کد خبر 306577
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱

علیرضا مرندی با تأکید بر فواید استفاده از شیر مادر برای نوزاد گفت: آمار نشان می‌دهد احتمال مرگ نوزادانی که در ساعت اول تولد با شیر مادر تغذیه می‌کنند ۲۳.۶ درصد کمتر از دیگر نوزادان است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، سید علی‌رضا مرندی عضو کمیسیون بهداشت و درمان و مجلس، گفت: شیر مادر در همه بیماری‌ها درجاتی از تاثیر را دارد. یکی از اثرات مهم تغذیه با شیر مادر جلوگیری از چاقی است.

وی افزود: آمار نشان می‌دهد احتمال مرگ نوزادانی که در ساعت اول تولد با شیر مادر تغذیه می‌کنند ۲۳.۶ درصد کمتر از دیگر نوزادان است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان و مجلس با اشاره به اهمیت دانش والدین برای سلامت خود و فرزندان‌ اظهار داشت: تحقیقات در انگلستان نشان می‌دهد بین سواد سلامت والدین و ارتقاء سلامت کودکان ارتباط مستقیمی وجود دارد به طوری که هر چه سطح سواد والدین بالا باشد امید به زندگی نیز بیشتر می‌شود.

وی افزود: سواد سلامت ظرفیتی است که انسان‌ها برای درک اطلاعات سلامت و دستیابی به خدماتی که از پزشکان دریافت می‌کنند لازم است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: کودکان ابتدا آموزش‌های مختلف را از والدین کسب می‌کنند و بعداً در مدارس و در آخر از رسانه‌ها آن را می‌آموزند و هر چه سن آنها بیشتر می‌شود آموزش بیشتری می‌بینند که به میزان سواد سلامت آنها افزوده می‌شود.

مرندی تصریح کرد: افرادی که سواد سلامت دارند می‌توانند با علم و آگاهی به تشخیص زودتر و حتی پیشگیری از برخی بیماری‌ها پرداخته آن را برای خود و خانواده‌ تضمین کنند.

وی افزود: در کشورهای پیشرفته اهمیت زیادی به سلامت می‌دهند به طوری که افراد جامعه، خودشان به دنبال سلامت خود هستند و این موجب می‌شود بی‌عدالتی‌ها در ارائه خدمات سلامت کاهش یابد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: آموزش‌ سلامت باید از دوران کودکی آغاز شود اکنون به مقطع پیش‌دبستانی در کشور ما توجهی نمی‌شود در صورتی که بیشتر به دبستان و دبیرستان‌ها توجه می‌کنیم.

وی افزود: مطالعات نشان می‌دهد هر چقدر سواد مردم به لحاظ سلامت کمتر باشد به میزان سلامت خود و فرزندانشان بی‌توجه هستند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس