کد خبر 323233
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۹

باخبر شدیم که"بیل گیتس" مدیرعامل سابق مایکروسافت در سکوت خبری به تهران آمده و بعد از مدتی نیز کشورمان را ترک کرده است .

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، چندی پیش بیل گیتس موسس شرکت مایکروسافت به تهران آمد و بعد از مدتی تهران را ترک کرد .

هنوز به طور رسمی اعلام نشده، بیل گیتس که ظاهرا اواخر مهرماه نیز به ایران آمده بود، این بار به چه دلیلی به کشورمان سفر کرده است .

در همین ارتباط یکی از مسوولان وزارت ارتباطات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا موسس شرکت مایکروسافت با هماهنگی قبلی برای انجام یکسری از مذاکرات به کشورمان سفر کرده است یا خیر؟ ضمن اظهار بی اطلاعی اما موضوع سفر وی و برگزاری جلسات فنی با وزارتخانه را رد نکرد .

اواخر مهرماه نیز که گفته شد بیل گیتس به ایران آمده است، یک مقام مسوول علت حضور وی را سوختگیری هواپیما عنوان کرد و گفت که علت اصلی حضور او در فرودگاه امام خمینی سفر وی به دوبی برای شرکت در نمایشگاه Gitex بوده که به دلیل سوختگیری هواپیما مجبور به توقف در کشورمان و در محدود پاویون فرودگاه امام خمینی شده است .

موسس شرکت مایکروسافت که مدتهاست از مدیرعاملی و قبول پست رسمی در این شرکت HighTech کناره کشیده است، این روزها بیشتر در کارهای بشردوستانه و عام المنفعه شرکت می کند .

*حضور پدر اینترنت و سخنرانی مدیرعامل آیکان در ولنجک تهران

همچنین اعلام شد که وینتون سرف که از او به عنوان پدر اینترنت یاد می ‎ شود، برای حضور در اجلاس بین المللی فناوری پارسی زبانان (Persian ICT Week) در شهریور ماه به ایران می ‎ آید .
این اجلاس روزهای هشتم و نهم شهریور ماه (30 و 31 اوت 2014) در محل سالن اجلاس سران تهران با حضور نمایندگان و وزرای کشورهای منطقه و مقامات دولتی و خصوصی برگزار می ‎ شود .

علاوه براین فادی شهاده (FadiChehade) مدیرعامل شرکت اینترنتی (آیکان) در این همایش سخنرانی خواهد کرد .

آیکان (ICANN مخفف : Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) یک شرکت اینترنتی است برای نامها و شماره‌های واگذار شده شرکتی غیرانتقاعی است که مقر آن در منطقه مارینا دِل رِی شهر لس آنجلس ایالت کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا واقع شده است .

همچنین وینتون سرف (Vinton Cerf) یک متخصص کامپیوتر آمریکایی است که به همراه باب کان به عنوان پدران اینترنت شناخته می‌شوند. این دو، بین سال‌های ۱۹۷۲-۱۹۷۶ در دانشگاه استنفورد آمریکا، پروتکل TCP/IP را که به موجب آن انتقال اطلاعات بین کامپیوترهای موجود در یک شبکه فراهم می‌شد، پایه گذاری کردند .

*راه اندازی نخستین نمایندگی رسمی شرکت اپل

چندی پیش رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران نیز با اشاره به راه اندازی نخستین نمایندگی رسمی شرکت اپل در کشور گفت: رییس شرکت درخواست کننده نمایندگی محصولات اپل مدارک لازم برای ثبت نام عضویت در اتحادیه صنف رایانه تهران را ارایه کرده است .
 
سید مهدی میرمهدی با اعلام این مطلب در مورد آغاز به کار این نمایندگی در کشور افزود: اولین فرآیند کاری این شرکت ایجاد یک فروشگاه ارایه اپلیکیشن های اپل «اپ.استور» و اختصاص یک شناسه (آی.دی) برای هر دارنده محصولات اپل و درمرحله بعدی ایجاد تعمیرگاه برای دارندگان این محصولات خواهد بود که محموله کالاهای مورد نیاز برای ایجاد این تعمیرگاه در راه رسیدن به ایران است .
 
*چرایی حضور غول های IT در کشور

باتوجه به فضایی که در کشور وجود دارد و وجود دیدگاه هایی رسمی و غیررسمی مبنی بر اینکه شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک و توییتر حتما باید فیلتر باشند و دیگر شرکت های High Tech همچون مایکروسافت قصد جاسوسی از کشورمان را دارند، بنابراین به نظر نمی رسد که حضور غول های فناوری پیشرفته دنیا که اکثرا دارای ملیت آمریکایی هستند بنابه دعوت مقامات دولتی رخ داده باشد .
 
اما دور از ذهن نیست که فضای باز ایجاد شده بعد از گفت و گوهای ژنو و همچنین بازار بکر فناوری ایران، عاملی باشد تا هرکدام از شرکت های یاد شده به دنبال کسب یک جای پا برای توسعه اقتصاد خود چمدان سفر را به مقصد ایران بسته باشند و قصد آمدن به کشورمان را کرده باشند .
 
این سناریو وقتی واقعی تر به ذهن می رسد که بدانیم شرکت های بسیاری در بخش خصوص هم اینک از چنان توانایی فنی و مالی برخوردار هستند که بتواند با پیوند خود با کارخانه های طراز یک دنیا،  برای حضور مدیران عامل و بزرگان صنعت IT در کشور عاملی باشند.

منبع: دانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    فقط سود اقتصادی نباید باشه باید دید اینبار غرب چه خوابی برای ایران دیده اصولا زمانی که به قول شما فضا باز میشه و رفت و آمد غربی ها زیاد مدتی نمیگذره که یه فتنه پایه ریزی میشه و شروع به رشد میکنه تا به مرحله ی خطرناکی میرسه کم از این فعالیت های به اصطلاح غیر دولتی ضربه نخوردیم !
  • ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 2
    وای بر ما که حامی این گروه هستیم
  • ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 2
    وای بر ما که حامی این گروه هستیم
  • ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 1
    هر چقدر روابط بیت الملل بیشتر شود برای کشور بهتر است و اصول گرایان کمتر می توانند مدیریت سنتی و طالبانی و عقب افتاده خود را اعمال کنند
  • امين ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    وقتي در تريبون رسمي براي فيس بوك و يوتيوب تبليغ مي كند ، خب اونها هم خوشحال مي شن و ميان اينجا كه بيشتر با هم همكاري كنيم . البته همكاري يكطرفه .
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    shekamet age ras begi...arvah
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    1 0
    این همون بیلی نیست که برای اسرائیل بیل می زد و ویروس اکستاکس نت رو برای ضربه زدن به ایران طراحی کرد؟
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    روابط بین الملل یا باج دهی بین المللی؟ قطر هم با دنیا روابط بین الملل داره،اما آیا میتونه رو پاش وایسه تنهایی ؟ میتونه رو پاش وایسه وقتی اسرائیل را دشمن خطاب کنه؟میتونه سی و چند سال شعار مرگ بر امریکا بده،سفارت امریکا رو ببنده ، تحریم بشه،داخلش خود فروخته به غرب در راس کار قرار بگیره،برخی مسئولینش بخاطر بی لیاقتی باج بدن به اینو اون و غیره رو پاش وایسه؟ از دنیا عقب افتادی مشکلی نیست اما به خدا نرسی امریکا هم باشی محکومی به زوال و نابودی. طالبان همونایی هستند که الان دچار دگردیسی شدن،روزی ملتو به خاطر مانتو پوشیدن اونم مانتوی گشاده گشاده و بلند بلند و همسان با چادر محاکمه کردن امروز طرفدار لخت شدن زنان شدن برای هوسشون برای رسیدن به مناصب قدرت ، بازی دادن امثال شما که کاری نداره، برای غرب و دست نشانده هاش سیر کردن شکم و یک وجب پایین تر از شکم امثال شما که کاری نداره،به جاش چیزاییو ازتون میگیرن که هیچ وقت حتی با رابطه با غرب هم نمیتونین بهشون برسین. اصولگرا و اصلاح طلب فقط یک برچسب سیاسی ست ، تا به حال هیچ کدوم هم موفقیتی نداشتن . یا علی
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    اره این همون بیله. و کلا قصد جاسوسی داره. برا جلوگیری از این ملعون پیشنهاد می کنم همین الان ویندوزت رو پاک کن با داس کارکن.
  • عبدالاحد ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    ایران یک غذای بسیار بسیار چرب و خوش مزه برای تمام سرمایه داران دنیاست .اگر تحریم برداشته بشود اقتصاد دنیا تغییر خواهد سفر غول های اقتصاد جهان به ایران نمی تونه جاسوسی باشه .اگر این طور که شما می گی بود حفاظت اطلاعات ایران قبل از اومدن به ایران تو خاکش نا امیدشون می کردن.
  • ناشناس ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    وزارت اطلاعات حتما بایستی در این خصئص پاسخگویی افکار عمومی باشه
  • ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    به 14:51 چرا با داس؟ همین الان می روم سراغ ابونتو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس