کد خبر 324491
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸

پارلمان روسیه علاوه بر اینکه به فیلترینگ شبکه های اجتماعی در این کشور می پردازد، لایحه بحث انگیز دیگری مبنی بر استقرار سرور سایت هایی که حاوی اطلاعات خصوصی شهروندان هستند را نیز مورد بررسی قرار می دهد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، در دهه اخیر، اخبار و گزارشات متفاوتی درباره نقض حریم شخصی اطلاعات شهروندان در خبرگزاری های بین المللی منتشر شده است. نقض حریم شخصی از صفحات اجتماعی آغاز شده و تا حساب های شخصی کاربران در بانک ها پیش می رود. در این میان، مقامات کرملین به حفاظت از داده ها و اطلاعات شخصی شهروندان روسیه ای تاکید می ورزند.

اکنون مقامات روسیه ای طرحی را به مجلس این کشور فرستاده اند که در صورت تصویب می تواند ضریب خطا و همینطور فاش شدن اطلاعات شخصی را به پایین ترین حد خود برساند.

بر اساس این طرح تا سال 2016 میلادی، شرکت های اینترنتی که در زمینه صفحات اجتماعی فعالیت دارند یا بانک های روسیه بایستی سرورهای خود را به داخل روسیه منتقل کنند در غیر این صورت سایت ها و منابع اطلاع رسانی آنها مسدود خواهند شد.

این در حالی است که برخی رسانه های روسی فرستادن این طرح به مجلس روسیه را اقدامی برای آغاز فیلترینگ شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توئیتر اعلام کردند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس