اینکه چرا گورخرها راه راه هستند را باید از چارلز داروین پرسید!

گروه جنگ نرم مشرق- سری انیمیشن‌های ایرانی حیات وحش که اکنون درحال پخش از شبکه آی فیلم است، مجموعه‌ای است که با ادای جملاتی تقریبا بی‌ربط به اصل زندگی حیوانات سعی دارد، روش زندگی برخی حیوانات را به کودکان بیاموزد.

این انیمیشن که به دلیل صدای مضحک و هماهنگی خوبی که با تصویر دارد،طرفداران زیادی را برای خود جمع کرده، در قسمتی به نام «چرا گورخرها راه‌راه هستند؟» به شکلی کاملا نرم، دلیل این امر را به تئوری داروین ارجاع می‌دهد. تئوری داروین عنوان می‌دارد که حیات روی کره زمین از یک تک سلولی آغاز شده و نهایتا به اینجا رسیده است. مثلا در مورد انسان گفته می‌شود که اجداد انسان در چند میلیون سال قبل، میمون‌ها بوده‌اند و هیچ خلق شدنی توسط یک خالق در کار نیست و کاملا از سر اتفاق بوده است.

این مسئله در غرب، به نزاع میان داروینیست‌ها و کریشنیست‌ها (خلقت‌گراها) انجامیده است.

آموزش داروینیسم در صدا و سیما+ فیلم // در حال ویرایش
تصویر گورخری که هنوز به تکامل نرسیده است

گوینده این کارتون می‌گوید: چون شیرها، راه راه نمی‌بینند! بنابراین برای گورخران راهی به جز این نماند که به نظریه تکامل داروین باور پیدا کنند.

آموزش داروینیسم در صدا و سیما+ فیلم // در حال ویرایش
گورخری تکامل نیافته که می‌خواهد تکامل یابد

نکته دیگری که در این میان عجیب به نظر می‌رسد این است که با اینکه این انیمیشن ساخت ایران است اما وقتی نوبت به نمایش کتاب داروین می‌رسد، کلمات به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند و حتی نام چارلز داروین نیز در پایین جلد کتاب آمده است.

آموزش داروینیسم در صدا و سیما+ فیلم // در حال ویرایش
تصویری که از کتاب چارلز داروین به نمایش درآمده است

گویی پیامی که این انیمیشن به کودکان می‌دهد این است: گورخرهای آسیایی فقرشان از گورخرهای آفریقایی هم بیشتر است به همین دلیل هم به جای گورخر، خر شده‌اند (بگذریم از پیام استعماری مستتر در انیمیشن). گورخر برای در امان ماندن از چنگال شیر باید راه راه باشد تا زنده بماند. برای راه راه شدن هم باید به داروینیسم ایمان بیاورد. پس داروینیسم مساوی است با زنده ماندن.

شناخت تئوری داروین که در تضاد با توحید و خدا محوری است لازمه برنامه سازی برای کودکان ایران اسلامی است تا در دام آن نیفتاد. این در حالی است که تعداد زیادی برنامه ساز خوش‌فکر و قریحه و البته با سواد در کشورمان داریم.

دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 5
  • حسین 1400 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    2 1
    مشرق با تحلیلهات خیلی حال میکنم اما این یکی رو دیگه نیستم! عزیزم این مجموعه کاملا هجوه و گوینده فقط واسه خنده با چیزهای آشنا با ذهن بیننده شوخی میکنه! تو حیات وحش هم چیزی که اکثریت گوششون بهش آشناست همین چیزاییه که گفته! این دیگه گیر الکی بود!
  • سید حامد ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    1 1
    بالاخره یه بار جدی یه بار با طنز یه بار با انیمیشن و خلاصه هر جور که شده مزخرافاتشون رو به خورد مردم میدن
  • فائزه ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    8 0
    این یه بحث کاملا علمی هستش . اینکه موجودات سیر تکاملی طی کرده باشن هیچ تضادی با خلق شدن توسط خداوند نداره . کسی می تونه داروینیسم رو زیر سوال ببره که علمی در موردش صحبت کنه و اصل قضیه رو کامل بدونه . از روی شنیده ها و تعصب صحبت کردن اشتباهه. همونقدر که در رد داروینیسم دلیل وجود داره برای داروینیسم هم دلیل وجود داره . نیازی نیست با علم جبهه بگیریم وگرنه به سرنوشت مسیحیان قرون وسطی دچار میشیم.
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    1 0
    گیر الکی نده بابا
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    1 2
    به اسم طنز ميشه واقعيت رو تحريف كرد و دروغ گفت؟! نه.
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    3 0
    راجع به گردانندگان سایت مشرق هم قراره یه كارتون ، همینجوری بسازند !!!!!!!!
  • مجید ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    خب خدارو شکر که مشکل اساسا حل شد و ما به این نتیجه رسیدیم که این دو نظریه داروینیستی و خلقت گرایانه هیچ تضادی ندارند!!! بعدا نوشت: زحمت بکشید مستند Expelled: No Intelligence Allowed رو ببینید، اگر پیدا نکردید همین جا بفرمایید بنده با هزینه شخصی و بازیرنویس فارسی تقدیم کنم تازه در این سیستم اشاره ای به نام خدا نمیشه و فقط طراحی هوشمند! رو نام می بره ولی بازهم بشدت با اون برخورد میشه از برادران مشرق هم میخوام به نحو مقتضی این مستند رو معرفی کنند تا دیده بشه
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 1
    اتفاقا به نظر من هجو این نظریه بود
  • ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 1
    مشرق! از تو بعیده این حرفا! اتفاقا طرف داره داروینیسم رو مسخره می کنه.
  • آرش ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    دوست من! تأثیر فرهنگی یعنی در لفافه با خنده و عواطف! وگرنه بیان صریح که دیگه هنر نمیشه! میشه مقاله ژورنالیستی ...
  • احمد ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    به نظرم حساسیت بی خودی است . داره مسخره می کنه نه ترویج نظریه داروین . دشمن تراشی نکنید گیر ی خود ندهید که وقتی حرف حساب هم بزنید حرفتون خوانده نمی شه
  • ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 1
    نظریه داروین تا حدودی درسته ولی کامل نیست. اونجاییش درسته که گفته موجودات سیر تکاملی داشتن ولی این فقط وسط قضیه است، نه اولش یعنی خدایی بوده که اونها رو آفریده بعد اونها به تدریج تکامل پیدا کردن خود داروین هم به وجود خدا اعتقاد داشته، ولی غربیها این فکر و عقیده اش رو سانسور کردن و فقط میگن داروین گفته همچی از یک تک سلولی درست شده و جهان شده اینی که الان هست.
  • بیدار ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    0 0
    با سلام من یک کلیپ از این سری انیمیشن دارم و دیدم که یکی از حیوانات در یک اعتراض مدنی پرچم همجنس گرایان را در دست دارد اون انیمشن هم راجع به کورکودیل ها بود
  • ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    1 1
    شما نظریه بهتری سراغ داری؟ نظریه داروین پایه همه علومه من جمله داروسازی، اگه با تفئرات شما ناسازگاره داروهای نوتریب (مثل انسولین و سایر داروهای پرو تیین)ی که از تغییر ژنتیکی ساخته شده رو تحریم کن
  • فائزه ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    0 0
    جناب مجید الان دیگه حتی کنفرانس بررسی تطابق های نظریه داروینیسم با بعضی آیات قرآن برگزار میشه. اصل قضیه با نظریه خلقت گرایانه مشکل نداره مشکل جایی پیش میاد که شروع این سیر تکاملی رو خود به خودی بدونیم.
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    0 0
    پشت هر شوخی و طنزی یه حرف جدی هست.
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    0 0
    نظریه داروین یک نظریه ناقص و اشتباهه. چرا از قرن ها چیش تا کنون، هیچ سیر تکاملی رخ نداده؟ چطوری یک میمون آدم نشده؟ کجاش علمیه آخه؟ ضمنا فرضیه داروین. نه نظریه. چیزی که اثبات نشده رو نمیگن نظریه.
  • ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    0 0
    ناشناس 12:56 اتفاقا" چنین مطلبی در مورد داروینیسم آمده که همانطوری که میمون با تکامل انسان شده ، انسان هم به میمون و ... تبدیل شده . شک داری ؟ به گردانندگان مشرق توجه کن و در داستان های انبیا و روایات و احادیث جستجو کنی متوجه منظورم میشی .
  • دکتر اسلامی میانجی ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    بنام خدا نظریه داروین کاملا منطبق با واقعیت است فقط اروپای قرن نوزدهم که ضد خدا بود قسمت علت العلل را که خداوند بزرگ است حذف کرده والا " تکامل هدایت شده الهی " در ایاتی از قران کریم نیز اورده شده / ضمن انکه مرحوم حضرت ایت الله مشکینی در کتاب خلقت انسا ن ( شاید نامش را بخاطر کهولت فراموش کرده باشم ) با استناد به قران مجید تایید ضمنی تکامل را فرموده اند .مطالعات بسیار خود بنده و تعدادی از دوستان نیز از قران و علم تکامل به همین نتایج رسیده ام
  • دكتر ترين ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    اول ببينيد داروين كيه؟ بعد مثل.. سرتونو بندازيدو دنبالش بريد. چرا بعضيا هر كسي كه مشكل داره رو سنگشو به سينه ميزنند..بابا يه خورده عقلتونو به كار بندازيدو خودتون فكر كنيدو پيرو هر خري نشيد
  • دكتر ترين ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    فائزه خانم هر كاري ميخواي بكن فقط داروينو به دين نبند.....آتش جهنمو مفت براي خودت نخر
  • فائزه ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    بحث داروین نیست جناب دکتر بحث نظریه ش هست. چه مشکلی پیش میاد که این نظریه درست باشه و خداوند این روند رو بوجود آورده باشه؟
  • دكترين ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    داداش. برو بيشتر كار كن تو بحث داروين. بعد بگو نظريه
  • ناظر ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    خانم فائزه..لطفا بحث داروينيسم را در مشرق دنبال كنيد و به همه اطلاع دهيد.
  • منم ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    0 1
    مشرق تو هم دیگه از هر کاهی کوه می سازیا! این انیمیشن یکی از با کیفیت ترین انیمیشن های سریالی و طنز ایرانیه که به گفته ی سازندش هم تنها هدفش سرگرم کردن مخاطبه. اگه انقدر روی هر حرف کوچکی حساس بشیم که دیگه کلا سنگ روی سنگ بند نمی شه! به نظرم این جور تفکر خطرش از شوخی کردن با نظریه ی داروین خیلی بیشتره! این جوری می خواین جذب حداکثری بکنین!!! بعد وقتی تولیدات داخلی این دوستان از صدا و سیما پخش نشه، شما می خواین با اخبار صد من یه غازتون سر بچه های مردومو گرم کنین؟!! به خدا کارتون ایرانی نباید همش از اول تا آخرش نصیحت باشه. بچه ها یه کمی هم احتیاج به خندیدن و شاد بودن دارن. حتی ما بزرگا هم همین طور! یه کم این نگاه متحجرانه رو عوضش کنین. وگرنه هیچ وقت به وحدتی کامل نمی رسم. حساسیت هم حدی داره به خدا!
  • علی اصغر ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 0
    شیطان گرایی به نام راجر در یک مصاحبه نادر تلویزیونی در آمریکا گفت:در تاریخ شیطان گرایی آمده که در این فرقه تصمیم بر این شد که ابلیس خود به تعلیم نظریه تکامل به داروین کند تا انسان را به طبیعت ربط دهد نه خداوند.
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    0 0
    خاک بر سر ابله تون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس