گفت‌وگوی کوتاه و چندخطی معصومه ابتکار با خبرگزاری دولت که به خبر اول پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز تبدیل شد، موضوع بنزین‌های آلوده و واردات سوخت را وارد فاز جدیدی کرد.


گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.

***

باز هم که در دشمنی با کیهان به جدول زدید!

خبرگزاری ایسنا یادداشت 20 خرداد 1380 مدیر مسئول روزنامه کیهان درباره انتخابات ریاست جمهوری آن سال را بازنشر داد. خاتمی در آن سال برای دومین بار رئیس‌جمهور شد.

بر اساس گزارش کیهان، مدیر مسئول کیهان در این یادداشت با عنوان پاسداشت رأی ملت آورده بود: حضور گسترده و کم‌نظیر مردم نشانه غیر قابل تردیدی از وفاداری، اعتماد آنان به نظام اسلامی است و حکایت از آن دارد که مردم، راه حل کاستی‌ها و چاره مشکلات و دشواری‌های موجود را در محدوده و چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران جست‌وجو می‌کنند چرا که انتخابات ریاست جمهوری مانند انتخابات دیگر، یک عملیات تعریف شده در ساختار نظام اسلامی است و با تکیه بر اصول مندرج در قانون اساسی صورت می‌پذیرد.

در ادامه این یادداشت تصریح شده بود: برخی  از گروه‌های مدافع آقای خاتمی و شماری از مجامع و محافلی که به نفع ایشان و برای پیروزی وی تبلیغ می‌کردند، شعارها و مطالباتی را به عنوان برنامه اجرایی ایشان بر زبان و قلم داشتند که با قانون  اساسی، مبانی نظام و ارزش‌های اسلامی همخوانی نداشته و ندارد. این افراد و گروه‌ها، با توجه به امکانات مالی و رسانه‌ای فراوانی که در اختیار دارند، از این پس تلاش خواهند کرد تا پیروزی چشمگیر آقای خاتمی را به حساب خود بنویسند و رأی توده‌های میلیونی مردم را به عنوان موافقت ملت با شعارها و مطالباتی قلمداد کنند که افراد و گروه‌های یاد شده، در مخالفت با برخی از مبانی نظام و ارزش‌های اسلامی و انقلابی مطرح کرده بودند.

شریعتمداری با رد مواضع آن روزگار خاتمی در خیانت دانستن تغییر قانون اساسی و دفاع از آزادی‌ در چارچوب ارزش‌های اسلامی الزام تحقق عدالت و  مبارزه با رانت‌خواهی نوشته بود: بنابراین کسانی که مطالبات اقتصادی مردم را در درجات چندم اهمیت می‌دانند و با بی‌نزاکتی اقشار مستضعف و محروم را به «لشکر قابلمه به دست‌ها»! تشبیه می‌کنند، نمی‌توانند و حق ندارند آرای رئیس‌جمهور منتخب را به نفع دیدگاه انحرافی خویش مصادره کنند و...

یادآور می‌شود طیف پیروز در این انتخابات، 8 سال بعد به رأی مردم احترام نگذاشته و با اردوکشی خیابانی و ادعای تقلب، سعی کردند راه را بر حاکمیت رأی مردم ببندند. متاسفانه در این فتنه، خاتمی آلت دست فتنه‌گران واقع شد و به جریانی پیوست که روزگاری شعار عبور از وی را سر می‌دادند.

اگرچه به درستی معلوم نیست خبرگزاری ایسنا با چه منظوری یادداشت مزبور را بازنشر داده است ولی یادداشت آن روز مدیرمسئول کیهان شامل نکاتی است که از سلامت مواضع روزنامه کیهان خبر می‌دهد، از جمله اینکه؛ کیهان، رأی و نظر مردم را محترم می‌شمارد یعنی دقیقا برخلاف مدعیان اصلاحات و خبرگزاری وابسته به آنها - ایسنا - که در انتخابات 88 نه فقط به رأی مردم احترام نگذاشتند بلکه مطابق اسناد موجود تحت مدیریت آشکار آمریکا و انگلیس و اسرائیل علیه ملت و نظام دست به فتنه زدند، مدیرمسئول کیهان در آن یادداشت تاکید کرده بود که رأی مردم قبل از هر چیز رأی به نظام است و هشدار داده بود که برخی جریانات آلوده مدعی اصلاحات نباید این رأی را به حساب افکار انحرافی و دیدگاه‌های دیکته شده خود بنویسند. این پیش‌بینی کیهان هم درست از آب درآمد و جریان یاد شده کارش به رسوایی آشکار و علنی کشید و داغ ننگ پاک‌نشدنی وطن‌فروشی بر پیشانی‌اش نقش بست و اما ظاهرا ایسنا به عنوان خبرگزاری وابسته به جهاد دانشگاهی از افشاگری روز گذشته کیهان درباره جهاد دانشگاهی عصبانی است که البته حق دارد! توضیح آن که جهاد دانشگاهی مشهد یکی از اساتید همجنس‌باز و معروف به حمایت از صهیونیست‌ها را برای سخنرانی درباره تبیین اندیشه استاد مطهری دعوت کرده بود که با افشاگری به موقع و مستند کیهان، ناچار به لغو مراسم شد.


24 خرداد؛ گردهمايي دولتی‌ها

به گزارش روزنامه اعتماد؛ 24 خرداد 93 باز هم يك فرصت براي هواداران روحاني شده است، درست مثل 24 خرداد سال قبل. آنها مي‌خواهند يك سالگي انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم را به جشن بنشينند؛ جشن‌ها براي آنها معنايي بيش از يك تجديد خاطره دارد؛ آن هم در شرايطي كه در 12 ماه گذشته در مقابل همايش‌ها و تجمعات متعدد منتقدان روحاني چندان عرصه‌يي براي نشان دادن خود پيدا نكرده‌اند. خود روحاني هم مي‌خواهد روز 24 خرداد به صحنه بيايد، اين‌بار البته در يك كنفرانس خبري؛ جايي كه مي‌تواند محل طرح حرف‌هاي زيادي باشد كه شايد در دل روحاني مانده باشند. هاشمي‌رفسنجاني اما برخلاف سال گذشته خودش مستقيما وارد ميدان نمي‌شود. روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام حضور او در گردهمايي 24 خرداد را تكذيب كرده است. هاشمي‌رفسنجاني يك سال است كه به عنوان حامي اصلي دولت در ميدان سياست حضور فعال دارد، شايد از همين رو است كه بهتر ديده ميدان جشن‌هاي 24 خردادي را به ديگران واگذار كند. هواداران حسن روحاني از پيش از ظهر روز 22 خرداد به استقبال سالگرد مراسم پيروزي او در انتخابات رياست‌جمهوري مي‌روند. تالار وزارت كشور روز پنجشنبه ميزبان شركت‌كنندگان در همايش انتظار و اميد خواهد بود. همايشي كه به طور مشترك توسط جبهه اعتدالگرايان و جبهه اصلاح‌طلبان برگزار خواهد شد. جمشيد ايراني، دبير كميته سياسي جبهه اصلاح‌طلبان گفته است كه تمامي ستادهاي حامي دكتر روحاني و فعالان سياسي به همراه احزاب شناسنامه‌دار در اين مراسم حضور خواهند داشت و علاوه بر آن از احزاب اصولگراي معتدل همچون «جبهه پيروان خط امام و رهبري» و «ايستادگي» نيز براي شركت در اين مراسم دعوت خواهد شد اما هواداران روحاني براي شركت در مراسم بزرگ‌تر بايد كمي بيش از 48 ساعت تا عصر روز شنبه منتظر بمانند تا درهاي استاديوم شيرودي به روي آنها باز شود، جايي كه يك سال پيش حسن روحاني مهم‌ترين ميتينگ انتخاباتي خود در پايتخت را در آنجا برگزار كرد. دبير ستاد مردمي حاميان دولت اعلام كرده است: «مراسم سالگرد 24 خرداد از سوي ستاد حاميان مردمي دولت شنبه پيش رو ساعت 16 بعد ازظهر در ورزشگاه شهيد شيرودي برگزار مي‌شود».

خاک بر سر اپوزیسیون که قهرمانش زیباکلام و علی مطهری‌اند

شبکه صهیونیستی بالاترین دو هفته پس از راه‌اندازی کمپین آزادی یواشکی و تبلیغ برداشتن روسری، اذعان کرد این کار رفتاری گوسفندوار است.

کیهان نوشت: بالاترین در مجلس با عنوان «گوسفندوار در کف خواسته‌ها و آزادی‌هایمان پایین‌تر آمدیم» که مزین به تصویر جمعی از گوسفندان است نوشت «برای بعضی‌ها آزادی یعنی نقد کردن همه‌چیز اما برای بعضی دیگر پوشیدن روپوش بالای زانو و روسری رنگی که یک کم عقب رفته باشد کلی آزادی است. قصد، نکوهش کمپین «آزادی یواشکی» خانوم علینژاد نیست، فقط یادمان بماند که وقتی سقف آزادی کوتاه باشد،

آدم‌های دراز سرشان آنقدر به سقف می‌خورد که حذف می‌شوند. آدمهای کوتوله اما راحت جولان می‌دهند...! بعضی‌ از آدمهای دراز هم برای بقا، آنقدر سرشان را خم می‌کنند که کوتوله می‌شوند. آن‌وقت سقف‌ها مدام پایین‌تر و پایین‌تر می‌آیند و مردم مدام بیشتر و بیشتر قوز می‌کنند. قهرمان‌شان می‌شود آقای مطهری و زیباکلام و... کروبی می‌شود شیخ‌شجاع و پدر حقوق بشرشان می‌شود منتظری... ووو...  این چرخه معیوب همچنان تکرار می‌شود تا جایی که آزادی می‌شود برداشتن «یواشکی» روسری؟!


روزنامه آرمان: مذاكره با آمريكايي‌ها موفقيت‌آميز بود
 
آرمان امروز نوشت: هيات‌هاي ايران و آمريكا به سرپرستي سيدعباس عراقچي معاون وزيرخارجه ايران، ويليام برنز قائم‌مقام وزير خارجه آمريكا و با حضور هلگا اشميد معاون كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا ساعت14 روز دوشنبه به وقت ژنو (16:30 به وقت تهران) بر سر ميز مذاكره به گفت‌وگو نشستند كه 5ساعت به طول انجاميد و روز گذشته نيز اين گفت‌وگوها ادامه یافت. از فحواي كلام مذاكره‌كنندگان اين‌طور برداشت مي‌شد كه روز اول روز خوبي بوده است چنانكه سيدعباس عراقچي، معاون وزير خارجه كشورمان پس از 5ساعت رايزني با هيات آمريكايي با حضور هلگا اشميد گفت: در اين گفت‌وگوها كه خانم اشميد نيز حضور داشت، موضوعات مطروحه در مذاكرات هسته‌اي مورد مشورت و رايزني قرار گرفت. وي عنوان كرد: گفت‌وگوها در فضاي مثبت و سازنده برگزار شد. عراقچي را در اين ديدار مجيد تخت‌روانچي معاون اروپا و آمريكاي وزارت خارجه، حميد بعيدي‌نژاد مديركل سياسي و بين‌المللي وزارت خارجه، داود محمدنيا مشاور وزيرخارجه و پژمان رحيميان مديركل حوزه رياست سازمان انرژي اتمي همراهي می‌کردند.

دستور دولت به ظريف براي توسعه حمل و نقل بين المللي

خراسان نوشت: بر اساس ابلاغيه روزهاي اخير هيئت دولت به محمدجواد ظريف، وزارت خارجه موظف شده نسبت به مذاکره، پيش امضاء و امضاي موقت پروتکل براي تسريع در تاسيس دالان حمل و نقل و گذر بين المللي بين ايران و دولتهاي عمان، قطر، ترکمنستان و جمهوري ازبکستان اقدامات لازم را انجام داده و گزارش آن را به دولت ارائه کند.

وزیرخارجه فرانسه برای توافق جامع هسته‌ای شرط گذاشت

روزنامه وطن امروز نوشت: گفت‌وگوهای دوجانبه ایران و آمریکا در دو مرحله در روز دوشنبه و سه‌شنبه برگزار شد و دو طرف این گفت‌وگو‌ها را سازنده و مثبت ارزیابی کردند. با این حال روند طی شده در این گفت‌وگوها و همچنین احتمال شکل‌گیری گفت‌وگوهای دوجانبه بعدی با سایر اعضای گروه 1+5 نشان می‌دهد باید منتظر پیچیده‌ترشدن روند مذاکرات هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی باشیم. در این دور از مذاکرات آمریکا سعی داشت با گفت‌وگوی دوجانبه به بسیاری از اختلافات در این زمینه پایان دهد اما در نهایت نتیجه این جلسات به این‌صورت اعلام شد که هر دو طرف اعلام کردند، طرف مقابل باید تصمیم سختی در این حوزه بگیرد. از سوی دیگر مذاکرات تنها به‌صورت دوجانبه ادامه پیدا نمی‌کند و ایران قرار است با تمام طرف‌های مذاکره‌کننده جلسات دیگری را نیز برگزار کند.
به گزارش «وطن‌امروز»، تا قبل از برگزاری گفت‌وگوی ایران و آمریکا برخی رسانه‌های غربی خبر دادند قرار است در این مذاکرات درباره موضوعات منطقه‌ای نیز بحث و تبادل‌نظر شود. این رسانه‌ها گفتند ایران تلاش دارد موضوع سوریه، یمن و بحرین را نیز در این جلسات مطرح کند اما مقام‌های مذاکره‌کننده ایرانی و آمریکایی هر دو بیان کردند که در این جلسه تنها درباره برنامه هسته‌ای ایران بحث شده و هیچ حرفی از مسائل منطقه‌ای به میان نیامده است.  آنطور که ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است، در اولین جلسه که 5 ساعت به طول انجامید، دو طرف درباره دامنه وسیعی از موضوعات مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران مذاکره کرده‌اند. از او درباره مطرح شدن بحث موشک‌های بالستیک ایرانی سوال شد که او در پاسخ گفت در این جلسه درباره تمام موارد مربوط به پرونده هسته‌ای ایران بحث شده و هیچ موضوعی از قلم نیفتاده است.
اما قرار بود این مذاکرات به صورت دوجانبه میان ایران و آمریکا برگزار شود؛ چه اتفاقی افتاد که هلگا اشمیت نیز در این جلسه حضور یافت؟ «وطن‌امروز» پیش از این در گزارشی مطرح کرده بود که نتیجه گفت‌وگوهای محرمانه و پشت پرده ایران و آمریکا قبل از توافق ژنو با رضایت کامل ایران همراه نبود چرا که همانطور که جان‌کری خود نیز به این مساله اعتراف کرده بود، تیم آمریکایی چیزی را به عنوان پیش‌نویس توافق اولیه در ژنو با طرف ایرانی تعیین کرد که بعد از مطرح شدن در جلسه وزرای خارجه از آن دفاع نکرده و خواسته‌های جدیدی را به آن افزود. به همین دلیل تیم مذاکره‌کننده ایرانی ذهنیت خوبی از گفت‌وگوی دو‌جانبه و تنها با نمایندگان آمریکا در مذاکرات ندارد. به همین دلیل هلگا اشمیت نیز در این مذاکرات حضور داشت اما آنطور که ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است، اشمیت در تمام طول جلسه در اتاق حضور نداشته و بسیاری از بحث‌ها میان دو طرف ایرانی و آمریکایی شکل گرفته است.

مجوز 500 ميلياردي به وزارت صنعت براي توليد ترمز ABS

خراسان نوشت: بر اساس ابلاغيه جهانگيري معاون اول رييس جمهور به نعمت زاده وزير صنعت، اعلام شده است که با استناد به تبصره الحاقي بند "الف" ماده ۳ قانون اجراي سياست هاي کلي اصل ۴۴ قانون اساسي، سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران مجاز است با رعايت قوانين و مقررات مربوط نسبت به سرمايه گذاري در طرح توليد ترمز ضد قفل(ABS) تا سقف 49 درصد به ميزان 506 ميليارد و 380 ميليون ريال با بخش غيردولتي در حوزه هاي نوين با فناوري پيشرفته مشارکت کند.

اتهام واردات بنزین توسط همسرم دروغ است!

وطن امروز نوشت: گفت‌وگوی کوتاه و چندخطی معصومه ابتکار با خبرگزاری دولت که به خبر اول پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز تبدیل شد، موضوع بنزین‌های آلوده و واردات سوخت را وارد فاز جدیدی کرد. چندی پیش موسوی‌نژاد از اعضای کمیسیون انرژی مجلس درباره پشت پرده واردات بنزین و توقف تولید داخلی گفت که همسر یک مقام مسؤول در دولت، واردکننده بنزین است که این امر تردیدها درباره پشت پرده واردات بنزین را افزایش می‌دهد.

البته موسوی‌نژاد نام و سمت آن مسؤول را هیچ‌گاه اعلام نکرد اما معصومه ابتکار این ادعا را به خود گرفت و دیروز در اظهاراتی عجیب گفت: اتهام واردات بنزین به همسرم دروغ محض و بهتان است. کسانی که منافعشان با بنزین سرطانی پتروشیمی گره خورده این تهمت‌ها را نسبت می‌دهند در حالی که این موضوع از وزارت نفت قابل پیگیری و استعلام است. متاسفانه این افراد استعلام نمی‌کنند چون می‌خواهند دروغ بگویند، خوشبختانه مردم ما آگاه هستند. ابتکار افزود: من کاملا بر سر منافع مردم و حفظ سلامتی آنها ایستاده‌ و کوتاه نمی‌آیم و با هر اقدامی که سلامتی مردم را به خطر بیندازد مقابله خواهم کرد.

خبرگزاری دولت دیروز بعد از گفت‌وگوی کوتاه با ابتکار نوشت: بعد از اینکه با تلاش ریاست سازمان حفاظت محیط زیست تولید و توزیع بنزین پتروشیمی که سرطانزا بودن آن محرز است متوقف شد، برخی سایت‌ها اقدام به تخریب این حرکت کرده و از محمد هاشمی‌اصفهانی، همسر معصومه ابتکار به عنوان واردکننده بنزین خارجی یاد کردند. با متوقف شدن تولید و توزیع بنزین پتروشیمی در کشور براساس اعلام سازمان‌های مرتبط، هوای تهران از ابتدای سال جاری تا پیش از وقوع توفان در شرایط سالم بوده است.


 مذاکرات فشرده در «ژنو» برای بازگشت به «وین»

روزنامه شرق نوشت: دو روز گذشته با «آمریکا»، امروز با «فرانسه» و «روسیه» و یکشنبه با «آلمان»؛ این برنامه فشرده تیم مذاکره‌‌کننده هسته‌ای ایران در «ژنو»، «رم» و «تهران» است. سه دور مذاکره با آمریکا با بیش از «10 ساعت» گفت‌وگو روز گذشته در ژنو پایان یافت؛ مذاکراتی که «عباس عراقچی» نفر دوم مذاکره‌کننده هسته‌ای که به نوعی سخنگوی تیم هسته‌ای ایران نیز محسوب می‌شود، فضای دور اول آن را «مثبت و سازنده» توصیف کرد. این مذاکرات، پیش‌زمینه مذاکرات نمایندگان ارشد ایران و قدرت‌های جهانی به شمار می‌رود که 26 تا 30 خرداد در وین برگزار خواهد شد. صبح دیروز و پیش از اینکه طرف‌های مذاکره راهی اتاق‌های در بسته شوند، «عراقچی» به «ایسنا» گفت: «صبح چهارشنبه در ژنو با هیات فرانسوی دیداری خواهیم داشت و سپس راهی رم می‌شویم.» او همچنین از مذاکره روز یکشنبه هفته آینده هیات‌های هسته‌ای ایران و آلمان در «تهران» خبر داد. به گفته او «هانس دیتر لوکاس، نماینده آلمان در مذاکرات 1+5 برای شرکت در یک سمینار در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه به تهران سفر می‌کند که با او مذاکرات دوجانبه‌ای درباره موضوع هسته‌ای خواهیم داشت.»

 وزارت خارجه آلمان نیز با تایید سفر «هانس پیتر لوکاس» مدیرکل سیاسی این وزارتخانه و مسوول گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای آلمان در گروه 1+5 به ایران، اعلام کرد: «لوکاس روز جمعه به تهران سفر می‌کند.» به گفته وزارت خارجه آلمان او برای شرکت در میزگردی که در مرکز مطالعات وزارت خارجه ایران برگزار می‌شود، روزهای جمعه تا یکشنبه آینده (13 تا 15 ژوئن / 23 تا 26 خرداد) به تهران سفر می‌کند. «ماری هارف» سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در مورد مذاکرات ایران و آمریکا گفت: «در مورد تمام مسایل مربوط به برنامه هسته‌ای گفت‌وگو کرده‌ایم.» به گزارش «ایسنا» او همچنین تاکید کرد که رعایت ضرب‌الاجل شش‌ماهه توافق اولیه ژنو برای آمریکا بسیار حائز اهمیت است و کشورها باید تصمیمات سختی بگیرند. «هارف» ادامه داد: «لازم است که تنها روی برنامه هسته‌ای تمرکز کنیم تا بتوانیم به توافق جامع برسیم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    عجیبه
  • دلواپس ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    فرانسوی ها خبیث تر از آمریکایی ها و انگلیسی ها هستند.
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    خانم ابتکار احتمالا درست می گویند ... همسرشان نبوده که این کار را انجام داده
  • ظلمات سبز ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    قضییه 650 میلیون یورو چی شد؟ حالا اگر برای دولت قبل بود از بی بی سی و شرق و cia و اصلاح طلبان و همه و همه تو بوق کرده بودند اما حالا....
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    همه مثل همن
  • آرش ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    احتمالا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حامد ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    لطفا دقت کنید بعضی از تیترها با متن همخوانی ندارد. با این جور تیتر زدن مرتکب دوخطا میشوید: 1- بعضیها فقط تیتر را میخوانند و مطلبی غلط در ذهنشان جای میگیرد 2- اونایی که متنشم میخونند پی به دروغ بودن تیتر میبرند و با این کار خبرگزاری شما از چشم آن عده میفتد.
  • ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    0 0
    مذاکراتی که «عباس عراقچی» نفر دوم مذاکره‌کننده هسته‌ای که به نوعی سخنگوی تیم هسته‌ای ایران نیز محسوب می‌شود، فضای دور اول آن را «مثبت و سازنده» توصیف کرد !!! این مثبت وسازنده حسابی به ما امید میده !!!
  • ناشناس ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    0 0
    چرا عاقل کند کاری که باز ارد پشیمانی نه ان خط قرمز ها که برای امریکا بود ونه ان هزینهای تریلییارد که رو دست مردم ونه این همه محبت به یانکیها...
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    0 0
    كار احمديه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس