واشنگتن پست در گزارشی از حمله صهیونیست‌ ها به مسلمانان در مسجد‌الاقصی در روز جمعه، شمار مجروحان فلسطینی را سانسور کرده بود. در حالی که در آن واقعه، 110 فلسطینی مجروح و 12 نفر بازداشت شده بودند، واشنگتن پست به گونه‌ای این واقعه را گزارش کرد که گویا فلسطینی‌های معترض، در کمال سلامت به خانه خود بازگشته‌اند.

گروه جنگ نرم مشرق- روزنامه معروف آمریکایی واشنگتن پست، در روزهای اخیر چند بار رویکرد جانب‌دارانه دیرینه خود نسبت به صهیونیست‌ها را تکرار کرده است؛ اما این بار حمایت‌های این روزنامه از جنایات صهیونیست‌ها آنقدر آشکار و همراه با گاف‌های عجیب بوده که اعتراض کاربران شبکه‌های اجتماعی را در آورده است.

هرچند که از شبکه‌های تلویزیونی و رسانه‌های اصلی آمریکا انتظاری نیست تا در فجایع غزه، جانب حق را رعایت و حقایق را بیان کنند، اما تقلاهای اخیر این رسانه‌ها در وارونه‌نمایی حقایق تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه به گاف‌های عجیبی تبدیل شده و مورد اعتراض گسترده‌ای قرار گرفته است.

یک نمونه از رسانه‌های مکتوب آمریکایی که در حمایت از رژیم صهیونیستی به گاف دادن افتاده است، روزنامه واشنگتن پست است.

به عنوان مثال، این روزنامه چند روز پیش در صفحه نخست خود مطلبی با تیتر «کشته شدن دو سرباز اسرائیلی در غزه» را منتشر کرد. در زیرتیتر این مطلب هم آمده بود: «با تشدید حملات حماس، تعداد کشته‌ها به 330 نفر رسید».

انتخاب تیتر و روتیتر فوق به گونه‌ای بود که گویا آمار 330 کشته، مربوط به صهیونیست‌هایی هستند که توسط حماس به درک واصل شده‌اند.

اما در متن خبر، حقیقت ذکر شده بود که تا زمان گزارش، تعداد فلسطینی‌هایی که توسط رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند به 330 نفر رسیده که 60 نفر از آنها کودکان هستند.

چند روز پیشتر هم روزنامه واشنگتن پست در گزارشی از حمله صهیونیست‌ها به مسلمانان در مسجد‌الاقصی در روز جمعه، شمار مجروحان فلسطینی را سانسور کرده بود. در حالی که در آن واقعه، 110 فلسطینی مجروح و 12 نفر بازداشت شده بودند، واشنگتن پست به گونه‌ای این واقعه را گزارش کرد که گویا فلسطینی‌های معترض، در کمال سلامت به خانه خود بازگشته‌اند.

واشنگتن پست همچنین کلیت واقعه را هم تحریف کرده بود، زیرا در حالی که ابتدا نیروهای صهیونیستی به فلسطینی‌ها یورش بردند، واشنگتن پست اینگونه گزارش داده بود که ابتدا فلسطینی‌ها به مدت 20 دقیقه شروع به پرتاب سنگ به ارتش صهیونیستی کردند تا این که این ارتش مجبور به دخالت شد.

این در حالی است که فیلم این واقعه موجود است و گزارش دروغ واشنگتن پست را برملا کرده است.

دروغ‌های واشنگتن پست درباره غزه // آماده


دروغ‌های واشنگتن پست درباره غزه // آماده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عسل خانم ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    لعنت به تو اي امريكاي جنايتكار كه همه آتيشهاي اين روزگار از گور تو بلند ميشه سرنگون بشي الهي به حق فاطمه الزهرا
  • ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    از شیطان چه انتظاری داری راست بگوید ؟؟ امریکا شیطان بزرگ است اگر غیر این بود تعجب داشت
  • کاظم ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    ااا چي شد روزنامه هاي غربي همه از غزه تيتر گنده زده بودند و رسانه هاي اصلاح طلب اصلا تيتر نزده بودند چي شد دم مرغ تون زده بيرون نه ؟!!
  • محسن ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    از دروغگو چیزی جز دروغ نمی توان شنید. همانطور که از گرگ انتظار محبت نباید داشت.
  • حسین 1400 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    لااقل روزنامه غربی انقدر وجود داشته که به نفع جریان متبوعش که همون منافع اسرائیل باشه تیتر بزنه! روزنامه های اصلاح طلب حتی جرئت صحبت کردن از فلسطین رو هم بدون اجازه اربابانشون ندارند! مشکل سرسپردگی محض اصلاح طلبانه! که باعث میشه نتونن حتی گوشه ای از حقایق رو هم منتشر کنن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس