کد خبر 315743
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰

در ميان تنش هاي روسيه و اوكراين، كانادا 70 سرباز خود را براي شركت در رزمايش نظامي در لتوني به رهبري نيروهاي ارتش ايالات متحده، به اين كشور اعزام كرد.

به گزارش مشرق، سربازان پياده نظام كانادا عصر روز گذشته (جمعه) براي حضور در مانور موسوم به 2014Saber Strike به بيش از 2 هزار پرسنل ديگر از 9 كشور از جمله كشورهاي حوزه بالتيك و لهستان پيوستند.

مانور مذكور از ديروز، 6 ژوئن شروع شد و تا 21 اين ماه ادامه خواهد داشت. كانادا، فنلاند، انگلستان، نروژ، دانمارك، لهستان و ايالات متحده در اين مانور نظامي حضور دارند.

مقامات نظامي كانادا در اين باره اعلام كرده اند براي اين كشور مهم است تا تعهد خود را به متحدان ناتو نشان دهد. وزارت دفاع كانادا حضور سربازان اين كشور را در رزمايش مشترك با ناتو، راهي براي افزايش هماهنگي ميان نيروهايش با ساير متحدان دانست.

در اين مانور نيروهاي هوابرد كانادا به تمرين عمليات چترنجات خواهند پرداخت. نيروهاي كانادايي به گردان شماره يك ارتش آمريكا، پياده نظام 503، ملحق شده اند.

در همين حال روز گذشته، ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه، از ضرورت آتش بس در شرق اوكراين براي ايجاد شرايط مذاكرات سخن گفت. همچنين وي افزود مسكو آماده ي بحث با اوكراين براي حل و فصل بدهي گاز اين كشور به روسيه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس