کد خبر 321797
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷

رئیس سازمان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی از رشد 215 درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور در سه ماهه نخست سال نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته خبر داد و گفت: کمبود هتل‌های 4 و 5 ستاره از جمله مشکلات پیش‌روی سازمان گردشگری و دولت است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، مسعود سلطانی‌فر ظهر امروز پس از بازدید از روند مرمت گنبد مسجد امام اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید تعداد موزه‌های ایران بیش از تعداد فعلی باشد، علی‌الخصوص موزه‌هایی که توسط بخش مردمی و خصوصی اداره می‌شود.

وی از توجه به بخش توسعه موزه‌ها به عنوان اولویت سازمان گردشگری و سیاست‌های دولت تدبیر و امید خبر داد و با اشاره به افتتاح موزه مردم‌شناسی شرق اصفهان در پیش از ظهر امروز گفت: موزه مردم‌شناسی شرق اصفهان حاصل زحمت مردم بخش محمدآباد بود که در اشل و قد و قامت خود بسیار ارزشمند است البته جای کار بیشتری را می‌طلبد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: احیا و مرمت بخشی از بنای تاریخی و هویتی مثل موزه مردم‌شناسی شرق ثمره نوع تفکر و توجه به قدمت و هویت تاریخی کشور توسط مردم است.

وی افزود: باید فرهنگ توسعه موزه‌ها و جمع‌آوری اشیاء و آثار هنری که دارای هویت قدیمی و تاریخی است در بین مردم افزایش یابد.

سلطانی‌فر در ادامه سخنان خود پیرامون بیان آخرین آمار گردشگران و توضیح روند برنامه‌ریزی دولت برای توسعه صنعت گردشگری ابراز کرد: با رویکرد خوبی که دولت تدبیر و امید داشته است رغبت و میل گردشگران خارجی به ویژه مردم شرق دنیا قابل محسوس بوده است.

رئیس سازمان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور در ادامه از رشد 215 درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور در سه ماهه نخست سال نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: امیدوار هستیم با توجه به تأکیدات و توجه هیئت دولت و شخص رئیس جمهور توریست‌هایی که با تور وارد ایران می‌شوند در ماه‌های آتی افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی گفت: کمبود هتل‌های 4 و 5 ستاره از جمله مشکلات پیش‌روی سازمان گردشگری و دولت است که امیدواریم با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های مدنظر در سه تا چهار سال آینده با کمک صندوق توسعه ملی این مشکل را جبران کنیم.

سلطانی‌فر تأکید کرد: میزان ظرفیت کشور ایران با توجه به پتانسیل‌های زیاد از لحاظ گردشگری طبیعی و تاریخی تعداد هتل‌های پذیرای گردشگران خارجی با استانداردهای جهانی باید بسیار بیشتر از این باشد.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: ما باید در پایان برنامه 1404 میزان 20 میلیون گردشگر با ورود حدود 25 میلیارد دلار سرمایه را به کشور داشته باشیم.

سطانی‌فر گفت: متأسفانه در حال حاضر شرایط میزبانی ایران برای جذب گردشگران خوب نیست و با گذشت زمان حدود 8 سال از برنامه 20 ساله امروزه تنها موفق به جذب 4.5 میلیون گردشگر در سال را شده‌ایم.

رئیس سازمان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور خاطرنشان کرد: قطعاً رسیدن ظرفیت جذب گردشگر از 4.5 میلیون به 20 میلیون نفر در 11 سال باقی مانده از برنامه 20 ساله کار سخت و دشواری است و جا دارد در این زمان فرصت را مغتنم شمرده و از همه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ورود به عرصه توسعه صنعت گردشگری دعوت به عمل آورم.

رئیس سازمان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور در پایان از اراده و تصمیم دولت برای سرعت‌ بخشیدن به رشد و توسعه بخش گردشگری خبر داد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    گردشگری یک راه از تحریم است. چون می تواند سالانه میلیون ها دلار نقد غیر قابل کنترل توسط فدرال رزرو آمریکا به اقتصاد کشور وارد کند. کاش بانک مرکزی به پیمان های ارزی مستقیم با شرکای تجاری هم توجه کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس