بروس آلبرت از آكادمي ملي علوم ایالات متحده مي‌گويد ما مجبوريم كه طراحي هوشمند خلقت را به برنامه درسي زيست‌شناسي مدارس‌مان اضافه كنيم. همين‌طور در دانشگاه؛ اگر بخواهيم بفهميم كه اين ماشين‌هاي مولكولي چطور كار مي‌كنند بنابراين اين سوال، يكسره پرسيده مي‌شود که پس مهندس طراح آن كجاست؟ ما داريم به اين نتيجه رسیده‍ایم كه يك طراح در تمام فرآيندهاي خلقت وجود دارد.

گروه جنگ نرم مشرق- متنی که پیش رو دارید، قسمت دوم و پایانی از خلاصه مستندی به نام «گشایش رمز زندگی» به کارگردانی لاد آلن است. این مستند به بررسی نظرات تعداد زیادی از دانشمندان غربی به خصوص آمریکایی می‌پردازد که با استفاده از استدلالات علمی تجربی و حسی به جنگ نظریات داروین می‌روند و تا جایی ادامه می‌دهند که به جرات مرگ این نظریه را اعلام می‌کنند. در بخش نخست این مستند، مقدمات استدلالاتی که دانشمندان در قسمت دوم می‌آورند آورده شده بود.

دانشمندان غربی مرگ نظریه داروین را اعلام کردند + فیلم و تصاویر // در حال ویرایش

دانشمند و فيلسوفي به نام استيون ماير بعد از 15 سال تحقيق به اين نتيجه رسيده است كه بهترين توضيح براي منشا اطلاعات لازم براي ساختن اولين سلول زنده، «طراحي هوشمند» است.

اين دست كارها، اكنون بخشي از يك پرونده جامع علمي درباره طراحي هوشمند در خلقت است. ايده‌اي كه عده‌اي از دانشمندان و فلاسفه در سال 1993 به دور هم جمع كرد تا انقلابي عليه ايده‌اي كه 150 سال بر زيست‌شناسي مسلط بود از ميان بردارند.

اكنون طراحي هوشمند به ما ابزاري جديد براي تشريح علمي وقايع مي‌دهد. علت هوش يك علت واقعي است و علم سالم علمي است كه حقيقت را جستجو كند. برهاني كه طراحي هوشمند را اثبات مي‌كند بر اساس مشاهده واقعيات در لوله آزمايش است. ما اكنون ايمان داريم كه امضاي يك هوش برتر پاي متن همه موجودات خلقت وجود دارد. ما نشانه‌هاي آن را مي‌بينيم.

در مورد تكامل داروين ما با چيزي بيش از يك تئوري علمي ساده روبرو هستيم. درواقع يك داستان افسانه‌وار خلقت است كه از فرهنگ ما غربي‌ها مي‌آيد. هر فرهنگي يك داستان يا افسانه خلقت دارد كه به مردم خود مي‌گويد كه از كجا آمده‌اند. و هر فرهنگي يك رهبر مذهبي دارد كه از آن داستان خلقت حفاظت و امانتداري مي‌كند. در فرهنگ ما غربي‌ها آن رهبران، مذهبي و مسيحي نيستند بلكه طبقه روشنفكر ما هستند.

بنابراين داستان داروين مي‌گويد تنها چيزي كه حقيقت دارد طبيعت است و چيزي وراي طبيعت نيست و طبيعت فقط از ماده تشكيل شده و در كل به آن طبيعت‌گرايي مي‌گويند. و اين نتيجه را مي‌گيرند كه پس همه خلقت را بايد همين ماده شروع كرده باشد؛ يعني ماده به كمك خدا يا هر جور نيروي هوشمند ديگري. براي همين در نهايت مي‌گويند كه خلقت كاملا بيهوده بوده است.

ايده «انتخاب طبيعي» در قرن 19 توسط داروين شروع شد. اما كم‌كم هر چه كه از كشفيات زيست‌شناسي شروع شد به نظريات داروين هم خدشه‌هاي بيشتري وارد آمد. شايد داروين ادامه را توضيح دهد اما در ارائه دليل آغاز، هيچ چيزي براي گفتن ندارد.

داروين در كتاب منشا گونه‌ها گفته بود اگر كسي بتواند نشان بدهد كه ارگانيسمي وجود دارد كه نتوانسته باشد با اصلاحات بيشمار مداوم جزئي و گام به گام به وجود بيايد آن‌وقت تئوري من كاملا از هم مي‌پاشد. يعني او بر روي طبيعت تدريجي تئوري‌اش تاكيد خاصي مي‌كند.

مايكل بيهي، بيوشيميدان دانشگاه لي‌هاي: اساسا انتخاب طبيعي بايد چيزي را پيدا كند كه حداقل كمي كاركرد دارد و بعد كمي اصلاح مي‌شود و درنسل بعدي كمي بيشتر اصلاح مي‌شود و او مي‌دانست كه اگر قرار باشد چيزها سريع‌تر از معمول يا در يك گام بيش از حد بلند اصلاح بشوند آن وقت اين گمان به وجود مي‌آيد كه شايد چيزي غير از انتخاب طبيعي در كار بوده است.

دانشمندان غربی مرگ نظریه داروین را اعلام کردند + فیلم و تصاویر // آماده
مایکل بیهی

با اين وجود به راحتي مي‌شود به ايرادات ساختاري‌اي مثل پيچيدگي كاهش‌ناپذير- در بسياري از سيستم‌هاي بيولوژيكي اشاره كرد و نشان داد كه انتخاب طبيعي موانع بسيار بسيار بزرگي در اين سيستم‌ها داشته و مي‌شود اشاره كرد كه دانشمندان نتوانسته‌اند از انتخاب طبيعي براي توضيح چنين مسائلي اسفاده كنند. در نتيجه شواهد زيادي داريم كه مي‌گويند بسياري از سيستم‌هاي بيولوژيكي در خلقت نمي‌توانند با اصلاحات بيشمار متداوم و جزئي دارويني پديد آمده باشند. بنابراين نظريه داروين اكنون از هم پاشيده است.

در ويدئوي زير دكتر دين كنيون با تيشه‌اي از علم ضربه‌‌اي سنگين بر پيكر نظريه داروين مي‌زند:

جد ماكسكو، بيولوژيست مولكولي در دانشگاه بركلي: در بدن انسان چيزي حدود صد تريليون سلول وجود دارد و هر كدام آنها هسته‌اي دارد كه حاوي دي‌ان‌اي يا ژنوم است. و هر ژنوم انسان در حدود 3 ميليارد بخش اطلاعات دارد؛ هر كدام از آن بخش‌ها مي‌توانند چهار تركيب داشته باشند. بنابراين وقتي آن چهار تركيب را ضرب در 3 ميليارد بخش مختلف اطلاعات مي‌كنيد ميزان اطلاعات درون سلول‌هاي انسان در حدي باورنكردني عظيم و هنگفت مي‌شود كه و چيزي كه حقيقتا باعث حيرت من مي‌شود اين است كه فقط چند تا تركيب از آن ژنوم به نسبت احتمال عظيم و تركيبات مختلف عظيم دن‌ان‌اي درون سلول به انسان اجازه مي‌دهد كه عملكرد خودش را انجام بدهد.

دانشمندان غربی مرگ نظریه داروین را اعلام کردند + فیلم و تصاویر // آماده
جد ماکسکو

و بنابراين اگر تعداد شيوه‌هايي را كه مي‌توانيد ژنوم را آرايش بدهيد در نظر بگيريد تا يك انسان به‌دست بياوريد، احتمال تعداد تركيبات ممكن آنقدر ناچيز است كه محال است چنين چيزي اتفاق بي‌افتد.

پاول نلسون، فيلسوف بيولوژي در موسسه ديسكاوري: ما دنباله‌اي از ايده‌هاي محكم داريم اما حالا بايد جامعه‌ بزرگي از محققان را دور هم جمع كنيم تا اين ايده را گسترش بدهند. به نظرم طي ده تا پانزده سال آينده اوضاع اينگونه باشد كه همه بگويند طراح كه بود؟ نه اين كه بپرسند آيا اصلا طراح هست يا نه؟. در مورد حقيقت داشتن طراحي، من هيچ شكي ندارم. فكر مي‌كنم كه جامعه علمي بالاخره اين حقيقت رو مي‌پذيرد. و وقتي كه يك حقيقت مسلم در نزد همه شد آنگاه مي‌توانيم به سطوح جديد علم نيز برسيم.

اسكات مينيك، بيولوژيست مولكولي در دانشگاه ايداهو: انتقاد مي‌كنند كه مذهب را به آزمايشگاه نياوريد ولي ما مذهب را نمي‌آوريم بلكه داريم روي هوشمندي پشت خلقت كار مي‌كنيم. همه موافق هستند كه وقتي به طبيعت نگاه مي‌كنيم ظاهر چيزها طوري است كه انگار طراحي شده‌اند. اما داروين مي‌گويد كه اين فقط ظاهرشان است.

بروس آلبرت از آكادمي ملي علوم ایالات متحده مي‌گويد ما مجبوريم كه طراحي هوشمند خلقت را به برنامه درسي زيست‌شناسي مدارس‌مان اضافه كنيم. همين‌طور در دانشگاه اگر بخواهيم بفهميم كه اين ماشين‌هاي مولكولي چطور كار مي‌كنند بنابراين اين سوال، يكسره از سر كلافگي پرسيده مي‌شود پس مهندس طراح آن كجاست؟ ما داريم به اين نتيجه مي‌رسيم كه يك طراح در تمام فرآيندهاي خلقت وجود دارد.


برای تهیه اصل این مستند به همراه زیرنویس فارسی به وبسایت مستندنگار مراجعه فرمایید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 161
  • در انتظار بررسی: 59
  • غیر قابل انتشار: 78
  • محمود ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    9 30
    100 شاید ایمان بیارن به خدا حد اقل این که این استاد ما کمی بیدا بشن بفهمن اینا هشت گره نه
    • US ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
      17 2
      چی میگی؟!
  • ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    9 15
    هوشمندی خلق وجود خدا ربطی به توهمات شما نداره
  • صدرا ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    39 42
    خدای من... من از شنیدن این خبر واقعا ذوق کردم، یکی از طرفداران طراحی هوشمند بودم، و نقص های تکامل و فرگشت رو بیان می کردم ولی نظریه داروین در مجامع علمی غرب مثل هولوکاست بود و نباید به حدودش تجاوز میشد... واقعا خوشحال شدم.
  • آرش ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    47 21
    یعنی بعضی از این دانشمندای به ظاهر ملحد غربی، شرف دارن به اساتید به ظاهر شیعه دانشگاهی ما!!
  • هومن ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    33 18
    اينكه بعضي ها مي خواهند داروين را يك فرد بي خدا معرفي كنند بسيار جاي تاسف دارد چون او بسيار مذهبي بود و طبق وصيتش در يك كليسا دفن شد اينكه سايت مشرق نيوز هر ازگاهي يك موضوع خارق العاده و خلاف جريان براي ارائه پيدا مي كند خود جاي بحث دارد ولي اين را هم بدانيد كه تئوري طراحي مثل تئوري تكامل صرفا يك تئوري مي باشد و مطمئن باشيد آنقدر دانشمند بيولوژيست متعهد به علم در دنيا وجود دارد كه اگر در اين تئوري رجحاني بر تئوري تكامل وجود داشت آنرا در ارجحيت قرار بدهند ضمنا اين آقاي صدرا ظاهرا عصر حاضر را با دوران گاليله و جوردانو برونو اشتباه گرفته است
  • طلبه بسیجی ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    14 66
    بسم الله الرّحمن الرّحیم. سلامٌ علیکم. جهش ژنتیکی، از نظر فلسفی، از مقوله کمّیّت است ولی تبدیل شدن حیوان به انسان، از مقوله کیفیّت. کمّیّت و کیفیّت، از اجناس عالیه در مقولات عشر بوده و نسبت به هم، متباینات به تمام ذاتند و تکویناً، هیچ گونه اشتراک و ارتباطی با هم نمی توانند داشته باشند. در نتیجه: تبدیل شدن یک حیوان به انسان، مُحال عقلی است و امکان وجود یافتن ندارد و چیزی که ممتنع الوجود باشد، هیچ گاه خلقت پیدا نکرده و نخواهد کرد. مزید بر علّت، این که: انقلاب ماهیّت نیز مُحال عقلی است. و امّا قضیه مَسخ برخی از بنی اسراییل، برهان دیگری دارد که در این مجال نمی گنجد. برفرض مُحال، اگر داروینیسم را بپذیریم، باید گفت که: جهش ژنتیکی، نمی تواند انکار خدا و علّت نخستین نماید. علّت تلاش ماسون ها برای تبلیغ این خرافه غیر علمی - علاوه بر انکار خداوند متعال- توجیه علمی و زیست شناسانه این مسخی است که بر جبین تاریخ بنی اسراییل، "مُهر نِکبَت" کوفته است. هر چند که می دانند جهش ژنتیکی، یک نوع تکامل است اما مسخ، انحطاط وجودی. به هر حال، لازم نیست که این همه تردید به خود راه دهیم که "آیا ممکن است که ورای این خلقت ظاهری، هوش یا همان "شعور" موجود نباشد؟!" ای کاش حدّاقلّ، برخی دانشمندان ایرانی و مسلمان، درباره "برهان نظم" مندرج در کتب مدارس ابتدایی، بیش تر تأمّل می کردند و زیر عَلَم داروین فراماسونر - که خود و پدران او عضو انجمن ماسونی مهتاب هستند- این گونه قَمّه زنی نمی کردند! مشکل و مظلومیّت، این جاست که علوم دینی، اساساً علمی شمرده نمی شوند. چون می دانند که اگر پای علوم دینی به دانشگاه ها باز شود، اعتباری برای علوم منحطّ الحادی باقی نخواهد ماند. اسلامی شدن دانشگاه ها در کلام حضرت امام خامنه ای -مُدَّ ظِلُّهُ العالی- یعنی این. یعنی مبانی علوم انسانی را اسلامی و عقلی شناختن. علم نافع، یعنی این. پول می دهیم تا وارد دانشگاه دانشگاه شویم تا علم مُضِرّ بیاموزیم. حضرت امام خامنه ای -مُدَّ ظِلُّهُ العالی و روحی فِداه- فرمودند: علوم انسانی غربی، علم لاینفع نیست بل که اساساً مضرّ است. حقّاً که ایشان نایب بر حقّ "حضرت حُجَّة بن الحسن العسکریّ" -صلوات الله علیهما و عجّل الله تعالی فرجه الشّریف- هستند. دین مبین اسلام، چه در هستی شناسی -حکمت نظری- و چه در علوم قانونی و دستوری - حکمت عملی-، ابرقدرت جهانی و بی مثال است. امّا برخی با تمام سوادی که دارند، لایه ی خاکستری مغزشان، ماتریالیستی است. بدین وسیله، افتخار خود و پیروان اسلام ناب شیعی را نسبت به ولایت مداری و تأسُّف و تسلیت خود را به برخی جوامع مُتحجِّر علمی، عرض و ابراز می نمایم !!!
    • فرشته IT ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
      18 5
      حالا چرا یه جوری حرف نمیزنین آدمای معمولی بفهمن. تئوری داروین اینقد سند و مدرک براش رو شده که دیگه تقریبا میشه گفت تئوری نیست. حیوان هم یهو تبدیل یه انسان نشده که دوست عزیز. میلیون ها سال طول کشیده. هیچ فرزندی در طبیعت با والدینش اخلاف فاحش نداره. داروین نگفته که یه حیوان انسان زاییده. بهتره به جای این مقاله های آب دوغ خیاری و آدمای نا آشنا، دو تا کتاب علمی تخصصی بخونین. هم سواد ژنتیکیتون بالا بره هم طریقه صبحت کردن به زبان عامی در قرن 21
  • رضا ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    10 34
    نظریه تکامل داروین ممکنه در مورد حیوانات تا حدودی(تاکید میکنم تا حدودی) درست باشه اما در مورد انسان امروزی کاملا اشتباه هست. البته انسانهای نخستین هم داریم که ممکنه درمورد تکامل اونها هم درست باشه
  • علی ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    14 29
    آفرین بر شما. اصلا نظریه داروین درست. مسئله اینجاست که وقتی یه موجود زنده به مرور به تکامل میرسه باید این قابلیت توش وجود داشته باشه و از قبل برنامه ریزی شده باشه. از ریزترین بخشش که داخل اتمهاست تا همون ژنها و ... استاد ما تو دانشگاه میگفت هوش مصنوعی علم خداشناسی هست . هرکس حتی بی ایمان هم واردش میشه یه جوری اعتقاد پیدا میکنه ( حتی در غرب )که دنیا خود بخود اینجوری نمیشه.
  • ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    3 5
    الان ما ایمان داریم؟؟؟؟؟؟؟
  • فیلسوف ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    23 18
    نکته ای که وجود داره و نباید اشتباه کرد این است که اساسا چه نظریه داروین و چه غیر آن که توسط علوم تجربی به دست می آید صرف نظر از درست یا غلط بودن آن هیچ گاه نمی تواند در مورد وجود یا عدم خدا بحث کند زیرا محل بحث در مورد خدا در فلسفه است و نه فیزیک و زیست شناسی و... و همه ی این تحقیقات تجربی قابل توجیه است.
  • موحدي ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    13 34
    سالهاست دانشمندان با متقبل شدن زحمات فراوان به دنبال منشا جهان هستند عجيب است كه با اين همه بهره هوشي وقدرت تعقل و استدلال چرا نفهميده اند كه تنها راه پذيرش خدا راه دل و ايمان است
  • دلواپس ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    8 33
    متاسفانه اکثر اساتید داخلی ما آزاداندیش نیستن و یک حالت دگم و متعصابه نسبت به مطالبی که یاد گرفتن دارن
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    5 49
    خداوند جهان را در 6 مرحله (روز ) آفرید .ماده .انرژی .اطلاعات ...و 3ه مرحله دیگر که بشر هنوز کشف نکرده است و روزی به بشر به سه مرحله دیگر آشنا خواهد شد .
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    5 1
    چرا اشتباهه
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    2 21
    استاد مطهری نهایتا با توجه به اشکالات هیوم بر برهان نظم و پس از پاسخ به آنها ببان می کنند که برهان نظم ما را به مرزهای ماورا می رساند
  • asQar ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    22 15
    یکی جواب این سوال رو به من بده حضرت آدم نهایتا 10000سال پیش زندگی میکرد ولی تمدن هایی کشف شده که مربوط میشه به بیش از صدها سال قبل قدیمی ترین تمدن هم مربوط میشه به منطقه کشف رود مشهد با 800هزارسال پیش که نشون میده 800هزار سال پیش موجود هوشمندی توی این مناطق زندگی میکردن !! توی قرآن هم طوری که استعلام گرفتم(خودم نخوندم) درمورد تمدن قبل از حضرت آدم نوشته "انسان هایی امدند و رفتند" اگه نظریه داروین حقیقت نداره پس این تمدن ها چیه ؟؟؟
    • NL ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      1 0
      بله طبق روایات قبل از آدم، انسانهای نخستین بودند اما چطوری نظریه داروین را اثبات میکند؟ بر اساس نظریه داروین هیچ توضیحی برای چگونگی پیدایش جنس نر و ماده از یک حیوان وجود ندارد در حالی که اکثر موجودات پیشرفته دنیا زوج هستند. یک نظریه هر چند نتواند اثبات کند اما باید توانایی توضیح را داشته باشد بنابراین این نظریه حتی در حد نظریه هم نیست.
  • محمد ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    12 7
    این بهترین و عاقللانه تریم جواب هست، خدایی که با چن تا آزمایش اثبات بشه مطمئنا با چن تا آزمایش دیگه هم قابل رد خواهد بود ولی این برادران قلم به مزد متاسفانه در اوج کوتع فکری و ظاهربینی سیر میکنند.
  • جوان ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    32 6
    از این خبر نتیجه می گیریم که علم ، خالی از تعصب به دنبال کشف حقیقت است .. این نشاندهنده عظمت علم است .... بر فرض اینکه اصل داروین نقض هم بشود ضربه ای به علم نمی خورد و ذره ای از ارزش داروین کم نمی شود چرا که یکی از اصول علمی بودن یک نظریه قابل ابطال بودن آن است و اگر نتوان ابطالش کرد دیگر نمی توان آن را علمی نامید...
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    31 2
    چند تا کتاب "علمی" (و نه عقیدتی) در مورد تکامل خوندی که به این نتیجه رسیدی: "باید این قابلیت توش وجود داشته باشه" خوشحال میشم منابعت در این مورد رو معرفی کنی.
  • محمد ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    15 5
    بسیار خوشحال میشم ایرادهایی که به تکامل مطرح کردید رو اینجا ببینم و جوابشون رو بدم
  • محمد ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    32 4
    انصافا هرچی نوشتی مطلب علمی اثبات شده بود ها=)) قربون انشتین برم که گفت حماقت بشر انتها نداره.
  • محمد ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    30 4
    و در ضمن کوتوله های فکری عزیز! وقتی دارید مقاله ای علمی! کار میکنید باید منابعتون رو ذکر کنید و هر جا ترجمه ای کردید منبع اصلی و انگلیسی اون رو در پایین لینک بدید؛ حتی یک جمله از یک نفر. البته اینا برای قلم به مزد اهمیتی نداره چون "هدف" برای شما "وسیله" رو (حتی دروغ پراکنی و فریب) توجیه میکنه...
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    8 24
    بسم الله الرحمن الرحیم با سلام من بسیار تعجب می کنم از اینکه حتی یک نفر این نکته اعتراف شخصی را که در ویدیوهای arrival علنی می گوید نظریه تکوینی داروین توسط شیطان رجیم به وی(داروین)القا شده را نمی گوید؟
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    37 14
    يعني بائيئن اين همه نشانه ها و اثرات اعجاز در خلقت جهان هستي هنوز هم وجود يك طراح و خالق كامل و درحد اعلاي هوشمندي درپشت همه اين مخلوقات ,در حد يك تئوري و فرضيه مي داني؟؟!!!عجب هوش وذكاوتي داري ها!!!احتمالا" تو حلقه مفقوده داروين هستي!! يعني خداوند بايد چه تعداد نشانه و اعجاز و را درجهان پيرامون ما به ما آدمهاي مفلوك زبان نفهم نشان دهد تا به وجودبا عظمت و بي مثالش پي ببريم؟؟؟
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    5 24
    طلبه بسیجی حرفت حرف نداشت
  • skandary ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    17 2
    اگر منطقی به این بحث نگاه کنیم شاید بتوان علت پیشرفت غربیان در علوم مختلف وحرکت کند جوامع ما را بهتر تحلیل کرد.غربیان اگر به داروینیسم اعتقاد داشته باشند ویا نداشته باشند .در عمل هرآنچه را اعتقاد دارند.نشان میدهند.اما ما برعکس .همیشه عملکردمان برعکس اعتقاداتمان است مثلا تاجری در معامله کلک میزند وجنس نامرغوب را به جای جنس مرقوب به خریدار می فروشد .همین تاجر به امام حسین (ع) وحضرت ابوالفضل(ع) اعتقاد دارد وبرایشان عزاداری مفصلی هم میگیرد اما در هنگام معامله قسم دروغ به ائمه(ع) هم به کار میبرد.مثال دیگر شما یک پیچ یا مهره ساخت ایران را با پیچ ومهره ساخت آلمان مقایسه کنید .مصالح همان مصالح است اما چرا آلمانی محکمتر وبا دوام تر از ایرانی است.جواب این است که چون آلمانی از وجدان کاری جهت ارائه تولیدات خود استفاده کرده است ولی ما از قسم حضرت عباس(ع). در حالی که یکی از خصلتهای بارز قمر بنی هاشم(ع) صداقت وایمان به هدف والا ومایه گذاری از تمام وجود برای ارائه خدمت به هدف خود است.
    • hossein NL ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
      2 0
      حرفتون تا حدی درسته ولی این فرمول همیشه درست نیست و نباید همه افراد رو یکجور دید احتمالا منظورتون این بوده که آلمانیه به این نتیجه رسیده که نباید کیفیتشو کم کنه بعلاوه قطعا اینجور که شما گفتید ایرانیه ارزونتره و هرچقدر پول دهید همون قدر هم آش میخورید
  • دلواپس ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    15 9
    از استعلام شما تشکر میشود!! ولی اولا در قرآن به ده هزار سال اشاره نشده و ثانیا اتفاقا وجود تمدن هوشمند در 800 هزار سال قبل نظریه داروینو رد میکنه چون به نظر داروین در اون سالها انسان به شکل میمون بوده و هوشمندی نداشته!!
  • اصولگرا ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    1 11
    توی سایت های دیگه از این بحث ها نیست . خوشحالم که مشتری های سایت مشرق ادم های باسوادی هستند .
  • معترض ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    4 21
    عصر حاضر دقیقا همان دوران گالیله اس.. اون موقع تعصب روی چرخش خورشید به دور زمین وجود داشت.. الان تعصب روی داروین و هولوکاست.. بشر همون بشره.. متأسفانه تکامل پیدا نکرده هنوز!!!!! چون تکامل طبیعی وجود نداره هومن خان!!! من که اصلا دوست ندارم اجدادم میمون ها باشند.. راستی این میمونایی که الان هستن چرا آدم نشدن؟؟چرا انتخاب طبیعی نکردن؟؟ دمشون گرم ، چه میمونای متعصبی هستنا !!!!
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    11 6
    دوست عزیز داروینیسم الان تبدیل به یک ایدئولوژی شده و حتی نمیشه گفت یک نظریه علمیه!! در ضمن دانشمند متعهد در این عصر به ندرت وجود داره چون بیشتر دانشمندا بنده و برده ی پول و قدرت شدن و فقط پیدا کردن شهرت و ارزش علمی در بین مردم براشون اصالت داره و نه حقیقت علم!!
  • معترض ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    2 28
    اگه جواب داری برا حرفش که با جواب بیا جلو توهین نکن.. محمد یکی هست خوابه یکی هست خودشو زده به خواب.. تو فرقی با مسیحیتی که می خواست گالیله رو اعدام کنه نداری... قربون انیشتین نرو چون منظورش دقیقا آدمای امثال خودته.. برتراند راسل به انیشتین نامه زد که خدا رو برای من توضح بده.. انیشتین جواب داد که ای احمق تو اگر تونستی یک ریگ رو برای من توضیح بدی ، من این کارو برات انجام میدم و خدا رو برات توضیح میدم.. انیشتین آخر عمرش شیعه شد.. البته بعید نیست الان من رو هم احمق فرض کنی چون کافر همه را به کیش خود پندارد..
  • مهدی ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 17
    آقا محمد عزیز که اون اعتماد به نفستون من رو تحت تاثیر قرار داده! یه جستجویی تو اینترنت بکنید "فرضیه تکامل؛ منطقه ممنوعه"، 5 تا مقاله است؛ بخونید بعدش ببینید باز هم میتونید به ایرادات پاسخ بدین؟
  • معترض ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    3 2
    تو چقدر با ادب و علمی حرف میزنی... معلومه خیلی بارته !!! منبع تو چیه دیلاق فکری عزیز؟
  • معترض ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    16 8
    آقا این داروین کجاست بیاد جواب منو بده.. قبول میمونا آدم شدن..آدمم تنها موجودیه که الان روی زمین داره پادشاهی میکنه..شده سلطان زمین.. چرا بقیه موجودا عوض اینکه منقرض بشن انتخاب طبیعی نمی کنن آدم شن؟ این میمونایی که الان هستن چرا بعد این همه سال آدم نمیشن؟ دوستان داروینی جوابمو بدین.. شاید منم داروینی شدم..
  • ناشناس ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    5 3
    به نظر من نظریه داروین هیچ ربطی به خداشناسی نداره. اصلا اگه بگیم موجودات (غیر از انسان چون بحث انسان امروزی جداست) با طی مراحل تکاملی به امروز رسیدن کجاش خدا رو نفی میکنه؟؟ به نظر من تایید هم میکنه. من اگه خدا قبول کنه خیلی آدم معتقد و متعصبی در زمینه دین و اسلام هستم اما مشکلی هم با نظریه داروین ندارم
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    18 2
    برای مشرق متاسفم که یک فیلم مستند را دلیلی برای رد نظریه داروین به کار می برد استدلال مشرق مثل این میمونه که کسی درباره جادوگری فیلم مستند درست میکنه و از اون برای اثبات وجود جادوگری استفاده میکنه
  • مجید ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    5 2
    الحمدلله
  • ایرانی ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 12
    جالبه که بدونیم طبق نظر داروین بین این همه موجوداتی که در زمین در میان قرن های و میلیون ها سال بسیار زندگی میکردند فقط برای یک موجود افزایش هوش به وجود آمده!!! این خودش نشان دهنده ی بسیاری است!!!
  • ایرانی ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    1 0
    بله این هم حرف دیگه ای هست! فقط از یک فراماسونر بر می آید که نظریه ی داروین را به وجود خدا مرتبط بکند!
  • ایرانی ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    12 1
    احسنت به انیشتن که این جمله ی زیبا را گفت! این جمله مخصوصا برای کسانی مثل شما که هر چیزی که یک غربی بگوید را قبول میکنید بسیار مناسب هست!!!! عزیزم اینشون بحث فلسفی میکنه و شما دلیل علمی میخواهی؟اصلا مگه برای نظریه ی داروین چند دلیل علمی وجود داره؟دقت کن((دلیلی که همه نظریه را تایید بکند هیچ وقت وجود نداشته فقط برای قسمت هایی از اون دلیلی پیدا کردند))
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    1 11
    تکامل هوشمندانه توسط موجودات فضایی هم نظریه جالبیه البته فعلا نظریه است و نه بیشتر .
  • محمد ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    22 2
    دکترای زیست شناسی سلولی و مولکولی هستم و مطمئنا بیشتر از 5 مقاله (علمی، نه اعتقادی) در مورد ایرادهای وارد بر تکامل اطلاع دارم ولی هنوزم قوی ترین نظریه تکامل هستش. دوست داشتم از زبون خودت و مطالعات خودت رو بشنوم نه رفرنس دادن به منابعی! مثل اون چیزی که گفتی. برای حرف زدن در مورد تکامل حداقل 3 "کتاب" در موردش در حیطه های ژنتیک و سلول شناسی بخون تا با جهل از دینت دفاع نکنی. . .
  • محمد ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    6 10
    من تو این پستم ادعایی علمی مطرح نکردم که براش منبع ذکر کنم ولی هر ابلهی میدونه مقاله علمی نیاز به منبع به رفرنس اصلی خواهد داشت. اگه چیزی! که این کوتوله های فکری نوشتن مقاله علمی هستش باید برای تک تک جملاتشون اصل منبع آورده بشه وگرنه میشه مثل اخبارشون در مورد کشور=))قابل اعتماد و موثق=))
  • نو نیم ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 21
    اساتید معظم ؛در مباحث مهندسی یک مبحثی بنام شش سیگما وجود دارد (برای بررسی میزان دقت دستگاهها و کم کردن خطاهای احتمالی مراحل ساخت)حالا من یک سئوال دارم که ایا می شود با استفاده از این نوع ابزارها و سایر ابزارهای مشابه و با مطالعه خلقت ومیزان بکار گیری هوشمندی و احیانااشکالات خلقت (بر اساس فکر کوچک ما) قدری نسبت به خدا (که از نظر بنده تمام وجود با مهندسی ایشان ایجاد شده است)اطلاعات شناختی (بصورت مهندسی معکوس )کسب کنیم؟اساتید بزرگوار این موضوع امکان دارد؟ و یا فقط یک فکر بی اساسی می باشد؟
  • محمد ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    8 4
    گم شده‌ی ما "سواد" هستش دوست معترض... حتما در مورد تکامل کتاب بخون و نه مقاله های ترجمه شده اینترنتی (چه موافق و چه مخالف)؛ البته اگه برات دغدغه هست و نه صرفا تفنن و انوقت به زودی درک میکنی که تکامل نمیگه میمونا آدم شدن...
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    4 7
    یه دانشمند غربی میگفت، اگر یک کوه سنگ آهن و یک جنگل درخت داشته باشیم ، که این ها در کنار هم باشند، اگر میلیاردها سال بگذره و اینها با هم ترکیب بشن، غیر ممکن است ، یک تبر درست و خلق بشه، جطور ممکن است ، یک سلول هوشمند بشری ساخته بشه!!!!!! ولی بشر امروز حماقت رو به حد اعلای خودش رسونده!! در ادامه گفته بود، الان هزاران ماهواره و رادار و تلسکوپ در امریکا رو به فضا تنظیم شده اند تا ، یک پیام رادیویی ،فقط یک پیام رادیویی هوشمند از فضا دریافت کنند ،تا قانع بشن ،موجود هوشمند در فضا زندگی میکنه، ولی میلیونها موجود هوشمند در زمین زندگی میکنن ، ولی باز بشر امروزی میگه ،خدا کو؟ من که خدایی نمیبینم!؟؟ در ادامه توضیح میداد که، ساختار یک سلول هوشمند در ضعیف ترین حالتش مانند ، یک هواپیمای بویینک ۷۴۵ میمونه، و نظریه تکامل مثل این میماند که، کسی بگوید، تمام اجزا بویینگ را باز کنیم و در یک زمین بچینیم، و بگیم باد و طوفان بیاد و دوباره یک بویینگ ساخته بشه؟؟؟؟؟ حماقت بشر مثل اینکه پایان نداره،
  • جوان ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    21 4
    امکان نداره هم مذهبی معتقد باشی و هم با داروین مشکلی نداشته باشی چون آنوقت بین موضوعات مطرح شده در کتب آسمانی مبنی بر خلقت آدم و حوا به عنوان اولین انسان ها تناقض ایجاد خواهد شد
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    1 22
    انسانهای نخستین چیه دیگه؟ مگه بچه شیعه نیستی؟ مگه میشه انسان بدون حجت خدا خلق بشه و بدون پیامبر و راهنما؟؟ انسانهای به اصطلاح نخستین ،انسانهایی بدون که از تمدن بشری دور مانده بودن، همین الان هم اگر کسی توی یک جزیره گیر بی افته یا تبعید بشه، باز باید ، با علف و سنگ آتش درست کنه و با سنگ سرنیزه درست کنه؟؟؟ مزخرفات غربی ها متاسفانه در ما نفوز کرده
  • مهدی ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    13 1
    عزیزان کی گفته فرضیه داروین یعنی خدایی وجود ندارد .داروین در زمان خودش با زحمت تحقیق کرد و انصافا کلیات حرفاش درسته وقتی HLA کل مردم چین از تبار 2 تا زن آفریقایی است.یعنی ما هم همانند دیگر جانداران روند تکامل را طی کردیم .و خلق الساعه نبودیم .و این چیزی از حکمت و زیبایی خداوند کم نمی کند.]چون یقینا بهترین مکانیسم برای پیشرفت و تعالی و حفظ بشر و سایر جانداران است.
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    7 2
    این اشتباه محضه... قرآن در همه جا دعوت به سیر در زمین و مطالعه در آیات و نشانه ها می کند... به تحقیق و تفحص در خاک و آب و سنگ و ... در خلقت و در آفرینش... انفعال ما در مقابل ماتریالیسم باعث شده از اینور دیوار بیفتیم و صرفا به توهمات انتزاعی و فلسفه های غیر عملی و عرفان های من در آوردی و تصوف و درویش بازی بیفتیم... نه داداش شیعه همیشه دعوت به علم از نوع علوم تجربی کرده که این ها آیات و نشانه های شناخت خداست نه یه عده مفاهیم فانتزی و انتزاعی و توهمی جوهر و عرض و هیولا و ...
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    1 21
    محمد ،تو اگر سواد داری برو کتاب توحید مفضل رو بخون در ضمن تو که اجدادت از میمون بودن و تکامل پیدا کردی، شاید این نظریه تکامل رو هم که داری میدی ، فردا نقض کنی ،چون در حال تکامل هستی پس کسانی که قایل به نظریه تکامل هستند اصلا حق نظر دادن رو ندارن، چون ،دایم در حال تکامل هستند و از میمون به انسان و انسان و ......
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    1 11
    برای خودت متاسف باش اینها که دارن صحبت میکنن محقق هستند نکنه ، باید بیان رو در روی تو صحبت کنن یا، اینکه یافته های علمیشونو با دود و آتش به دیگران انتقال بده:-)
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    2 15
    قرآن دعوت به تدبر میکنه، تا از این همه آیه و نشانه به وجود خدا پی ببری، وبه توحید صفات و ذات و افعال نه اینکه ، بگی موجودات بر اثر تصادف و بی هدف خلق شدن، و حکمت و علم خدا رو زیر سوال ببری؟؟!! در ضمن خداوند میفرماید ، برای خلق هر موجودی هدفی دارد، نه اینکه ما ما همه جیز رو رها کردیم و بر اثر تصادف و بی نظم و برخورد دو تا ماده ، موجودات بدون اینکه غایت و هدفی داشته باشن بوجود می آیند دوبار قرآن بخون ،
  • محمد ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    5 10
    مشکل شما همینه متاسفانه؛ من بحث عقیدتی نکردم با کسی و هرجا هم حرفی زدم گفتم بهتره بریم در مورد تکامل مطالعه کنیم ولی شما "دعوای عقیدتی" دارید و کتاب عقیدتی معرفی میکنید! مسلما علم چیزی هستش که روز به روز تغییر پیدا میکنه اما عقیده چیزی هست که بهش میچسبیم(درست یا غلط) و به ندرت تغییرش میدیم. بحث تکامل حتی با نگاهی که تو این مقاله! مطرح شده بحثی علمی هست و نه اعتقادی. بازم متاسفانه نمیتونیم بحث مفیدی داشته باشیم تا زمانی که من هندی حرف بزنم و شما ژاپنی :(
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 16
    پس الان هم داری روند تکامل رو ، طی میکنی؟ خداوند به حضرت آدم ع فرمود، من تمام علوم رو به تو یاد دادم، علم آدم السما کلها انسان ، بهیچ وجه تکامل پیدا نکرده ، حرف تو در مورد نژاد ، چه ربطی به تکامل داره؟؟؟ بیسواد
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    19 2
    بیاییم با دیدگاهی صرفا ماتریالیستی نظرات داروین را صرفا از دیدگاه زیست شناسی امروز بررسی کنیم. باید توجه داشته باشیم که در زمان داروین اطلاعات بشر در مورد موجوادت زنده نسبت به امروز بسیار محدود بود و لازم است تجدید نظر کلی در بسیاری از نظرات داروین صورت گیرد: 1- در زمان داروین هرگز مفهومی به نام کروموزم و اسیدهای نوکلئیک و یا ژن شناخته نشده بود. ما امروزه به خوبی می دانیم که در تمام موجودات زنده پرسلولی ، کروموزوم ها به تعداد زوج در هسته وجود دارد. در تمام انواع تقسیم های سلولی اعم از میوز و میتوز، همیشه تعداد نهایی کروموزم ها ثابت می ماند. برای مثال سلولهای انسان همگی 46 کروموزم دارند و تمام تقسیمات سلولی میتوز در بدن انسان سلولهایی دقیقا با همین تعداد کروموزم تولید می شود. در تقسیم سلولی میوز هم به اندازه نصف این عدد یعنی 23 کرموزم در سلولهای گامت نر و ماده ( مرد و زن) ایجاد می شوند که مجددا در موقع لقاح به ایجاد یک سلول 46 کروموزمی منجر می شود. این فرآیند در تمام موجوادت زنده پر سلولی کمابیش مشابه است. اگر در موارد بسیار نادر هم اتفاق بیفتد که مثلا انسانی با مثلا 47 کروموزم ایجاد شود ، وی دچار بیماریهای شدید کروموزمی نظیر نشاندانگان خواهد بود و هرگز به سن بلوغ نخواهد رسید. موردی هم با 48 کروموزم تاکنون دیده نشده است. حال سوال اینجاست که اگر نظریه داروین را بپذیریم و قبول کنیم باید تمام موجودات زنده روی زمین و لااقل گونه هایی که از هم تکامل پیدا کردند ( مثل پرندگان و خزندگان یا خزندگان و دوزیستان) باید تعداد کروموزمهایشان برابر باشد. چرا که در تمام تقسیمات میوز موفق تعدا کروموزومها حفظ می شود. داروین در مقابل این پرسش چه پاسخی دارد؟ هیچ. چون اساسا در زمان داروین کروموزم ها که سند یکتایی گونه ها هستند شناخته نشده بودند. در بهترین حالت تنها می توان پذیرفت که تغییرات ظاهری در یک گونه با حفظ تعداد کروموزمها قابل پذیرش است . ( مثل تحول در اسبها یا اشکال مختلف گونه انسان که در دنیا زیست می کنند) . اما پذیرش ایجاد انسانی از یک میمون کاملا محال است. 2- امروزه می دانیم که نقش وراثت و ژنتیک امری است که همواره به عنوان فاکتور قطعی برای تعیین خصوصیات ظاهری گونه ها فعال است. داروین معتقد است که دوزیستان از ماهیها تحول یافته است. اگر چنین است چرا هیچ دوزیستی را نمی بینیم که دارای فلس باشد؟ چرا پوست همه دوزیستان عاری از هر نوع پوشش است؟ اگر هم بپذیریم که دوزیستان از ماهیانی تحول یافته اند که دارای فلس نبوده اند باید پرسید پس چرا مجددا پوست خزندگان دارای پوشش فلس است؟ چرا هیچ خزنده ای با پوست برهنه دیده نمی شود؟ چگونه یک خصلت مهم وراثتی در شاخه دوزیستان گم شده است؟ 3- داروین معتقد است که پرندگان از خزندگان تکامل یافته اند و شباهتهای ظاهری و برخی فسیلها را ملاک این عقیده می داند. باید پرسید پس چگونه تمامی پرندگان خونگرم هستند در حالی که خزندگان خونسرد هستند؟ چگونه حتی یک پرنده خونسرد در تمام پرندگان عالم کشف نشده است؟ این خصلت ژننتیکی چرا باید ناگهان مفقود شود؟ 4- داروینیستها معتقدند که دلیل بدون هسته بودن گلبولهای قرمز انسان و سایر پستانداران و حتی پرندگان ، این است که این موجوادت به دلیل فعالیت بیشتر باید از همه ظرفیت حجمی گلبول برای دریافت اکسیژن استفاده کنند. سوال اینجا است که پس چرا جانوری مانند شتر به صورت استثنایی در میان پستانداران یافت می شود که دارای گلبولهای قرمز هسته دار است؟ درحالی که فعالیت هوازی شتر بسیار بیشتر از یک میمون اسلات( میمونهای تنبل آمازون) است در حالی که این موجوادت گلبول قرمز بدون هسته دارند؟ 5- بر اساس نظرات داروین دلیل تحول زرافه ها این بوده است که بر اساس انتخاب طبیعی زارفه های با گردن کوتاه در رقابت با زرافه های گردن بلند حذف شدند. این سخن تا زانی صحیح می نمود که زرافه های گردن کوتاه کشف نشده بودند. اما کشف گونه موسوم به " اکاپی" که گونه ای زرافه با گردن کوتاه است این عقیده را باطل نمود. این نوع زارفه مانند گورخر و سایر چارپایان از علف ها و بوته های کم ارتفاع تغذیه می کند. حال باید از داروینیست ها پرسید که اگر زرافه های گردن کوتاه قادر به یافتن غذاهای جدید روی زمین بوده اند چرا نباید مانند اکاپی ها از این غذا تغذیه می کردند؟ واقعیت این است که زرافه های باستانی دلیلی برای اثبات نظریات داروین نداشتند! 6- مجمع الجزایر گالاپاگوس مجوعه ای است به نسبت کوچک با آب و هوای یکسان در سراسر آن. داروین در این جزایر متوجه تنوع گونه های سهره ها شد و انتخاب غذای متفاوت را دلیل تفاوت منقارهای آنان دانست. حال سوال اینجا است که اگر همه این سهره ها دارای یک نیای مشترک بوده اند چرا در یک منطقه کوچک که تنوع آب و هوایی گسترده ای ندارد بایستیغذاهای نسلهای بعدی متنوع می شده است؟ اگر نوعی تنوع در طلبی در گونه عامل ایجاد تحول است چرا همان تنوع طلبی در مورد زرافه ها صادق نباشد؟ 7- داروین ظاهرا پنگوئن های جزیره گالاپاگوس را مورد بی مهری قرار داده است. این پرندگان تا ماهها چیزی نمی خورد و منتظر رسیدن جریان های سرد قطب جنوب که سرشار از ماهی های قطبی است می مانند. چه عاملی باید سبب شود که این پرنده در جزیره پر نعمت گالاپاگوس که در منطقه استوایی قرار دارد منتطر رسیدن آبهای سرد قطبی بماند؟ آیا انتخاب طبیعی در این مورد اساسا قابل پذیرش است؟ 8- قطعا داروین اگر در تحول خرسها تحقیق می کرد با دقت بیشتری به نظریه انتخاب طبیعی می پرداخت. اگر بپذیریم که نیای همه خرسها مشترک بوده است چرا باید خرس ها پاندا یک انگشت اضافه برای گرفتن شاخه های خیزران داشته باشند؟ چه نوع انتخاب طبیعی برای این خرس کاملا گیاهخوار قابل توجیه است؟ اگر این یک جهش ژنتیکی بود چرا هیچ خرس پاندایی بدون آن انگشت اضافی یافت نمی شود و هرگز گزارش نشده است؟ جالب اینکه مورد خرس پاندا امروز به صورت یکی از بحثهای بغرنج و معماهای زیست شناسی در آمده است و حتی سر از کتاب های درسی دبیرستانهای رشته تجربی ما در آورده است. مضحکترین توضیحی که دارویسنیست ها ارائه کرده اند این است که تحول گاهی اوقات ناگهانی اتفاق می افتد! باید گفت اگر قرار بود تغییرات ناگهانی را بپذیریم که اساسا نیازی به نظریه تحول نبود! 9- از جالبترین تضادهای نظریه داروین با دانش امروزی ، موضوع اندامک های سلولی و تقسیم سلولی است. بر اساس نظریه داروین گیاهان و جانوران نیای مشترکی دارند. حال اینکه در تمام جانوران وظیفه تقسیم سلولی بر عهده اندامکی به نام سانتریول است در حالی که اساسا چنین اندامکی در سلولهای گیاهی وجود ندارد! با پذیرش انتخاب طبیعی باید جتنوران به خاطر داشتن این اندامک باقی می مانده اند و گیاهان از بین می رفته اند!.. موارد تضادهای علمی نظریه داروین با دانش امروز بقدری است که هر کدامش می تواند موضوع یک تز دکتری زیست شناسی تحول یا زیست زیست سلولی و مولکولی یا دیرین شناسی باشد. واقعیت این است مواردی نظریه انسانهای دم دار و یا پشمالو با پذیرش چهش های ژنتیکی که اغلب رخ می دهند بسیار بهتر توجیه می شوند تا نظریه داروین. در اینجا خالی از لطف نیست به عنوان مطایبه به بحثی که حاج آقای قرائتی همیشه مطرح می کنند که فرض کنید انسانها از بین برود موجوادتی از کرات دیگر بیایند و اختراعات انسانها نظیر دو چرخه و موتوسیکلت و اتومبیل را ببینند و بعد از روی ظاهر نتیجه بگیرند که اول دوچرخه پدید آمد و بعد کمی پیشرفت کرد شد موتوسیکلت و بعد شد اتومبیل و بعد اتومبیل هم تبدیل به قطار شد! در حالی که ما بخوبی می دانیم ترتیب اختراع این وسایل اصلا به این صورت نبوده است. واقعیت اینجاست که تا قرون آتی باید نظریه داریون را همچون بسیاری از نظرات ارسطو و بطلمیوس در موزه تاریخ علوم جستجو کرد. البته همیشه دل کندن از نظریه برای کسانی که به آن معتقد بوده اند و مخصوصا برای ماتریالیست ها بسیار مشکل است .. اما سوای این بحثها ، شخص داروین به عنوان یک شخص محقق که تلاش زیادی را برای اثبات نظرات چارلز لیل انجام داد قابل احترام است. و هیچ کس حق ندارد به اسم دفاع از خداپرستی به این مرد اهانت کند. اتفاقا شخص داروین هم به هیچ وجه نظرات خود را بر ضد دین نمی دانست. چرا که حتی اگر کسی هم اصول تحول را بپذیرد بایستی قبول کند وجود چنین اصولی به هیچ وجه تصادفی نیست و وجود تحول هدفمند در مخلوقات مطلقا نافی وچود خداوند نیست. به قول ژان گیتون فیلسوف مشهور فرانسوی " اصول تحول مرا به خدا نزدیکتر می کند". ضدا خدا بودن نظریه تحول ، برداشتی است که ماتریالیست ها از نظریه داروین کردند . والا داروین خود یک مسیحی بود و یک مسیحی مرد نه یک ملحد. گر چه به شدت مورد حمله ارباب کلیسا قرار گرفته بود
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    4 5
    آقای دکترا چرا تا بحال فسیل هیچ موجود ، در حال تکامل پیدا نشده؟؟؟ در ضمن از اساتید ضعیف و سکورال دانشگاه های ما باید دانشجویانی مثل شما بیرون بیان در ضمن هیچ دلیل علمی برای تظریه تکامل بیان نشده، داروپین بدبخت هم ، بهیچ وجه هوشمندی یک سلول رو نمیدونسته و علم امروز ، از این حقیقت پرده برداشته در ضمن کلی دانشمند غربی هستند که بطور قطع داروین رد کردن و اصلا علمی نمیدونن بلکه چون سیاست مداران ملحد غربی ، منافعشونون رو در این دیدن که با نبود خدا، راحت تر جنایت میکنن، از این نظریه حمایت کردن درست مانند ،کاری که معاویه در گسترش عقیده ، جبر گرایی کرد در ضمن دین و عقیده ما عین علم هست ولی این علم اینقدر عظیم و گسترده هست که، کوته فکران به آن نمیرسن
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    1 17
    ما قایل هستیم، قرآن ،از سوی خالق جهان و علم محض نازل شده و اهل بیت علم محض هستند و عقیده و علم ما ،از علم سرچشمه گرفته اند پس عقیده ما عین علم است، ومن با شما بحث علمیکردن متاسفانه شما غرب زده ها، دین رو یک مسیله غیر علمی میدونید، از دانشگاههای ما ، بیشتر از این انتظاری نیست در ضمن وقتی اسلام ۱۴۰۰ سال پیش ،میگفت گوشت خوک حرامه، غربی ها ، و الگوی شما در جهل و نادانی زندگی میکردن و مثل وحوش بودن
  • ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    11 2
    آدمیزاد وقتی از مرحله نادانی کامل به اندک علم جزئی دست پیدا می کند دچار توهم می شود و گمان می کند همه حقیقت همان است که او به آن دست یافته ، داروین و پیروانش هم دچار چنین توهمی شدند ولی هرچه در مسیر کشف جهان هستی بیشتر جلو می روی و شگفتی های آن را می بینی ناخودآگاه برای هر انسان هوشیاری این سوال به وجود می آید که چگونه ممکن است این نظم و هماهنگی و شگفتی های جهان بدون خالق باشد
  • آرشیتکت ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    12 0
    یکی از اصول علمی بودن یه نظریه قابل ابطال بودن آنست؟ این تعریف علم نیست بلکه تعریب سایننس مبتنی بر روش شناسیه. علم اگه نقض شه که علم نیست.
  • آرشیتکت ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 1
    آقای محمد الان شما با دکتری به درجه از فهم و شعور رسیدی؟
  • علی ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    10 0
    راستش من تخصص زیادی در مورد تکامل ندارم . خب یک مثال میزنم. من یک خودکار و یک کاغذ سفید رو در کنار هم میزارم . من انتظار دارم این خودکار یا کاغذی که فاقد هوش مندی ( به طور خاص ) هستند با کمک هم یا به تنهایی یک صفحه داستان به زبان فارسی یا انگلیسی بدون کمک گرفتن از یک موجود هوشمند دیگه مثل انسان یا ... برای من تحویل بدن. ( موضوع داستان هم سفر به کره ماه باشه ) چند درصد احتمال وجود داره که این خودکار این داستان رو تحویل بده ؟ در مورد قابلیت شاید منظورم روشن نبود. اگر تو سیستم عامل مورد استفاده شما قابلیت آپدیت و ترمیم خطاها از قبل قرار داده نشده باشه چند درصد احتمال داره که سیستم عامل مود استفاده شما بتونه در مقابل ویروسهای رایانه ای یا هرگونه نقص نرم افزاری از خودش محافظت کنه ( اون پیش بینی اولیه در مورد محافظت مثل فایروال یا انتی ویروس داخلی رو هم در نظر نمیگیریم ) ؟
  • آرشیتکت ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    فرافکنی میکنی. بحث چیز دیگه ایه. اینی که شما میگید بحث تکنیکیه.بله غرب بسیار تکنیکیه. مشکلشون سر اصول علمه. علمی که با متدولوژی بدست بیاد علم نیست.
  • ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    کامل و جامع ترین نظری بود که تو نظرات خوندم. احسنت به ذهن غیر تعصبی و معتقد شما
  • ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    15 0
    چرا دروغ منتشر می کنید آخه؟ نظریه تکامل جزو لاینفک علوم زیستی هست و هرگز رد یا اثبات نمی شه چون الان به عنوان یک اصل نزد دانشمندان زیست شناسی در اومده. ضمناً، اگر چیزی شبیه به تکامل در زمان بعد از خلقت جهان توسط خدا اتفاق نیافتاده چجوری این همه آدم با ظاهر های متفاوت داریم؟ اگر آدم و حوا سفید پوست بودن پس سیاه پوستا از کجا اومدن؟! بی طرفی حکم می کنه که چاپ کنی نظرم رو مشرق.
  • ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    9 0
    آقا محمد اگه قرار باشه تئوری شما رو بپذیریم باید با کمک نظریه بیگ بنگ به کمکش بیایم تا یه ذره ابله پسندتر بشه. طبق نظریه بیگ بنگ بیشترین انبساط و شکل گیری عالم در چند ثانیه وبلکه در کثری از ثانیه اول پیدایش شکل گرفت. پس از اون دیگه مواد موجود در جهان گرفتار قوانین فیزیکی چون جاذبه و گریز از مرکز و گرانش نسبت به یکدیگر قرار گرفتن پس در نتیجه در بعد مکانی خودشون باقی موندن. مثل مثلا باقی موندن ماه در مدار زمین و باقی موندن زمین در مدار خورشید و باق موندن خورشید در منظومه شمسی و باق موندن منظومه شمسی در کهکشان راه شیری و ال آخر. جز مورد فوق تخیلی زمان در فیزیک کواتنوم نظیر دروازه های زمان و سفر در زمان یا بعد چهارم ....که در حد نظریه با قوت نظریه نر بودن مادران یا ماده بودن پدران هست دیگه هیچ موجود اثرگذاری (نه موجودات متاثری مثل شهاب سنگها و...) نتونسته از جایگاه خودش خارج بشه. بنابراین مواد کائنات با خواص مختلف و کاملتر بویژه مناسب برای پیدایش حیاط در چند ثانیه اول خلقت (بیگ بنگ) در جاهای معینی قرار گرفتن و دیگه طبق قوانین فیزیکی نظیر گرانش نیوتن و جاذبه و گریز از مرکز و... تا حالا تنتونستن از موقعیت خودشون خارج یا به موقعیت دیگری وارد بشن تنها در اثر انبساط جهان قلمروشون فراتر رفته. یعنی اگه بخش زیحیات کائنات رو در یک بادکنک در نظر بگیریم قلمرو حیاط از این بادکنک خارج نشده بلکه بادکنک کمی بادکرده و براختر شده و اینلمرو گستره تر شده اما جایگاه نسبی این بادکنک نسبت به بادکنکهای متناظر دیگه ثابته و اونا هم به همین نسبت انبساط پیدا کردن پس کل آرایش و چیدمان کائنات هنوز عوض نشده وفقط گسترش دورن سیستمی نه فرا سیستمی پیدا کرده. یعبارتی بزرگتر شدن این بادکنک متناسب بوده با نه تنها بزرگتر شدن بادکنکهای دیگه بلگه متناسب بوده با گسترش فظای که این بادکنکها درش واقع شدن پس بزرگتر شدن این بادکنک جای بادکنک دیگه ای رو تنگ نکرده و اون رو کچیکتر نکرده و قوانین مرتبط بین اونها رو بهم نزده. حال طبق این باور اگر قبول کنیم که شکل حیاط بصورت آنچه در زمین وجو داره یکی از همین بادکنکهاست ولو اینکه احتمال وجود بادکنکهای دیگری در جاهای مختلف این کائنات با وجود امکان حیاط چه بصورت زمینی چه بصورت اشکال دیگه فضایی وجود داشته باشه. جای این سئوال هست که خوب حالا که بالای ۹۹ درصد مواد و شرایط لازم جهت تولید حیاط در این بادکنک و در این نقطه از فضا و در چند صانیه اول خلقت بوجود اومد پس چرا این مواد بشکل هماهنگ تکامل پیدا نکردن؟؟؟؟ چرا یه بطور همرمان همه تک سلولیها تبدیل به چند سلولی نشدن؟ چرا یه هو همه چند سلولیها با هم دچار تفییر و تکامل نشدن؟ بعبارتی چرا همه موجوداتی که در نقطه ای از زمین میمون شدن همه تبدیل فقط به یه نوع میمون نشدن؟ چرا این میمونها در طول تاریخ ژنتیکشون فابت مونده و تبدیل به همدیگه نشدن؟ چرا مثلا خبر نمیدن تو فلان باغ وحش یه میمون بابون یه گوریل زایید یا یه فیل یه کرگدن زایید؟ چرا درختان و گیاهان هرگز تبدیل به حیوانات و یا بر عکس نشدن؟ چرا هنوز تک سلولیها وجود دارن؟ آیا این همه زمان برای تکامل تک سلولیها کافی نبود؟ چرا سنگ ماگما یا گرانیت از چند ملیارد سال پیش تا حالا هنوز ماگماست یا گرانیته و ساختارش عوض نشده؟ چرا عناصر شیمیایی مصلا کلسیم از ابتدای خاقت کلسیم باق موندن و تبدیل به آهن نشدن؟ با توجه به اینکه منابع تولید حیاط طبق اثبات علمی فیزیکی که قبلا اشاره کردم نمیتونسته از زمین(بادکنک) خارج بشه یا واردش بشه. با توجه به اینکه تمام منابع حیاط روی زمین مجدود بوده و این منابع بسمت تکامل حرکت کردن پس مواد لازم پس از میلیاردها سال برای تولید موجودات تکامل نیافته نظیر باکتریها از کجا تامیم میشه؟ آیا شرایط تکامل و خلقت خود بخودی هنوز روی زمین وجود داره تا موجودات ساده نظیر اونها رو بوجود بیاره؟ اگ داره پس چرا هیچ دانشمندی هنوز شاهد چنین وقایع طبیعی نیست؟ آقا محمد شما مدرکت شاید در زیست شناسی بالا باشه ولی سوادت و درکت نیست. بعلاو زیست شناسی تنها ابزار شناسایی جهان نیست. شما باید به همون اندازه از فیزیک کواتنوم و فیزیک کلاسیک هم سر در بیاری. قوانینن شیمی رو در حد اعلا در ارتباط با فیزیک و زیست بدونی که محاله. تازه اگر هم بدونی با هر خط فرضیه که میخونی اگه علم رو یادگرفته باشی نه خونده باشی یه سئوال در مقابل اون نظریه برات باید بوجود بیاد که در اکث این موارد اون سئوالات به بن بست اون اون نظریه متنهی میشن. شما برای درک پدیده ها و احتمال تکرارشون و قبول بودن آمار حاصل از پدیده ها علم خوب آمار و احتمالات و ریاض میخوای پس لطفا بایه دکترای فکستنی توی قاب نیا عرض اندام کن در حیطه خلقت!
  • ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    2 4
    ناشناس متاسف برای مشرق! من هم برا تو متاسفم که یک سری چرندیاتی(داروینیسم) رو که هیچ ارزش علمی ندارن برای استدلال در رد خالق کائنات و ابات حماقت طردارای این نظریه باطل بدلایلی که در نظرات قبل دادم بکار میبری
  • ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    1 0
    ناشناس ۱۴:۴۳ تو اصلا فهمیدی ناشناس ۱۲:۵۱ چی گفته؟
  • ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    ۶ سیگما مبحث مهندسی نیست آقای نو نیم یک مبخث مدیریتیست!
  • ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    2 10
    چه دعواهای جانانه ای که در آمریکا بر سر این دو باور خلقت و تکامل که در نگرفت! کافی بود هر دو را در یک راستا ببینند: خلقت + تکامل! این واقعا کار سختی نبود! خوب شد که بالاخره عقل روشنفکران و دانشمندان غربی قد داد که این رو ببینن! من این روز رو می دیدم که بزودی میاد. ولی حالا جادوگران لژها دست بکار خواهند شد تا یک آدم فضایی را بعنوان "پدر آسمانی" ما رونمایی کنند! امیدواریم مثل خودمون مهربون باشه :)
  • ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    این چیزی که راجع به HLA کل مردم چین گفتی رو میتونی ثابت کنی؟ کسی دیگه میتونه ثابت کنه؟ مرکز زمین اینجاست میگی نه بیا مترش کن! کی علم امکانات وقت و حال و و انگیزه و منابع مالی و تبلیغاتی اثبات چنین ادعایی رو داره؟ هیچ کس! اینها یک سری ویروس علمی که برای ویروسی کردن افکار مردم تو بعضی کتابه گنجوندن. مردم بیسواد و بی امکانات راستی آزمایی این ادعاها راهی جز باور کورکورانه این مذخرفات رو ندارن!
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 3
    کسانی که به این کامنت علمی و منصفانه و عالی منفی دادن ابله مطلق هستند. آن دشمن خورشید بر آمد بر بام دو چشم ببست و گفت خورشید بمرد!
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    آقای پروفسور میشه رفرنس بدین که داروینیسم در کجا و با چه استنادی از نظریه به اصل علمی ارتقائ یافت؟ منبع رو ذکر کنید بهره مند بشیم! خداوند سیاه پوست و سفید پوست نیافرید. خداوند ژنهای رو آفرید که بر هم اثر افزایش دارن و رنگ رو کنترل میکنن. اینها اثر غالب و مغلوبی به هم ندارن. .جود تعدا بیشتر از این ژنها موجب تیره هر شدن پوست و وجود کمتر این ژنها به روشنی بیشتر پوست متنهی میشه. از اونجایی که ژنها ترکیبی از اسیدهای آمینه و منبع اسیدهای آمینه پروتينهای مختلفند منابع غذایی مختلف در نقاط مختلف جهان اسیدهای آمینه متفاوتی را در اختیار سلولی برای کدبندی ژنتیکی قرار میده بصورتیکه رنگهای روشن فاقد یک سری اسیدهای آمینه لازم برای تولید ژن رنگدانه هست و از نظر علوم پزشکی و ژنتیک روشنی پوست و چشم و مو نوعی نقص ژنتیکی محسوب میشه و نه تکامل از سیاه ارامی به روشن اروپایی اونجوری که در مسئله تکامل مطرح میکنن. خواهشن علوم یا نخونیند یا اگه میخونید درست بخونید و درست بهمید و درست بین کنید. با یه ذره معلومات دست و پا شکسته تو مطالب فوق تخصصی اظهار فضل نکنید!
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    3 2
    آقا محمد و تک زیست شناس نابغه قرن! شما فقط بیا با تمام علمت و امکاناتت و قدرتت چرخه کربس رو که در جزيی ترین قسمتهای موجود زنده صورت میگیره رو برای ما در موجودی با ابعاد میکرونی و بدون نیاز به لوازم و کنترل آزمایشگاهی شبیه سازی کن اونوقت ما باور میکنینم که طبیعت نفهم و بی امکانات بدون علم بصورت تصادفی تونسته چنین جرخه محشر و منظم و بیخطایی رو طراحی و اجر و خلق کنه. تازه بعد قول میدم همه رو قانع کنم تا بجای داروین به تو ایمان بیارن بیا بدون استفاده از هیچ ابزاری یک دستگاه گلژی یا یک میتوکندری به همون خواص و ابعاد و از همون مواد که کار هم بکنه تولید کن من بور میکنم که طبیعت هم میتونه بدون علم و بنتمه و ابزار این کار رو بکنه و به داروین که هیچ به تو ایمان میارم. اگه نمیتونی در مبحث خاقت و زیست شناسی با اون دکترای کاعذیت عرض اندام نکن
  • ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 1
    آقا محمد و تک زیست شناس نابغه قرن! شما فقط بیا با تمام علمت و امکاناتت و قدرتت چرخه کربس رو که در جزيی ترین قسمتهای موجود زنده صورت میگیره رو برای ما در موجودی با ابعاد میکرونی و بدون نیاز به لوازم و کنترل آزمایشگاهی شبیه سازی کن اونوقت ما باور میکنینم که طبیعت نفهم و بی امکانات بدون علم بصورت تصادفی تونسته چنین جرخه محشر و منظم و بیخطایی رو طراحی و اجر و خلق کنه. تازه بعد قول میدم همه رو قانع کنم تا بجای داروین به تو ایمان بیارن بیا بدون استفاده از هیچ ابزاری یک دستگاه گلژی یا یک میتوکندری به همون خواص و ابعاد و از همون مواد که کار هم بکنه تولید کن من بور میکنم که طبیعت هم میتونه بدون علم و بنتمه و ابزار این کار رو بکنه و به داروین که هیچ به تو ایمان میارم. اگه نمیتونی در مبحث خاقت و زیست شناسی با اون دکترای کاعذیت عرض اندام نکن
  • ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    8 1
    شما اول یاد بگیر فارسی رو درست صحبت کنی. چیزی به نام خواهشن در فارسی نداریم. در مورد رفرنس، شما اگه کوچکترین سوادی در مورد زیست شناسی داشته باشین می دونین که هر کتابی زیست شناسی ای که باز کنید، از کمپل و سولومون یا حتی کتاب زیست شناسی آموزش پرورش برای سال چهارم (پیش دانشگاهی) می بینی که حداقل چند فصل راجع به نظریه انتخاب طبیعی و تکامل گونه ها نوشته. خود کتاب پیش دانشگاهی اگه درست خاطرم باشه دو فصل چهار و پنجش راجع به تکامل و انتخاب طبیعی هست. از دید شما حتماً آموزش پرورش رو هم بی خداها و بی سواد ها اداره می کنند!!! ضمن اینکه تیره شدن پوست در انسان های نزدیک خط استوا به دلیل افزایش ترشح ملانین توسط ملانوسیت ها و نهادینه شدن این صفت در خزانه ژنتیکی در مردم نزدیک استوا بوده و سفید شدن پوست در شمال اروپا به خاطر نبود نور خورشید و کم شدن جذب کلسیم بوده که بر تولید ملانین تاثیر گذار بوده. نه به خاطر این که خدا ژنهای متفاوتی رو آفریده. همین که می گین خدا ژنهای متفاوتی رو آفریده نقض کننده ی این هست که پدر و مادر همه ما حضرت آدم و حوا هستند. شما لطف کنید با نظراتتون که از روی کم سوادی و تحجر هست زمینه ی تضاد دین با علم رو ایجاد نکنید. دین و علم با هم دیگه تناقضی ندارن اگر افراد کم سوادی مثل شما ادعاهای الکی طرح نکنند و دیگران رو با لحن تمسخر پروفسور خطاب نکنند! مشرق لطفاً جوابیه ام رو چاپ کن.
  • yas ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    13 2
    اصلا نمیشه تصور کرد که این همه نظم توی بدن موجودات ، توی نظام هستی ،کهکشانهاو... اتفاقی باشه فرض کنیم انسان تکامل یافته باشه که خود این هم اولش باید طراحی شده باشه پس نظم توی نظام هستی از کجاست تا حالا به فرایندهای سیستماتیک تک تک عضوهای بدنتون فکر کردید؟ خدا میگه: ودر آفرینش زمین و آسمان و در خودتان نشانه هایی هست ، آیا نمی بینید آدرس دقیقش رو نمیدونم
  • ابراهیم ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    1 2
    اونایی که به خدا واقعا قلبا ایمان داشتند و دارند، برنده هر دوعالم اند. و اونایی که با شک و تردید به عالم نگریستند و برای رفع شبهاتشون تلاش نکردند، هر دو عالم را باختند. لطفا چشم ها را بشویید و دوباره به خدا نگاه کنید ....
  • ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    3 5
    علامه دهر! کی تا حالا وجود ۳ تا چها فصل کتاب زیست شناسی دبیرستان شده رفرنس ارتفائ نظریه داروین به اصل علمی؟؟؟ وقتی سواد اینقدره و نمیدونی نظریه علمی چیه اصل علمی چیه و چه فرق دارن و باید چه شرایطی احراز کنن برای خودم متاسفم که باهات بحث کردم! شما ماستت رو بخور
  • ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    2 1
    با اینکه از بحث باهات پشیمونم ولی برای روشن شدن افکرا عمومی که خدای نخواسته با نظریات تو ممکنه به گمراهی برن و عکس مار رو بجای نوشته مار قبول کنن این نکته رو عرض میکن! اگر منطق و علم وافر شما رو قبول کنیم پس اگه سفید پوستها رو ببریم آفریقا زندگی کنن باید بعد از چند نسل سیاه پوست بشن پس چرا هنوز جنین اتفاق نیافتاده؟ یا سیاه پوستانی که ثدها سال پیش به اروپا و آمریکا برا بردگی رفتن باید نسلشون تا الان سفید پوست میشد پس جرا نشده؟
  • ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 4
    آقا مخمد حیف اون اسمی که لایقش نیستی!
  • ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    مشرق جون میدونم از خوندم حرفهای طولانیم حسته شدی. دو سه تا دیگه مونده لطفا منتشر کن بخصوص اون اولی رو که طولانی هم هست
  • ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    1 1
    البته عهد عتیق این مساله را نتیجه نفرین حضرت نوح به فرزندش حام می داند که سبب شد حام و همه نسل او سیاه پوست شوند! اما از دیدگاه ماتریالستی هم تغییر رنگ پوست به تعداد و چگالی ملانوسیتها در در پوست مربوط است نه ترشح ملانین. آری. در بزنره شدن پوست در طی چند ساعت ترشح ملانین تغییر می کند اما تعداد ملانوسیتها تغییری نمی کند و لهذا با تغییر مکان رنگ پوست باز می گردد. اما تغییر تعداد ملانوسیتها به حداقل گذشت مدتی در حد هزاران سال و زندگی نسلهای بیشمار در یک عرض جغرافیایی نیاز دارد. برای همین انتظار داشتن آنکه سیاهپوستانی که از آفریقا به آمریکا رفتند در طی چند صد سال سفید پوست شوند انتظاری بیجا است. پس سوال ناشناس 18:32 کلا نادرست است.
  • محمد ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    دوستم متاسفانه نظراتی که من مینویسم منتشر نمیشن و یا با حذف منتشر میشن؛ هر دو تا اذیت میشیم با این شرایط... دلم میخواست تبادل نظر کنیم با هم ولی زهی اندوه
  • ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    مشرق جون میدونم از خوندم حرفهای طولانیم حسته شدی. دو سه تا دیگه مونده لطفا منتشر کن بخصوص اون اولی رو که طولانی هم هست
  • محمد ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    دوستم متاسفانه نظراتی که من مینویسم منتشر نمیشن و یا با حذف منتشر میشن؛ هر دو تا اذیت میشیم با این شرایط... دلم میخواست تبادل نظر کنیم با هم ولی زهی اندوه
  • محمد ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    دوستم متاسفانه نظراتی که من مینویسم منتشر نمیشن و یا با حذف منتشر میشن؛ هر دو تا اذیت میشیم با این شرایط... دلم میخواست تبادل نظر کنیم با هم ولی زهی اندوه
  • محمد ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    دوستم متاسفانه نظراتی که من مینویسم منتشر نمیشن و یا با حذف منتشر میشن؛ هر دو تا اذیت میشیم با این شرایط... دلم میخواست تبادل نظر کنیم با هم ولی زهی اندوه
  • محمد ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    دوستم متاسفانه نظراتی که من مینویسم منتشر نمیشن و یا با حذف منتشر میشن؛ هر دو تا اذیت میشیم با این شرایط... دلم میخواست تبادل نظر کنیم با هم ولی زهی اندوه
  • مصیب ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    سلام آقا یه تغییر گونه ها در کشتی نوح و بعد از اون هم میشه فکر کرد!؟!
  • ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    1 1
    نگران نباشید. دیگران نیازی به راهنمایی شما ندارن، هر فردی می تونه خودش بخونه، تحقیق کنه و به دنبال دانستن بره. در مورد سئوالتون، به کشورهایی مثل آمریکا و برزیل نگاه کنید و ببینید که چقدر چهره ها تو این کشورها به خاطر آمیزش نژادها و شرایط محیطی و آب و هوایی تغییر کرده. اصلاً به همین ایران خودمون نگاه کنید که یه منطقه کوچک جغرافیایی از کره زمین هست. آیا رنگ پوست مردم قسمت های شمالی ایران مثل خراسان شمالی، گیلان یا آذربایجان با بلوچستان، کرمان و بندرعباس دقیقاً یکی هست؟ ضمن این که این اتفاقات در عرض 100 سال یا 200 نیافتاده، بلکه ظرف چندین هزارسال و به مرور زمان افتاده. ایراد شما اینه که می خواین عقیده رو در برابر علم قرار بدین و از تضاد بین عقیده شما با علم نتیجه گیری کنید! در حالی که دین با علم با هم در تضاد نیستن بلکه مکمل هم دیگه هستن و این تفسیرهای غلط از دین و اعتقادات اشتباه هست که با علم در تضاد هستن و اکثراً چنین افرادی هستن که سر و صدا به پا می کنن و باخودکامگی دیگران رو ابله و احمق می خوانند.
  • ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    آقا محمد،اگه میشه شماکه دکتری دارید نظریه ی تکامل داروین روبه صورت کامل برامون توضیح بدین و بعد ازش دفاع کنید.
  • ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    ناشناس تو هنوز برو نوشتن سکولار رو یاد بگیر بعد بیا در مورد ژنتیک نظر بده.
  • ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    2 1
    دلواپس جان شاخه انسانها حدود 4 میلیون سال پیش با شامپانزه نیای مشترک داشته و بعد از اون بر اثر جهش جدا شده اند و با کشف اتش و پختن غذاها مغز انسانها بزرگتر شده و با چند جهش دیگر به شکل امروزی در امده اند.
  • نگار ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    به خدا اگه یک کلمه از این کامنت فهمیده باشم...
  • Alex ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    کتاب ساعت ساز نابینا رو بخونبد نیازی به این مستند ها نیست
  • Alex ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    2 0
    کجای تکامل میگه میمونا آدم شدن؟ منبع بدید !‌
  • دانشجوی کارشناسی ارشد اناتومی از تبریز ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    3 3
    تکامل یا فرگشت با گذشت زمان و پیشرفت علم روز به روز بر اعتبارش افزوده میشود شاید داروین فرگشت را با استفاده از فسیلها مطرح کرد ولی امروزه علوم جدیدی مانند ژنتیک و اناتومی هم انرا تایید می کنند ایا با خودتون فکر کرده اید چرا 98 درصد ژنهای شامپانزه وانسان یکسان است و اگر انسان تافته ی جدا بافته است چرا ژنهایش خاص نیست یا هیچوقت اسکلت یک گوریل و انسان را در کنار هم دیده اید یا اصلا می دانید استخوان دنبالچه زمانی دم ما بوده است و دندان عقل و اپاندیس با گذشت زمان از بدن ما حذف خواهند شد.ویک مثال ساده تر ایا می دانید چرا می گویند چرا زیاد انتی بیوتیک مصرف نکنید چون میکروبها در برابر انتی بیوتیک جهش پیدا می کنند و انتی بیوتیک تاثیر خود را از دست می دهد.و در پایان بااطمینان می گویم هیچ نظریه ای دیگری تا حالا پیدا نشده که ذره ای تخت تکامل را بلرزاند.
  • معترض ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    0 7
    دکترات تو حلقم.. شما که باسوادی بگو حرف حساب داروین چیه؟ اگه میمونا آدم نشدن پس چیا آدم شدن؟؟اگه میمونا آدم نشدن پس آدما آدم شدن؟؟ یا آدما آدم تر شدن؟؟ چرا آدم فقط هوشمنده و بقیه موجودات هوشمند نمیشن؟ منبع معرفی کن تا بخونم اینم ایمیلم خواستی میل بزن بهم.. m.z455@ymail.com
  • معترض ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    1 0
    عالی بود.. ممنون..
  • ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    1 2
    برای سخنان شما هیچ استنادی وجود ندارد.
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    0 0
    خوب توجه نمیکنی آخرش رفرنس داده دیگه. رفرنسش یه مستند هست که میتونی با زیرنویس دانلود کنی.
  • معترض ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    3 3
    آره واقعا نظریه جالبیه!!!! خوب دیگه تکامل طبیعی جواب نمیده باید یه بهانه ی دیگه مثل تکامل هوشمند برای رد کردن وجود خدا جور کنن این احمقها..
  • رضا ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    0 1
    خدا رو شکر که به هیچکس قدرت خدا و اسلام پوشیده نیس دلیل عقب افتادگیش انسانهایی مثل ماییم که اسلامو با رفتارمون نابود کردیم 1کم در مورد حرفهای علمی که14معصوم زدن تحقیق کنید
  • ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    1 1
    باید این را بدونیم که متاسفانه وقتی غربی ها از طراح هوشمند حرف میزنند منظورشون خداوند نیست ...
  • علیرضا ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    4 0
    مطلب صرفا خلاصه ای از ی مستند گُمنام و منتشر شده در سال 2001 ... اما جالبه که عرض شده : (( دانشمندان غربی مرگ نظریه داروین را اعلام کردند )) ... همونطور که گفتم این مستند سال 2001 ریلیز شده ، اما طوری تیتر زده شده که انگار دانشمندا به تازگی و به طور قطع نظریه داروین رو رد کردن ... اونچه که همه میدونیم اینه که در حال حاضر در جوامع علمی نظریه داروین مورد پذیرشِ اکثریت ... و به نظر من دلیلی نداره نظریه داروین با اصل وجود خدا در تضاد باشه ... البته بستگی به دیدِ آدمی داره ... از مشرق هم متشکرم بابت این مطلب ولی از بابت تیترش دلخورم ...
  • قثظش ل ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    1 2
    اسلام از لحاظ علمی کاملا ثابت شده هیچکس نمیتونه اسلامو ببره زیر سوال همین جوادی املی بخدا انیشتنو هم گذاشته تو جیب بخدا هر کس تو راه خدا باشه تو همه چی اوله ادم تا کجا تو جهالت پیش بره دیگه.هر حرفی اماما زدن از لحاظ علم ثابت شدس
  • ررررضضضضااااااا ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    0 2
    دوست خوبم محمد جوری چکت میزنم تکرار میکنم جووووریییی چکت میزنم که بری بچسبی به تاریخو جغرافیا بخدا هیچی بارت نیست
  • kourosh ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    0 0
    خیلی از مردم تئوری تکامل را متکی به دلایل علمی،مشاهدات و ازمایش هایی که اولین بار توسط چارلز داروین مطرح شده میدانند در حالی که منشاء تئوری تکامل نه تنها داروین نبوده بلکه بر دلایل علمی هم ربطی ندارد تئوری عبارت از نظریه قدیمی به نام ماتریالیزم می باشد که با طبیعت تطبیق داده شده است این تئوری امروزه توسط فلسفه ماتریالیست کورکورانه حمایت و پیروی می شود این تعصب مشکلات فراوانی در دنیا ایجاد کرده است زیرا با توسعه داروینیزم و فلسفه ماتریالیست که از ان منشاء می گرفت جوابی که به سوال "انسان چیست؟"داده می شود عوض شده است!کسانی که قبل از این به این سوال چنین جوابی می دادند "انسان موجودی استکه خدا او را افریده است و بایستی بنا به اخلاق زیبایی که او اموخته است زندگی کند"حالا چنین فکر می کند"انسان به طور تصادفی به وجود امده است و با مبارزه حیاتی اش یک حیوان پیشرفته است" بهای این اشتباه بزرگ خیلی سنگین بود،ایدئولوژی های وحشت نظیر نژاد پرستی،فاشیزم،کمونیزم و خیلی افکار باربار و مبارزه گر از این اشتباه قدرت پیدا کردند... برای کسب اطلاعات بیشتر به کتاب "نیرنگ تکامل "نوشته هارون یحیی مراجعه کنید تا با دلایل علمی و ... اشنا بشید در ضمن این کتاب به صورت Pdf و رایگان در اینترنت قرار دارد
  • ناشناس ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    1 0
    من کامنت دهنده اصلی هستم. آقای جوان معلومه کامنت منو خوب نخوندی. منکه تو پرانتز گفتم نظریه داروین در مورد انسان امروزی بحثش جداست و منم میگم اشتباهه. اما در مورد بقیه موجودات به نظر من درسته و اصلا هم خدا رو نفی نمیکنه بلکه اثبات میکنه.
  • ناشناس ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    0 0
    الان متوجه پاسخ ایرانی شدم. شما مطمئنی من فراماسونر هستم؟؟؟ اگه نبودم پیش خدا چه جوابی داری؟؟
  • رضا ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    1 0
    آقا یا خانوم محترم کمی با ادب باش.همین جوادی املی یعنی چه؟؟؟؟ اولا جوادی آملی نه املی که معنی بدی میده. ثانیا یه آیت الله یا جناب یا حداقل آقایی جلو اسمش میاوردی. شما از اسلام دفاع نکنی سنگینتری
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    1 1
    ناشناس 15:05 آفرین زدی تو دهن این کافرا و وهابی ها آفرین
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    1 0
    یزید و معاویه لعنتی هم به ظاهر مسلمون بودن
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    2 0
    چند نظر قبلتر به طور مبسوط پاسخ خودتان را خواهید دید.(۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱) اتفاقا این ژنتیک است که تکامل را از بیخ مردود می داند. برای همین آن توضیح را تکرار نمی کنم. شباهت داشتن بین گونه ها هیچ چیزی را تتایید نمی کند الا ماجرای مضحک تکامل موتورسیکلت از دوچرخه را! اینجا اضافه می کنم: جهت اطلاع شما: انسان خطوط سر انگشت دارد و آن شامپانزه ها ندارند! حال آنکه خرس های کوآلا خط سر انگشت دارند! آیا شما ارتباط ژنتیکی بین انسان و کوآلا متصورید؟ انسانها توان دیدن رنگها را دارند. اما پستانداران دیگر چنین توانایی را ندارند. حالا آنکه حشرات این توانایی را دارند. آیا شما ارتباط ژننیکی بین انسان و حشرات قایلید؟ انسانها رنگ پوست مختلف و متغیر دارند حال آنکه همه گونه میمونها رنگهایشان ثابت است. اما گاوها و اسبها رنگهای مختلف دارند. آیا شما ارتباط ژنتیکی بین انسان و گاو قایلید؟ و... آقای محترم! تا زمانی که کورکورانه هر چه به شما گفته می شود را می پذیرید اما حتی فکر نمی کنید که 48 کروموزوم هیچ گاه 46 تا نخواهد شد، محکومید به تکرار قرنها تعصب ییجا روی نظریه تکامل. درست شبیه تعصب روی نظریه بطلمیوس! تصور شما از حذف شدن دندان عقل و آپاندیس و...هم در صورت صحت تبدیل یک گونه به گونه ای دیگر با تعداد کروموزومهای متفاوت را نشان نمی دهد بلکه تنها نشانه تغییرات ژنتیکی داخل یک گونه است. همانطور که خصوصیات انسانها در طول نسلها تغییر می کند. نه اینکه انسان به چیز دیگری تبدیل شود. میکروبها هم جهش نمی کنند! ویروسها جهش می کنند ولی در طی این جهش هرگز تعداد رشته های DNA آنها عوض نمی شود! اتفاق خود ویروسها دلیلی دیگر بر رد این نظریه تکامل هستند چرا که اگر بپذیریم موجودات از ساده تر به پیچیده تر تبدیل شده اند چطور ویروس به باکتری تبدیل شده است در حالی که ویروس خود برای تمثیر شدن محتاج موجود زنده دارای سلول مانند باکتری است؟ اگر هم ویروس ها بعد از ایجاد باکتری ها بوجود آماده اند که خود به خود تکامل رد می شود و موجودی ساده تر از موجودی پیچیده تر ایجاد شده است!! پاسخ شما این است که ویروسها و باکتریها کاملا به شکل جداگانه ایجاد شده اند. به مدرک کارشاسی ارشد خود ننازید. چون در اکثر موارد این مدارک کاغذ پاره ای بیش نیست.
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    0 0
    اتفاقا خیر. خود داروین مسیحی بود و حتی نظریه اش در صورت صحت به خدا و خلقت خللی وارد نمی کند . مثلا در قرآن از چگونگی خلقت انسان سخنی نیست و می شو د اینطور تعبیر کرد که تکامل همان مراحل خلقت انسان از گل است. اما تکامل از نظر خود دانش زیست شناسی مشکل دارد. که چند نفر قبلتر به طور مبسوط گفته شد.
  • نو نیم ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    0 0
    اقای ناشناس با تشکر ولی شش سیگما بیشتر در حوزه مهندسی صنایع مطرح می باشد تا مدیریت
  • محمد ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    0 0
    کامل و جامع ترین نظری بود که تو نظرات دیدم عالی بود
  • ایرانی ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    1 0
    نه خیر منظورم فراماسون های غربی بود که این نظریه را اصل گرفته و برای خودشان تفسیر کردند و نتیجه گرفتند
  • ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    0 0
    نظریه نیست یک فرضیه است بدون هیچ پشتوانه علمی !
  • سام ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    1 0
    نظریه داروین قطعی نیست ولی غالب ترین تئوری درباره پیدایش وتکامل مفهوم پیچیده حیات است.
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
    1 0
    اصل علم پویایی و تغییره، اگر چیزی تغییر نکنه دچار تحجر میشه مثل فرق رود و مرداب
  • ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
    0 0
    خخخخخخخخخخ
  • ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    0 0
    ناشناس ۰۸:۴۷ نظرت راجع به پویایی و ایستایی کوه در مقابل شنهای روان چیه؟؟؟؟
  • آرش ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    0 0
    دروغی شاخدار و کاملا بی ربط
  • مستانه ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    سایت فوق العاده ای دارید!!!!
  • نظر من ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    2 0
    خیلی بیسوادی موج میزنه. حداقل یکم مطالعه کنید. واقعا دارم یقین پیدا میکنم که بخاطر بیسوادی مردم ایران هستش که ما اینقدر عقب مونده و بدبختیم
  • ناشناس ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    بابو و و و و و شما ک دیگه مسلمونین قبل از این چیزا خدا گفته من شمارو آدم آفریدم البته شاید میمونا از نسل آدما باشن اون موقع هم جاهلیت بوده ه ه ه ه ه ه ه هه
  • ناشناس ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    3 0
    آقا محمد منم دکترای سلولی هستم و خوشحال میشم ساعت تکامل رو برام توضیح بدین چطور ممکنه تکامل باکتری شیمیواتوتروف به فتواتوتروف تقریبا یک میلیاردسال طول بکشه اما تغییرات شگرف در دنیای پستانداران و گیاهان گلدار در عرض چندمیلیون سال اتفاق بیفته؟
  • علی ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    1 2
    نظریه ی تکامل رد نشده .... حالا شما هی حرفای یه فیلسوف در پیتی رو بذارین بعد نتیجه بگیرین فرگشت رد شد. متاسفانه بدون آگاهی این رد شدن هارو قبول میکنیم
  • احمد ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    2 1
    سلام متأسفم برای جهل و نادانی اظهار نظر در مورد تئوری به غایت بغرنج و دقیق و پر از زوایای مختلف به نام تکامل کار متخصصان امره، هر کسی به خودش اجازه میده با دلایل واهی و مزحک و غیرعلمی نقد کنه این تئوری رو.. پس از مطالعه کامنتها فهمیدم قریب به اتفاق مناقدین نظریه تکامل اساسا فهم درستی از این نظریه ندارند
  • حسن ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    1 0
    به نظرمن بزرگی خداوند انقدر درک نشده خداوندی که میلیاردها کهکشان را افریده بعد بحث سر این است که یک نقطه از این کا ینات پشه را خداوند بصورت نر وماده افریده خیلی کوته فکری است نظم از ان خداست تکامل نیز اثبات وجود خداست انتقاد از این نظم مثل این است که قدیم می گفتند مرکز کاینات زمین است تطبیق با محیط چیزی است که انکار ناپذیر است از دین خدا با تعصبات خشک بد تعریف نکنیم که خود ضربه زدن به دین است
  • مرجان ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    5 0
    سلام. خسته نباشید از این همه کل کل کردن و نهایتا به هیچ نتیجه ای نرسیدن. دوستان این جنگ کلامی و این همه توهین و بی ادبی برای چیه؟ که عده ای ثابت کنند خدا هست و عده ای دیگر اثبات کنند که خدا نیست؟ که عده ای ثابت کنند نظریه داروین صحیح است و عداه ای بگویند نه؟ آخرش که چی؟؟؟ من اکثر کامنتها رو خوندم و برای لحن بد بعضیها بسیار متاسف شدم. بهتر نبود به جای این گفتگوهای تند فقط نظرتون اعلام می کردید و با صبوری، ظرفیت و انعطاف پذیری نظر بقیه رو هم می خوندید و رد می شدید. این آدمهایی که من می بینم همه می خوان اثبات کنن که حرف من و نظر من درسته و عمرا با دلیل علمی و فقهی و ذکر منبع از نظر خودشون برگردن و قانع بشن. من کاری به هیچ کدام از دو گروه ندارم. فقط نظر خودم رو میگم و بس. من با تک تک سلول هایم به خدایی که من و شما را آفریده اعتقاد دارم همان خدایی که بعضی از شماها اکنون سفت و سخت مقابلش ایستاده اید و وجودش را منکر می شوید. من به خدایی ایمان دارم که همان شماهایی که وجودش را نفی می کنید به هنگام سختی و بلا به سراغش می روید و از او یاری می طلبید. من با تمام وجودم به خدا ایمان دارم خواه شما خوشتان بیاید خواه نه. قصد اثبات وجود خدا را به هیچ بنی بشری ندارم چرا که خدا نیازی به اثبات وجودش به کسانی که نمی خواهند ندارد.
  • فرید ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 0
    سلام دوستان وقت بخیر من با نظر مرجان صد در صد موافقم ببینید شاید این چیزهایی رو که من مینویسم همه تون درک کرده باشید ولی استدلالی و محکمه پسند نباشه بنظر من نمیشه از خدایی که توی وجود ماست
  • هیچکس ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    0 0
    رنگ و قد و بزرگی اندام عوض میشه ولی ماهیتش عوض نمیشه! بینی خرطوم نمیشه! کوسه کرگدن نمیشه! کوسه بزرگ و کوچیک میشه ! رنگش عوض میشه ولی همیشه کوسه می مونه
  • هیچکس ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    5 2
    هیچکس به اندازه تحصیل کرده های بی عقل ملت رو گمراه نمیکنه! روز به روز به اعتبارش اضافه میشه؟؟ خخخ چه سودی میبری از اینکه با دروغ تکاملو اثبات کنی؟ یا واقعا از علم کنونی خبر نداری؟ خود سایت فسیل شناسی بریتانیا فسیل های شبه انسان رو گفته تقلبی و ساختگیه! داروینه بیچاره یه میکروسکوپ معمولی داشته و داخل سلولو ندیده! الان با میکروسکوپ های الکترونی دیدن که چیزی هست به نام دی ان ای! که رمز گذاری شده و ثابت میکنه یه طراح هوشمند اونو ساخته! دیگه مثل قدیم دیدگاه ماتریالیستها اعتبار نداره! جهان ماده وانرژی نیس! یه فاکتور سومی کشف شده به اسم اطلاعات! که نه ماده س نه انرژی! بلکه شاهکاره یه خالقه
  • علی ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    آقا شما این دینداری داروینو قبول دارید؟درحالی که رو دلار امریکایی های فراماسونم نوشته ما به خدا اعتقاد داریم.ضمنن پدر بزرگ داروین عاشق شخصیت لامارک بوده و بنا به اسناد تو یکی از لژ ها فراماسونری خدمت میکرده وظاهرا یه کتاب هم درباره همین فرضیه داره.
  • هیچکس ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 3
    تکامل اثبات نشده که بخاد رد بشه! فسیل های انسان نما هم قلابی بوده! سایت فسیل شناسی بریتانیا رو میتونین برین ببینین! بدبختی ما اینه که قرآن نمیخونیم! قرآن میگه بعضی انسانهارو که سرپیچی کردن بوزینه کردیم! یعنی میمونا قبلا انسان بودن نه اینکه انسان از میمون اومده! هر کی تکاملو تایید کنه قبول کرده که حیوانی بیش نیست
  • اوریون ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    4 0
    آقا محمد اینجا بس تاریک و پر از جهل هست و تعصب. مجالی برای حرف علمی نیست. این متاسفنه نسان از ضعف شدید سیستم اموزشی ما هست.
  • سجاد ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    واقعا متأسفم براهمتون، فقط توهين فقط كله شقي، كي ميخواين بفهمين كه با جدل نميشه به هيچ نتیجه ای رسید، بابا به خدا جدل( مراء) گناه کبیره ست، دانشی هم ندارین که بگین بعد کتاب خوندن ها و تفکر به فلان نتیجه رسیدیم
  • سجاد ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 2
    واقعا متأسفم براهمتون، فقط توهين فقط كله شقي، كي ميخواين بفهمين كه با جدل نميشه به هيچ نتیجه ای رسید، بابا به خدا جدل( مراء) گناه کبیره ست، دانشی هم ندارین که بگین بعد کتاب خوندن ها و تفکر به فلان نتیجه رسیدیم
  • بی حوصله ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    8 1
    وقت خوندن همه نظرات رو نداشتم، اما درمورد ثابت ماندن تعداد کروموزومها، باید بگم کروموزومها حین تقسیم میتوانند دچار تغییر در تعداد شوند، بعنوان مثال در سندروم داون تعداد کروموزمها ۴۷ تاست. تکه های کروموزومی میتوانند طی تقسیم حذف، مضاعف و جابجا شوند. بگذریم، برای فهم تکامل باید ژنتیک، جنین شناسی، دیرینه شناسی و علومی مانند این را دانست.وگرنه قادر به درک این پدیده نخواهید بود.براستی اگر داستان آدم و حوا در ادیان مناسب ذهن مردم آن دوران نیامده بود، امروز در این پیج، شاهد جنگ نبودیم.
  • ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    1 2
    الله و اکبر
  • سالارکربلا ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    7 4
    همه این ادعاها پاسخ داده شده،این مستند هم ساخته مؤسسه دسکاوری است که متعلق به تندرویان مسیحی آمریکاست و آنها حتی آفرنیش زمین را به 6000 سال پیش برمی گرداند. واقعا مایل هستید فرگشت را بفهمید؟ سایت آگاهی را در اینترنت جستجو کنید. فرگشت یک نظریه علمی است و ربطی به دین ندارد. این که یک نظریه علمی را با حرف چند مجری مستند (دانشمندان خودخوانده) رد میکنید فقط نشان از ذهن بسته شما دارد. آز "محمد" دوست ناشناسی که شجاعانه پاسخ بسیاری را در این صفحه داده سپاسگزاری می کنم. مخالفت با فرگشت مانند اینه که بگوییم زمین به دور خودش نمی چرخه
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 1
    سلام من فقط یه سوال دارم خداوند چرا به حضرت نوح گفت از هر حیوان یک جفت بردار؟؟مگر نمیتونست دوباره خلق کنه؟؟
  • ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
    2 1
    اخ چقدر بده زود هر بحثی رو به دین مذهب میکشونند. اصلا بحث کردن با چنین ادم های متحجری کار بیخودیه
  • حسين١٥ساله ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    2 1
    بسم الله الرحمن الرحيم نظريه تكامل نمي تواندوجودخداراانكاركندو نمي توان به وجودآمدن موجودات را بدون خداتصوركرد.و السلام
  • محمد ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    0 1
    مگه من هم یک انسان نیستم و در اخرین مرحله ای از تکامل موجود تا به این زمان قرار دارم پس چرا علمم در مورد بدنم اینقدر ضعیفه پیشرفته ترین دوربین ساخته دست انسان 250 مگا حالا چشم ما 572 مگا چی شد ما خودمون تکامل دادیم تو عصر میمونا حالا کم اوردیم مگه نه اینکه اول من باید علم کامل در مورد ساختار خودم داشته باشم بعد نقاط ضعف خودمو بشناسم بعد در صدد رفع این ضعفا بپردازم و خودمو پیشرفت بدم ایده اولین سلولی که پا به دنیا گذاشت چی بود نه چشمی نه حس لامسه ای نه گوشی نه حتی عقلی برا تفکر که بفهمه چی نیاز ذاره برا حیاتش نه حتی راه ارتباطی برا ارتبط با هم نوعاش فرض کنید شما اینارو نداشته باشید حالا یک موجود کاملا گونگ بخواد خودشو تکامل بده ما اگه پرواز پرندگانو ندیده بودیم به این ایده پرواز نداشتیم چه برسه به سلول اولیه که هیچ کدوم اینا رو نداره
  • فاطمه ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    4 1
    ممنون بخاطر مطلب بی نظیرتون هرچند هنوز اسم خدا رو نبردند اما همین شروع و همین حرف هاشون هم جای شکر داره نسبت به این که بگن همه چیز خودبخودی بوجود اومده و خودبخود تکامل یافته این یک شروع عالیه برای اثبات نیروی واحد و برتر جهان هستی دمشون گرم!!!!!بازم ممنون(^~^)
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    8 4
    از 480000 دانشمند فقط 700نفر خلقت گرایی را قبول دارن.هنوز هیچ کس و هیچ علمی نتونسته فرگشت رو رد کنه.اگه با دلیل علمی رد کنند جایزه نوبل میگیرن.دانشمندان برای رد کردن تکامل سر و دست میشکنن.در ضمن همه شواها از فسیلها و دی ان ای و دیرینشناسی و انسان شناسی و زیست شناسی همه و همه تایید کردند تکامل رو.در اکثر ایالات امریکا و اروپا رای به تدریس تئوری تکامل دادن.از 480000دانشمند فقط 700نفر متعصب مذهبی بدون دلیل تکامل رو قبول ندارن
  • بله ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    1 1
    جناب ناشناس 4میلیون ساله! خودمونیما! قشنگ چرت و پرت میگی
  • بله ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    2 3
    جناب سالارکربلا !!! اینکه فرمودید که (مخالفت با فرگشت ماننده اینه که زمین به دور خودش نمی چرخد) را از کجا آوردید این نشان میده واقعا سواد بالایی داری! فکر کنم در حد فوق دکترا یا حتی یه چیزی بالاتر
  • ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    2 5
    آقا محمد، لطفا دیگه این پیامت مبتنی بر عدم انتشار پیامهاتا دیگه تکرار نکن برادر آخه هیچ کس ازت قبول نمی کنه، ضایع میشی! اگه بنا بود که پیامهای جناب عالی را انتشار ندن که خب لازم بود همون پیام های اولیه ی جنابتان را انتشار ندن و یا حتی همین پیامی که دائما داری انتشارش میدی را انتشار ندن تا این خبرگذاری اعتبار خودشا از دست ندهد اما می بینیم هر جی این پیاما نوشتی انتشار دادن برای فرار از بحث یه راه دیگری باید جست
  • feri darwin ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    15 10
    دندان عقل قبلا استفاده میشده الان دیگه نیازی بهش نیست،،آپاندیس هم همینطور-انگشت کوچیکه پا برای حفظ تعادل بوده الان بدون استفاده مونده و هزاران یا شایدم میلیون ها سال دیگه کلا از بین بره-اینا همه جز تکامل بوده-سنجاب پرنده تکامل پیدا کرده که پرواز میکنه-میمون برای شکستن نارگیل از سنگ استفاده میکنه که جزء ابزار هستش-قورباغه برای ۲ زیست بودن آبشش در میاره-- وهزاران مثال دیگه که داروین اثبات کرده همه رو،،،بعدشم آدم های مذهبی نباید بیان نظر بدن ، شما هم ر حدی نیستی که بخوای در مورد بالاترین دانشمند طول تاریخ بشر بخوای رد نظریه کنی
  • محمد ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    4 11
    همه تون احمقید !
  • حمید ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    10 3
    ببینین تو همین خرم اباد قبرهای مربوط به ۷۰۰ سال پیش قد ادما زیر دو متر نبوده تازه عمرشون هم ۱۲۰ سال بوده فقط مطمئن هستم خدا هست حالا داروین هر چی می خواد بگه چرا همه چی نظم داره نظریه داروین که نمیگه خدا نیس درسته یه چیزی به ذهنش رسیده گفته و کتابش کرده دانشمند بوده دیگه ولی اینکه میگید چرا همه میمونا انسان نشدن دلیل نمیشه همین الان هم از مادرانی بچه های که اصلا به شکل ادم نیستند زاده میشه الان که دیگه از قبل همه چیز تو شکم مادر معلومه دلیل نمیشه ما هنوز هیچی نمیدونیم دانشمون ضعیفه
  • خسرو ساروی NL ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    6 3
    تا حالا این همه دری وری یکجا نخونده بودم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس