کد خبر 319213
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴

معاون تجاری‌سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برنامه هاي اين معاونت براي افزايش مبلغ حمايت از خريد تجهيزات آزمايشگاهي ساخت داخل خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، محمود شیخ‌زین‌الدین معاون تجاری‌سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اشاره به برگزاري نمايشگاه تجهيزات آزمايشگاهي ساخت داخل و تسهيلاتي كه معاونت علمي به اين نمايشگاه اختصاص داد گفت: هم اكنون منتظر اعلام اولويتها از سوي دانشگاهها و مراكز آموزشي هستيم.

وي با بيان اينكه در اين نمايشگاه 730 میلیارد تومان پیش فاکتور خريد تجهيزات آزمايشگاهي از سوي دانشگاهها و مراكز علمي ثبت شد ادامه داد: برای تعیین تکلیف خريدهاي انجام شده منتظر هستیم دانشگاهها نظراتشان را ارائه دهند و اولویتشان را معلوم کنند.

شيخ زين الدين از برنامه هاي مدنظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری براي افزايش ميزان حمايت از خريد تجهيزات آزمايشگاهي خبر داد و افزود: نامه اي با امضاي معاون علمی رئيس جمهور و وزرای بهداشت و علوم، به دکتر جهانگیری معاون اول رئيس جمهور ارسال شده و ایشان هم براي حمايت از اين طرح دستورات لازم را ارائه داده است.

وي با بيان اينكه با حمايت صورت گرفته اين رقم نسبت به سال گذشته كه 20 میلیارد تومان بوده دو برابر شده و به 40 میلیارد افزايش يافته است ادامه داد: امیدواریم با پيگيري هاي صورت گرفته اين رقم افزايش قابل توجهي داشته باشد.

معاون تجاری‌سازی و نوآوری معاونت علمی گفت: حرکت هاي خوبی در میان شرکتهای تولید کننده تجهيزات آزمايشگاهي به وجود آمده است و در همين حال منتظر تعیین اواویت ها توسط دانشگاهها هستیم كه در صورت امکان افزایش حمايت ها، اين مبالغ را اعمال كنيم.

زين الدين با بيان اينكه برخي خريدها از قبل اعلام شده اما خريدهايي كه شده به طور رسمي نيست و پيس فاكتور است ادامه داد: براين اساس دانشگاهها بايد تاييد كنند تا دستگاههاي مشابه سفارش داده نشود.

وي با تاكيد براينكه پيگير افزايش ميزان حمايت هستيم گفت: تحريك تقاضا و ايجاد اشتغال براي فارغ التحصيلان از جمله اهداف حمايت معاونت علمي در اين طرح است.

اين مقام مسئول نمايشگاه تجهيزات ساخت داخل را نمونه اي از برنامه هاي انجام شده در جهت دستيابي به اقتصاد دانش بنيان و مقاومتي عنوان كرد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس