فعالیت دوباره سارقان زورگیر در بهشت سارقان باعث اعتراض اهالی و وحشت در منطقه شده است. دزدان حرفه ای طی یک هفته گذشته تنها در حوالی چهارراه کالج بیش از پنج سرقت را مرتکب شدند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، در حالی که با راه اندازی قرارگاه سرقت انتظار می رفت توجه ویژه ای به امنیت منطقه مرکزی تهران معروف به بهشت سارقان شود اما سرقت های سریالی در این منطقه باعث اعتراض اهالی شده است. از سوی دیگر برخورد نامناسب ماموران کلانتری نیز اعتراض مالباختگان را دو چندان کرده است.

سارقان حرفه ای شامگاه جمعه در کمتر از 10 دقیقه با پیچ گوشتی به سه پژو 206 در خیابان حافظ خیابان بامشاد دستبرد زده و موفق به سرقت کامپیوتر دو خودرو شدند. این در حالی بود که دو روز قبل نیز تلفن همراه پسر جوانی در همان منطقه از سوی زورگیران موتورسوار سرقت شد.

سارقان زورگیر شامگاه دیروز و لحظاتی قبل از اذان مغرب با حمله به کارمند اتاق اصناف تهران در کوچه بامشاد باعث ایجاد فضای ترس و دلهره در منطقه شدند.

ساعت 8 و 30 دقیقه دیروز چهار موتورسوار با قمه و چاقو به سوی مرد جوان حمله ور شده و پس از ناکامی در سرقت تلفن همراه و حضور اهالی در محل با عربده کشی از محل گریختند.

محمدی، کارمند اتاق اصناف کشور در این باره  گفت: ساعت 20 و 30 دقیقه در حال صحبت با تلفن همراه بودم که دو موتور سوار به طرفم حمله ور شده و قصد سرقت تلفن همراهم را داشتند که در برابرشان مقاومت کردم. آنها پس از ناکامی در سرقت تلفن همراه ، گردنبندم را سرقت کردند. در این لحظه یکی از خودروهای عبوری با مشاهده حمله سارقان، با خودرو راهشان را سد کرد که در این هنگام دو موتورسوار دیگر هم با قمه و چاقو وارد صحنه درگیری شده و با عربده کشی و تخریب خودرویی که قصد کمک به مرا داشت از محل گریخت.

محمدی گفت: پلیس نیز در این زمینه کاری انجام نداده است و چندین بار در همین خیابان شاهد سرقت بوده ایم اما شکایتمان راه به جایی نبرده است.برخورد ماموران نیز با شکایت کنندگان خوب نیست.

جزایری، یکی از اهالی نیز می گوید: در این منطقه خودرو و تلفن همراه ما هیچ امنیتی ندارد و هر روز شاهد سرقتی جدید هستیم. خودروام را به همه تجهیزات ایمنی مجهز کرده ام اما بازهم از من سرقت می شود.

پیش از این نیز خبرگزاری مهر، در گزارشهایی اقدام به انعکاس گلایه و نگرانی های اهالی درباره سرقتهای شبانه در این منطقه کرده بود که تا کنون در جهت رفع آن اقدامی صورت نگرفته است. شاید آمار سرقتها در این منطقه پایین باشد اما شلوغی و تردد زیاد در این منطقه باعث شده مشاهده سرقتهای سریالی باعث ایجاد جو ناامنی در منطقه شود.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    0 0
    الان دزدی و زورگیری پر درآمد ترین شغل است که تا ماهی 100 میلیون هم در آمد دارد و دزدها با این پولها میروند خانه و زمین به اسم مادر و خواهر و فک و فامیل شان میخرند تا اگر دستگیر شدند بگند که همه پولهای دزدی را صرف مواد مخدر کرده اند و چیزی ندارند که به مال باخته ها بدهند و بدین صورت مالباخته ها را راضی به رضایت میکنند و فقط از جنبه کیفری جرم به 6 ماه تا 2 سال زندان محکوم میشوند که آنهم بعد از 6 ماه زندان آزاد میشوند و دوباره دزدی را شروع میکنند . راهکار مقابله با دزدها این است که اولا مالباخته ها به هیچ وجه حاضر به رضایت نشوند و تا قران آخر پولشان را بگیرند و بابت ضرب و جرح و تهدید و ارعاب هم از دزدها شکایت کنند تا یک پرونده کیفری دیگر هم علاوه بر دزدی برای سارقان تشکیل شود و دزدها را هم بجای زندان به اردوگاه کار اجباری بفرستند چون بزرگترین تنبیه برای این افراد مفت خور کارکردن است و در ضمن فرصت فکر کردن و نقشه کشیدن را هم از آنها صلب میکند .
  • ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    فهمش خیلی سخت نیست پلیسهای فاسد فقط تو فیلمهای سینمایی نیستن که
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    آقا فقط بفرمایید چه کسی و چه نهادی پاسخگوی امنیت جان و مال و ناموس شهروندان است؟ و اگر مسئولان به وظیفه خود عمل نکنند و یا برعکس عمل کرده و با شاکیان برخورد نامناسب نمایند تکلیف ما چیست؟
  • رضا ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    مجازات این افراد کمتر از اعدام نیست. اینها سارق نیستند باغی هستند. و جرم بغی هم از نظر شرعی مجازات اعدام در پی دارد. من جرد السلاح و اخافه الناس فهو الباغی یعنی کسی که سلاح بکشد و موجب ترس عامه مردم شود او باغی است. جرم بغی هم در جای خود قابل بررسی است. لذا خیلی ها هم که رضایت میدهند یا از این باب هست که دیگر مالی موجود نیست یا از این باب که از شر این اشرار زورگیر میترسند و رضایت میدهند. لذا این رضایت به واقع امر هیچ ارزشی ندارد و تا احکام نورانی اسلام عینا توسط قوه محترم قضاییه اجرا نشود جامعه باید شاهد اینگونه حوادث و ناامنی ها در هر کوچه و خیابانی باشد. ضمنا اگر اعدام نشد لااقل حد قطع ید که همان بریدن دست است صادر شود تا عبرتی برای وی و دیگران باشد هر چند امروزه تبعات اعدام برای کشور کمتر از قطع ید است. لذا فقط اعدام مممممممممممم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس