کد خبر 306649
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳

دبیرکل جمعیت هلال احمربا بیان اینکه از مشارکت جوانان در همه بخش‌ها استقبال می‌کنیم اما از حاشیه‌ها پرهیز می‌کنیم، گفت: از آنجا که پیشاهنگی حاشیه‌هایی را برای جمعیت داشت سعی کردیم اهداف این گروه را به سایر بخش‌ها همچون کانون‌های دانش آموزی و دانشگاهی معطوف کنیم نه اینکه یک کار کلیشه‌ای، تقلیدی که بنیان فکری نیز ندارد را ترویج کنیم.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، دکتر سید احمد موسوی روز یکشنبه در نشست خبری با اشاره به اولویت‌های این جمعیت در سال جاری به طرح تحولی جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: سعی داریم با تدوین و تصویب و اجرای طرح تحولی جمعیت هلال احمر این جمعیت را در پوشش حوادث داخلی و حضور در عرصه‌های بین المللی توانمندتر کنیم تا حضور چشمگیری داشته باشند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در مقایسه با برخی از کشورهای پیشرفته در برخی از زمینه‌ها دارای عقب ماندگی بود گفت: در سند تحولی جمعیت آینده نگاری و دانش بنیان بودن مورد توجه قرار گرفته است و سعی داریم تا از جمعیت سخت افزاری به جمعیت نرم افزاری تغییر مسیر دهیم و بتوانیم این مهم را نهایی کنیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه از شش ماه قبل استارت سند تحولی جمعیت زده شده است، گفت: برای اولین بار راه اندازی مرکز ملی آینده نگاری در دستور کار قرار گرفته است و بعنوان اولویت سال 93 در دستور کار خود قرار گرفته است و سعی داریم با راه اندازی این مرکز در مقابل حوادث آینده آماده تر باشیم.

ظرفیت ناوگان هوایی جمعیت هلال احمر به 20 فروند رسید

وی با بیان اینکه توسعه شبکه امداد هوایی یکی دیگر از اولویت‌های مدیران جمعیت هلال احمر در سال 93 است گفت: در حال حاضر با الحاق سه فروند بالگرد جدید ظرفیت شبکه امداد هوایی جمعیت به 20 بالگرد رسید و امیدواریم در سال 93 تمامی عرصه جغرافیایی کشور را از مزیت امداد هوایی بهره‌مند کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مهم جمعیت هلال احمر در کمک به امر سلامت کشور گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان بازیگر فعال در حوزه سلامت شناخته شده است. به گونه‌ای که با راه اندازی 30 مرکز درمانی، دو بیمارستان و 27 مرکز سلامت در داخل و خارج از کشور در راستای تامین و ارتقای سلامت مردم گام مهمی برداشته شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مردم 70 درصد هزینه درمان را خود پرداخت می‌کنند، گفت: جمعیت هلال احمر نیز در کنار دولت اولویت اول خود را سلامت قرار داده است و امیدواریم این مهم تحقق یابد.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر نتوانیم حمایت مناسبی از بیماران به خصوص بیماران صعب العلاج داشته باشیم آنها دچار فقر خواهند شد گفت: اولویت هلال احمر، کمک دولت در زمینه ارتقای سلامت مردم و کاستن هزینه‌های سلامت مردم است که در این زمینه آمادگی کامل داریم.

ارسال 40 تن مواد غذایی به افغانستان

وی همچنین در مورد کمک به مردم حادثه دیده افغانستان به ارسال 40 تن مواد غذایی به این کشور اشاره کرد و گفت: پس از وقوع این حوادث در تماس تلفنی با رئیس جمعیت هلال احمر افغانستان آمادگی خود را برای ارسال کمک‌ها اعلام کردیم و بلافاصله نیز 40 تن مواد غذایی ارسال شد.

وی همچنین در مورد حذف پیشاهنگی از سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه جوانان آینده سازان کشور هستند و باید تربیت مناسبی داشته باشند گفت: جمعیت هلال احمر یک جمعیت مردمی است و از نگرش‌های بخشی و طیفی برحذر است و کارهای ما مبتنی بر کلان نگری است و در چند ماه گذشته سعی کرده‌ایم حاشیه‌های جمعیت را کم کرده و سیاست کلی ما خارج شدن از موضوعاتی است که جمعیت هلال احمر را به حاشیه می‌برد.

وی با بیان اینکه پس از سلامت، اولویت جمعیت هلال احمر توجه به جوانان و مشارکت پذیری آنها در راستای کاهش آسیب‌ها است، گفت: جمعیت هلال احمر از مشارکت جوانان در همه بخش‌ها استقبال می‌کند اما ما از حاشیه‌ها پرهیز می‌کنیم و از آنجایی که پیشاهنگی حاشیه‌هایی را برای جمعیت داشت سعی کردیم اهداف این گروه را به سایر بخش‌ها همچون کانون‌های دانش آموزی و دانشگاهی معطوف کنیم نه اینکه یک کار کلیشه‌ای، تقلیدی که بنیان فکری نیز ندارد را ترویج کنیم.

اعلام آمادگی هلال احمر در امر افزایش آگاهی جوانان در حوزه مواد مخدر

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر می‌تواند در دانشگاه‌های بزرگ همچون شریف، تهران و ... کانون‌های بشردوستانه داشته باشد گفت: با مشارکت جوانان می‌توان تحولات بنیادینی ایجاد کرد به گونه‌ای که بنده در ملاقات با یکی از مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کردم که این جمعیت به دلیل ارتباط با 89 کشور می‌تواند مدل تکمیلی از مبارزه با اعتیاد داشته باشد و ما می‌توانیم ایفای نقش کنیم.

دبیر کل جمعیت هلال احمر در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد برخی کاستی‌ها و بی نظمی‌ها در ارائه کمک در هنگام بروز حوادث بخصوص زمین لرزه گفت: ما کاستی‌هایی داشته و آنرا قبول می‌کنیم اما در حال حاضر در حال عبور از مدیریت سخت افزاری که زمین گیرمان کرده و یک آفت محسوب می‌شود هستیم.

وی با اشاره به طرح جامع مدیریت بحران گفت: این طرح در زمینه امدادرسانی در مناطق روستایی، ملی و شهری تبیین شده است و در صدد آن هستیم که به مدیریت نرم افزاری برسیم.

موسوی با اشاره به اهمیت شفاف سازی گفت: یکی از کاستی‌ها عدم شفافیت است و این درحالیست که ما اعتقاد به شفافیت در عملکرد داریم و بزودی در سایت ما نوع هزینه،‌ محموله ارسالی و ... درج و کاملا شفاف سازی می‌شود.

راه اندازی بیمارستان جدید هلال احمر در دبی تا تابستان

وی با اشاره به اهمیت آموزش گفت: در طرح تحولی ما علاوه بر ارائه آموزش‌های لازم به مردم در مقابل 32 حادثه قدرتمند خواهیم شد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه گام‌های متعدد تحول پیش بینی شده است، گفت: برنامه تحول مستمر است و در اغلب حوزه‌ها این تحول صورت می‌گیرد اما نکته اصلی دانش بنیان بودن و مدیریت دانش است.

وی در مورد آموزش‌های مردمی نیز با بیان اینکه مردم ما اطلاعات کافی و آگاهی خوبی در زمینه کاهش خطر پذیری دارند، گفت: اما حساسیت آنها کم است و ما سعی داریم علاوه بر ارتقای آگاهی در مورد حساس کردن آنها نیز نقش ایفا کنیم.

دبیر کل جمعیت هلال احمر همچنین در مورد راه اندازی بیمارستان جدید هلال احمر در دبی نیز با بیان اینکه این بیمارستان به عنوان یک قطب دانش در خاورمیانه مطرح خواهد شد، گفت: استقبال مردم به دلیل اعتماد به دانش پزشکی ایرانیان چشمگیر بوده است و این بیمارستان ظرف یکی دو ماه آینده افتتاح خواهد شد.

آغاز به کار مرکز همکاریهای بین المللی آموزش سگ‌های تجسس؛ بزودی

وی همچنین در مورد مرکز آموزش‌های سگ‌های تجسس نیز گفت: بزودی همکاریهای بین المللی در مورد آموزش این سگ‌ها آغاز می‌شود البته ما تنها از این سگ‌های تجسس استفاده نمی‌کنیم بلکه معتقدیم جمعیت هلال احمر باید برای نجات جان مردم از ابزار جدید و به روز استفاده کند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر همچنین در مورد راه اندازی پالایشگاه خون در جمعیت هلال احمر نیز گفت: شرکت سها2 جمعیت در زمینه داروهای های‌تک اقداماتی انجام داده است و حتی در زمینه واردات واکسن نیز یک هم اندیشی با دانشگاهیان انجام داده‌ایم که نتایج آن منعکس خواهد شد و در مورد پالایشگاه خون و فراورده‌های آن نیز اعلام آمادگی کرده‌ایم که پس از امضای این توافق نامه رسما اعلام خواهد شد.

موسوی همچنین در مورد پیگیری اردوهای جهادی گفت: معتقدیم اردوهای جهادی به عنوان یک میدان عملیاتی برای جوانان لازم است و در ساختن فکر و اصلاح نگرش آنان بسیار موثر است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس