کد خبر 306717
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸

مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو گفت: برخی از مکمل‌های غذایی و رژیمی مجوز تولید دارند اما مجوز عرضه ندارند و متأسفانه در مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها توزیع می‌شوند در حالی که مصرف و توزیع آن ممنوع است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، امیرحسین جمشیدی در نشست خبری به مناسبت دومین کنگره مکمل‌های غذایی و رژیمی گفت: مکمل‌ها باید در داروخانه‌ها توزیع شوند در غیر این صورت غیرقانونی است و با آن برخورد می‌کنیم.

وی ارتقای سیستم نظارتی و اطلاع‌رسانی دقیق را راهکار مقابله با مکمل‌های قاچاق دانست و گفت: مکمل‌های غیرمجاز به دو صورت توزیع می‌شوند مکمل‌هایی که در سازمان ثبت نشده و مسئولیتی در قبال آن نداریم و فرآورده‌هایی که انواع ویتامین‌ها را دارند و اگر ثبت شوند مجوز توزیع می‌گیرند اما هنوز ثبت نشده‌اند.

جمشیدی تنها فرآورده مجاز را دارای شماره ثبت بر روی محصول و توزیع آن را فقط در داروخانه‌ها مجاز اعلام کرد و گفت: برای برخورد با توزیع مکمل‌های قاچاق نیروی انتظامی، سازمان غذا و دارو و ستاد مبارزه با مواد مخدر بسیج شدند.

مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو افزود: هیچ فرآورده‌ای نباید در شبکه‌های داخلی و خارجی تبلیغ شوند و اکثر فرآورده‌هایی که در کشور مجوز نگرفته‌اند نباید در شبکه‌های خارجی تبلیغ شوند چرا که غیرمجاز هستند.

وی ادامه داد: از نظر وزارت بهداشت دارو و مکمل‌های غذایی حق تبلیغ ندارند و برخی مکمل‌ها که مجوز تولید دارند اما مجوز عرضه را ندارند در مغازه و سوپرمارکت‌ها توزیع می‌شوند که این غیرمجاز است و مصرف و توزیع آن ممنوع است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس