کد خبر 331624
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۴

شبکه ان‌بی‌سی آمریکا که گزارشگرش ايمن محي‌الدين در غزه را به علت پوشش خبری صادقانه جنایات رژیم اسرائیل در این منطقه از نوار غزه فراخوانده بود، تحت فشار افکار عمومی مجبور به عقب‌نشینی از تصمیم خود شد.

گروه جنگ نرم مشرق- شبکه خبری ان‌بی‌سی آمریکا که هفته گذشته گزارشگرش در غزه را به علت پوشش خبری صادقانه جنایات رژیم اسرائیل در این منطقه و هم‌دردی با کودکان فلسطینی، از نوار غزه فراخوانده بود، تحت فشار افکار عمومی مجبور به عقب‌نشینی از تصمیم خود شد.

ایمن محی‌الدین خبرنگار شبکه تلویزیونی ان.بی.سی روز چهارشنبه هفته گذشته (۲۵تیر،۱۶ژوئیه) شخصا شاهد کشتار بی‌رحمانه چهار پسر فلسطینی به دست نظامیان رژیم اسرائیل بود. وی از نزدیک شاهد بود که این چهار پسر فلسطینی در ساحل غزه سرگرم بازی بودند که هدف یک ناو کوچک توپدار رژیم اسرائیل قرار گرفتند. وی هنگام پخش مستقیم گزارش خود گفت پیش از آن که آن چهار پسر که بین۹تا۱۱سال سن داشتند هدف قرار گیرند با آن‌ها مشغول بازی فوتبال بود.

عقب‌نشینی ان.بی.سی از اخراج خبرنگار راستگو از غزه

این اقدام شبکه ان‌بی‌سی انتقاد گسترده کارشناسان و افکار عمومی را در پی داشت و موجب تشکیل کمپین‌های مختلفی در سطح اینترنت و شبکه‌های اجتماعی با موضوع «اجازه دهید ایمن گزارش کند» شد. همچنین رسانه‌های مختلفی نیز از اقدام شبکه ان.بی.سی انتقاد کردند و این شبکه را به حمایت متعصبانه از صهیونیست‌ها متهم کردند.

شبکه ان‌بی‌سی همانند دیگر رسانه‌های بزرگ امریکایی به سانسور اخبار گوناگون علیه منافع امریکا و رژیم اسرائیل شناخته شده است.

با شدت گرفتن فشارها علیه این اقدام تبعیض‌آمیز شبکه ان.بی.سی، در نهایت مسئولان این شبکه با عقب‌نشینی از تصمیم خود اعلام کرده‌اند که محی‌الدین می‌تواند به غزه بازگردد و دوباره گزارش دهد.

در بیانیه رسمی شبکه ان.بی.سی ضمن ارج نهادن به گزارش‌های محی‌الدین از تصمیم برای بازگشت وی به غزه خبر داده شده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • یک عجم ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 0
    سلام. به رسانه های صهیونیزم بین الملل و استکبار جهانی ؛؛دل خُنَک نکنید؛جهان اسلام باید رسانه کامل مستقل و اسلامی در جهت پیروزی جهان اسلام بر جهان استکبار داشته باشد. التماس دعا یاعلی ع
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 0
    کی می گه که رسانه ها رکن چهارم دمکراسی هستند؟
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 0
    پرس تي وي ؟
  • ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    0 0
    پرس کلا یعنی رسانه خبری اغلب خبرنگارا به خصوص تو مناطق جنگی از این نوع کاور استفاده میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس