کد خبر 32373
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۳

نامه اعتراض آميز ايران به کميته بين المللي المپيک (IOC ) در مورد آرم بازي هاي المپيک 2012 لندن در رسانه هاي جهان به خصوص رسانه هاي آمريکايي بازتاب گسترده اي داشت.

به گزارش مشرق به نقل از ايرنا، در اين نامه که به امضاء 'محمد علي آبادي' رييس و 'بهرام افشارزاده' دبير کل کميته ملي المپيک ايران رسيده است، به استفاده از واژه zion از سوي طراح لوگوي المپيک در آرم بازي هاي 2012 لندن اشاره و از نژادپرستانه بودن آن انتقاد شده است.
Zion در معني لغوي به معناي صهيون، کوه مقدس اورشليم، قوم اسرائيل و بهشت است و Zionism به معني نهضت تمرکز بني اسرائيل در فلسطين و صهيون گرايي رژيم غاصب صهيونيستي مي باشد که به عنوان يک طرح گرافيکي در قالب آرم بازي هاي المپيک تابستاني 2012 لندن گنجانده شده است.
** واشنگتن پست
روزنامه 'واشنگتن پست' نوشت: ايران تهديد کرده است، بازي هاي المپيک 2012 را به دليل آرم اين بازي ها تحريم خواهد کرد.
در گزارش واشنگتن پست همچنين بخشي از مصاحبه افشارزاده با خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) آورده شده است که علاوه بر توضيح علت اعتراض ايران، از ديگر کشورهاي مسلمان خواسته است که آنها هم مراتب اعتراض خود را اعلام کنند.
وي در اين مصاحبه خاطر نشان کرده است که غفلت مسوولان نسبت به اين مسئله بدون ترديد بر حضور برخي از کشورها به خصوص ايران در المپيک لندن تأثير خواهد گذاشت.
واشنگتن پست در خاتمه به واکنش کميته بين المللي المپيک و کميته برگزاري بازي هاي لندن اشاره کرده است که ضمن مخالفت با چنين ادعايي اعلام کردند: 'آرم بازي هاي 2012 لندن فقط نشاندهنده سال 2012 است و نه چيز ديگر'.
** نيويورک تايمز
نيويورک تايمز نيز در مطلب مشابهي به نامه اعتراض آميز کميته المپيک ايران به شخص 'ژاک روگ' رييس کميته بين المللي المپيک در مورد آرم المپيک 2012 لندن و همچنين اظهارات بهرام افشارزاده و درخواست او از ديگر کشورهاي اسلامي براي اعتراض به اين آرم نژادپرستانه اشاره کرده است.
اين روزنامه در ادامه افزود: اين لوگو نشان دهنده عدد 2012 به صورت اشکال نامنظم است و تاکنون فقط به دليل نوع طراحي آن مورد انتقاد قرار گرفته است.
نيويورک تايمز در خاتمه نوشته است، کميته بين المللي المپيک و کميته برگزاري المپيک 2012 لندن ادعاي مطرح شده از سوي ايران را رد کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس