقتی در سالن منتظر یکی از دوستان بودم تا کارت ورود به مراسم را به او برسانم، متوجه شدم که در سالن نام تیم نفت تهران خوانده شده. تا خواستم از پله‌ها پایین بیایم، دیدم که آقای فریادشیران را برای دریافت جایزه دعوت کرده‌اند. بلافاصله من به مسئولان برنامه اعتراض کردم که چرا چنین کاری کردید که دوستان مدعی شدند، مجری برنامه سرخود این کار را کرده است‌».
 
بابازاده درباره اینکه بعد از مراسم از فریادشیران تقاضای دریافت جایزه را کرده یا خیر هم گفت: «هم خودم و هم آقای تاج و عزیزمحمدی و بهمنی از ایشان خواستند تا جایزه را برگرداند که ایشان از این کار سر باز زدند‌».

جایزه اخلاقی که حاشیه ساز شد +فیلم 
این طور که بابازاده می‌گوید، جایزه اخلاق لیگ سیزدهم تیم نفت هنوز در اختیار فریادشیران بوده و او آن را تسلیم مسئولان تیم نفت تهران نکرده است. همین ‌موجب شد تا تماسی با فریادشیران بگیریم و علت را از او جویا شویم. او به خبرنگار تابناک در این خصوص می‌گوید که این جایزه را خدا به او داده و این کار خدا بوده که او مزد زحمات خود در تیم نفت را به این صورت دریافت کند. فریاد شیران می‌گوید که دیشب اصلا متوجه نشده که مجری برنامه او را صدا کرده و با یادآوری آقای مظلومی و فرکی متوجه می‌شود و ‌‌رغم میل باطنی‌اش ‌روی سن می‌رود تا جایزه را دریافت کند.

وقتی از فریاد‌شیران می‌پرسیم با توجه به حضور آقای فرکی در سال عجیب نبوده از ایشان درخواست کردند تا برای دریافت جایزه حاضر شود می‌گوید: «حسین فرکی از اسطوره‌های فوتبال و باشگاه است اما به هر تقدیر ایشان از باشگاه و مجموعه جدا شده‌اند اما من بازنشسته شرکت نفت هستم و از مجموعه نفت به شمار می‌آیم. به هر تقدیر آقای احمدی و کسانی که آنجا حضور داشتند به دلیل سابقه ذهنی که داشتند اسم من را برای دریافت جایزه اعلام کردند. به هر حال من چند سال در این تیم حضور داشتم و این تیم را قهرمان کردم و اگر حضور در لیگ بر‌تر نمره ۱۰۰ داشته باشد من این تیم را از صفر تا نقطه پنجاه رسانده بودم».
 
فریاد شیران در پاسخ به اینکه حالا چرا جایزه را به تیم نفت بازنمی‌گرداند می‌گوید: «جایزه‌ای را که خدا به من داده، به چه کسی باید برگردانم؟».
 
او همچنین در خصوص اینکه به پادرمیانی تاج و مسئولان سازمان لیگ هم در این زمینه پاسخ منفی داده می‌گوید: «کسی به صورت جدی از من درخواستی نکرد و اگر این کار را انجام می‌داد، جایزه را پس می‌دادم».

فریادشیران همچنین بر این باور است که از مسئولان تیم نفت کسی در این مراسم نبوده و این کار خدا بوده که جایزه به او برسد. وقتی به او می‌گوییم که امیرحسین بابازاده، مسئول روابط عمومی باشگاه نفت در سالن حضور داشته، می‌گوید: «مدعی خواست که از بیخ کند ریشه ما ـ غافل از آنکه خدا هست در اندیشه ما. من متأسفم برای آقای بابازاده که به دروغ گفتن وادار شده‌. این خیلی زشت است‌ که ‌فردی رسانه‌ای و مجری صدا و سیما مجبور ‌شود ‌دروغ بگوید. ایشان در زمان دریافت جایزه در سالن نبودند و در خانه‌شان ‌بودند و سه بار هم با من تماس گرفتند. احتمالا از تلویزیون دیده بودند و شوکه شدند. من به قرآن مجید قسم می‌خورم که در زمان دریافت جایزه ایشان در مراسم حضور نداشتند و بعد هم که آمدند گفتند که مجبور شده‌اند ‌به مراسم بیایند. اگر فیلم مراسم را ببینید، ایشان بعد از دریافت جایزه کنار من نشستند. من حتی حاضرم پرینت تلفنم را هم نشان بدهم که سه بار با من تماس گرفتند. وقتی هم به من گفتند که جایزه را به من نمی‌دهید، به ایشان گفتم که این جایزه خداست و آن را به کسی نمی‌دهم‌».

فریادشیران در پاسخ به اینکه با جایزه چه می‌خواهد بکند، می‌گوید: «این جایزه متعلق به باشگاه نفت تهران است و من نمی‌خواهم آن را مصادره کنم. این را شخصا یا به مهندس زنگنه، وزیر نفت خواهم داد یا به مهندس جوادی، مدیرعامل شرکت نفت، چون حرف‌های زیادی از ظلم‌های بسیاری که در این باشگاه به من شده‌، ‌دارم‌».

فیلم دریافت این جایزه توسط فریادشیران را در زیر ببینید:

دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    منظور همود نادر فرياد شيرانه يا كلا شما يك آدم ديگه ساختين؟
  • جمشید پوراسکندر ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    با عرض سلام و ادب . به عنوان یک همکار رسانه ای باید بر این نکته تاکید کنم که آقای ناصر فریادشیران از مربیان هوشمند و فهیم کشور ، تلاش بسیاری برای سربلندی و پیشرفت باشگاه و تیم فوتبال صنعت نفت تهران متحمل شده است و جا دارد که مدیران ارشد صنعت نفت و بویژه باشگاه صنعت نفت ، از این مربی صاحب سبک و آگاه به فوتبال روز دنیا تقدیر و از وی در راهبری و هدایت تیم مذکور بهره مند شود. در ضمن با توجه به منش و اخلاق ستودنی ناصر فریادشیران و تلاشی که وی در عرصه سالم سازی فوتبال کشور انجام می دهد ، دریافت جام اخلاق ، کمترین سپاس جامعه ورزش بویژه فدراسیون فوتبال است. یقینا هیچ وجدان بیداری ، تلاش مقدس این مربی بزرگ را برای ماندن تیم فوتبال صنعت نفت تهران به خارج از تهران فراموش نخواهد کرد. در شرایطی که مدیران وقت باشگاه صنعت نفت تهران حتی جرات اظهار نظر و توان مخالفت با انتقال این تیم به شهرستان را نداشتند ، ناصر فریاد شیران یک تنه وارد عرصه شد و از انجام یک کار غیر عقلانی و غیر تخصصی ، جلوگیری کرد و در این میان تمامی تهمت ها و افتراها و نامردمی ها را به جان خرید و صد افسوس که مدیران وقت باشگاه صنعت نفت تهران ، به جای حمایت از او به تخریب این شخصیت مبادرت ورزیدند. به هر تقدیر این مربی فنی و هوشیار باید در جایگاهی بلند در باشگاه صنعت نفت استقرار یابد و وظیفه مدیران صنعت نفت است که از این انسان پاک و توانمند در عرصه مربیگری استفاده کند. ایشان ثابت کرده اند که فضای فوتبال را بخوبی می شناسند و می توانند با تدبیر و مدیریت هوشمندانه ، مسیر قهرمانی تیم فوتبال صنعت نفت را مستحکم سازد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس