کد خبر 316967
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۷

«رعوون (روبی) ریولین» که روز سه‌شنبه به عنوان جایگزین «شیمون پرز» انتخاب شد، از اصلی‌ترین حامیان اشغال تمام اراضی فلسطینی‌هاست.

به گزارش مشرق، نمایندگان رژیم‌صهیونیستی روز سه‌شنبه «رعوون (روبی) ریولین» را به عنوان رئیس این رژیم انتخاب کردند. پستی تشریفاتی که در هفت سال گذشته در اختیار «شیمون پرز» از مهره‌های کلیدی اسرائیل قرار داشت.

ریولین در سال 2007 نیز برای ریاست بر رژیم نامزد شد، اما در میانه رقابت با مسجل شدن پیروزی پرز، از انتخابات کنار کشید.

وی که حقوق خوانده، اولین بار به عنوان نماینده حزب «لیکود» در سال 1988 وارد پارلمان شد. او تا سال 2013 دو دوره ریاست پارلمان رژیم‌صهیونیستی را بر عهده داشت. ریولین هرچند هم‌حزبی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی است، اما گزینه اصلی وی برای ریاست بر رژیم نبود. نتانیاهو پس از خودداری «سیلوان شالوم» وزیر انرژی از ثبت‌نام برای رقابت در انتخابات، علیرغم میل باطنی مجبور به حمایت از ریولین شد. با این وجود گفته می‌شود او در انتخابات به ریولین رأی نداده است.

روبی که سال‌هاست گیاهخواری پیشه کرده، علاقه زیادی نیز به زمین‌خواری داشته و بیش از همه به حمایت از اشغال تمام اراضی فلسطین معروف است.

وی در سال 2006 از اصلی‌ترین مخالفان عقب‌نشینی رژیم‌صهیونیستی از نوار غزه بود و در آن زمان به شدت از «آریل شارون» نخست‌وزیر وقت، انتقاد کرد. او بر سر همین قضیه با «آرون باراک» رئیس وقت دیوان عالی اسرائیل نیز مشاجره‌ای لفظی داشت.

ریولین که تا سال گذشته و پیش از انتخابات «یولی الدشتین» ریاست پارلمان را بر عهده داشت، بارها اعلام کرده است که اسرائیل باید نوار غزه و همچنین اراضی کرانه باختری را به سرزمین‌های تحت کنترل خود الحاق کرده و دولتی واحد زیر پرچم اسرائیل تشکیل دهد.

وی به همین جهت با مذاکرات سازش تشکیلات خودگردان و رژیم‌صهیونیستی که قرار بود نهایتا به تشکیل دو دولت منجر شود، مخالف است. وی این مذاکرات را که اردیبهشت امسال برای چندمین بار با شکست مواجه شد، اتلاف وقت دانسته و خواستار اشغال سرزمین فلسطین از مدیترانه تا مرز اردن شده بود.

وی در سال 2010 گفته بود: «باید تصمیم گرفت، یک دولت یا تقسیم «سرزمین اسرائیل». من می‌گویم تقسیم سرزمین تهدید بزرگتری است. یک اسرائیل با جمعیت 6 میلیونی ساده‌تر از سال 1948 می‌تواند آرمان یهود و دولت دموکراتیک را زنده نگه دارد.»

ریولیون می‌افزاید: «کسانی که می‌گویند که باید اراضی را تقسیم کنیم، در غیر این صورت کشور دموکراتیک نبوده یا ماهیت یهودی خود را از دست می‌دهد، همان‌هایی هستند که در سال 1948 هم می‌گفتند نباید کشوری تأسیس شود.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    یک از یک حرمله ترن اینا
  • ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    مرگ بر اسرائيل
  • محمدی ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    مرگ بر اسرائيل مرگ بر حامیان و دوستان اسرائيل.
  • مهدی ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    سگ زرد برادر شغال است.
  • محمد علی ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    سگ زرد برادر شغال-

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس