کد خبر 318741
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴

11میلیون نفر در کشور در آستانه ازدواج قرار دارند.

به گزارش مشرق، مشاور فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در هتل پارس مشهد با بیان این مطلب گفت: باید همه دستگاه‌ها در کشور برای ایجاد تسهیلات ازدواج و اشتغال برای جوانان و افراد در آستانه ازدواج اقدام کنند.
محمد اسلامی درخصوص رویکردهای دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس برای ارتقای نرخ باروری کلی افزود: خدمات مشاوره‌ای پس از ازدواج از مهر امسال آزمایشی در چند استان کشور ارائه می شود.
وی با اشاره به اینکه در ایران به طور متوسط هر زن تا 49سالگی می‌تواند حداقل 2 و یک دهم فرزند به دنیا بیاورد، گفت: اگر این رقم افزایش یابد هیچگاه نرخ جمعیت جوان در کشور کاهش نخواهد یافت و این تعداد فرزندآوری نیز برای یک زن اگر دچار مشکلات سلامت نباشد هیچ آسیبی به دنبال ندارد .
مشاور فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت افزود: برای مادران شاغل نیز حمایت‌ و برنامه‌هایی برای فرزندآوری در سیاست‌های جمعیتی مدنظر قرار گرفته است.
محمد اسلامی گفت: در این سیاست‌ها همچنین از دو گروه در آستانه ازدواج و افرادی که ازدواج کرده‌اند در تمایل آنها به فرزند نظرسنجی انجام خواهد شد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس