کد خبر 32528
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۰

افزايش سرقت در لبنان، سردي روابط حريري با سوريه، شايعه مشکوک انتقال ميشل عون به بيمارستان،دستگاههاي عجيب نظاميان صهيونيست براي عکسبرداري از سواحل لبنان و ائتلاف صير و جعجع براي انتخاب اسقف جديد در لبنان از جمله مهمترين شنيده هاي سياسي امروز در لبنان است.

 به گزارش مشرق به نقل از ايرنا، رسانه هاي مختلف لبنان روز سه شنبه در بخش شنيده هاي خود، اطلاعات و خبرهاي مهمي از وضعيت اين کشور منتشر کردند که برخي از آنان در پي مي آيد.
- چند قايق نظامي رژيم صهيونيستي که در درياي مديترانه مقابل ساحل شهر صور متمرکز شده بودند، ساعت 9 شب گذشته(دوشنبه) 5 جسم بزرگ و روشن را بالاي ساحل شمالي صور از ارتفاع بيش از 150 متري از سطح دريا پرتاب کردند و بعد از 10 دقيقه از اين پرتاب متواري شدند و با توجه به اطلاعات اوليه دريافتي اين اجسام که قابل کنترل از راه دور هستند، چند عکس از سواحل مذکور گرفته و به شکل مستقيم به قايق هاي اسراييلي ارسال نمودند.
- ميزان سرقت ها در لبنان در دوره فعلي که دولت 'سعد حريري' علي رغم سقوط توسط جريان اکثريت و عدم تشکيل دولت جديد، کماکان زمام امور اداري را برعهده دارد، افزايش يافته است.
- تبليغات گروه 14 مارس براي مشارکت در تجمع سالروز تأسيس اين گروه در مناطق جنوبي لبنان نيز آغاز شده است. در شهر صيدا که زادگاه رفيق حريري است، علاوه بر اينکه حزب المستقبل ديدارهاي خود را به شدت افزايش داده، پلاکاردهاي بزرگ در راه ورودي به صيدا نصب شده که بر آن نوشته شده:' نه فتنه، نه حمايت از سلاح ،14مارس در ميدان شهدا
- گروه 14 مارس در حال رايزني است تا تجمع خود در مرکز بيروت را از روز دوشنبه (سالگرد 14 مارس) به عصر يکشنبه( 13 مارس) انتقال دهد تا جمعيت بيشتري در روز تعطيل در اين مراسم شرکت نمايند.
- برخي از مسؤولان مي خواهند 'حسين حسيني' رييس سابق مجلس لبنان، وزارت دادگستري را در دولت ميقاتي بر عهده بگيرد. او نيز براي برعهده گرفتن هر وزارتخانه اي ابراز تمايل کرده است.
- نزديکان سعد حريري تأکيد مي کنند: روابط ميان وي با سران سوريه تا اطلاع ثانوي به همين شکل سرد باقي خواهد ماند و وي تصميمي براي گرايش به سمت سوريه ندارد.
- گروه 14 مارس براي تحقق بخشيدن به اهداف خود مبني بر عدم تشکيل دولت جديد، شايعه اي مبني بر بيماري شديد 'ميشل عون' رييس حزب آزاد ملي و انتقال وي به بيمارستان را اشاعه داده که اين امر سرو صداي زيادي را تا پاسي از يکشنبه شب در لبنان ايجاد کرد.
- 'بان کي مون 'دبيرکل سازمان ملل در پانزدهمين گزارش ساله خود در خصوص اجراي قطعنامه 1701 شوراي امنيت خواهد آورد که از بين رفتن دولت وحدت ملي در لبنان بر اجراي تعهدات اين کشور تأثير خواهد گذاشت. همچنين در اين گزارش به ادامه تجاوزات اسراييل به خاک لبنان، رد ادعا هاي اسراييل از انبار کردن سلاح در منطقه عملياتي يونيفيل (توسط حزب الله) و نبود دليل مبني بر انبارسازي مجدد مواد منفجره در منطقه الشهابيه اشاره شده است.
همچنين در اين گزارش بار ديگر به حزب الله حمله شده و از سوريه نيز خواسته شده تا با همکاري با لبنان، پايگاه هاي نظامي فلسطينيان در مرزهاي دو کشور (لبنان و سوريه) را تفکيک کنند.
- دور اول نشست کشيش ها براي انتخاب اسقف جديد لبنان صبح روز پنج شنبه در تاريخ 10 مارس برگزار خواهد شد که 'آنتوان عنداري' کانديداي 'مارنصرالله صفير' اسقف مستوفي لبنان و حزب نيروهاي لبناني به رياست 'سمير جعجع' خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس