کد خبر 305688
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با تشریح توصیه‌های بهداشتی نسبت به ویروس کرونا برای زائرانی که قصد تشرف به عمره دارند، گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر ابتلای زائران ایرانی به ویروس کرونا در عربستان نداشتیم.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، حمیدرضا جنیدی نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر استان تهران با اشاره به اینکه هیچ زائر ایرانی در عربستان به کرونا مبتلا نشده است، درباره نحوه انتقال بیماری کرونا اظهار داشت: روشهای انتقال بیماری از انسان به انسان شبیه بیماری آنفلوآنزا و از طریق سرفه و عطسه است.

وی افزود: احتمال انتقال بیماری در فضای باز بسیار محدود است و موارد انتقال انسان به انسان در مواردی اتفاق افتاده است که افراد به مدت طولانی در فضای بسته در کنار فرد بیمار بوده‌اند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر، جنیدی با بیان اینکه مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده ساده می‌توانند به راحتی ویروس کرونا را نابود کنند، اظهار کرد: افراد باید بهداشت فردی و شست‌وشوی مرتب دست‌ها را رعایت کنند و به ویژه در مواجهه با افراد مشکوک، از ماسک استفاده کنند.

وی از زائرانی که قصد تشرف به عمره دارند خواست برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت آموزش و پژوهش این مرکز به آدرس www.hajmed.ir مراجعه کنند یا در ساعات اداری با شماره تلفن 87712402 تماس حاصل کنند.

بررسی آخرین اقدامات انجام شده برای جلوگیری از انتشار ویروس کورونا

همچنین، در دیدار رئیس مرکز هیات پزشکی حج و زیارت هلال احمر و مسئول هیات پزشکی عمره در عربستان با سرپرست دفتر نمایندگی سازمان آخرین اقدامات انجام شده برای جلوگیری از انتشار ویروس کورونا در بین زائران ایرانی مورد بررسی قرار گرفت.

مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: الحمدلله در حال حاضر هیچ موردی از شیوع این ویروس در بین زائران عزیز ایرانی مشاهده و گزارش نشده است و همکاران ما در مرکز پزشکی عمره آمادگی لازم جهت پیشگیری از شیوع ویروس کورونا در بین زائران را دارند.

مرعشی ضمن تشکر از همکاری خوب سرپرست دفتر نمایندگی سازمان و همکاران این دفتر در مورد پیشگیری از انتشار این ویروس، اظهار امیدواری کرد با تلاش شبانه روزی همکاران در مرکز پزشکی و ستاد عملیات عمره در زمان باقی مانده از عمره مفرده نیز خطری متوجه زائران ایرانی نگردد.

وی افزود: در دو شهر مدینه منوره و مکه مکرمه با توزیع پوسترهایی در مورد نحوه جلوگیری از انتشار این ویروس و همچنین از طریق درمانگاه‌های مستقر، اطلاع رسانی خوبی برای زائران عزیز صورت گرفته است.

در این دیدار رضایی سرپرست دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت ضمن اعلام آمادگی این دفتر برای همکاری با مرکز پزشکی حج و زیارت برای جلوگیری از انتشار این ویروس گفت: باید به صورتی اقدام شود که برای زمان باقی مانده عمره که حدود 250 هزار زائر را شامل می‌شود نیز در این مورد مشکلی بوجود نیاید.

رضایی افزود: الحمدا... تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر ورود ویروس کورونا به شهرهای مدینه منوره و مکه مکرمه گزارش نشده است و جای هیچ گونه نگرانی برای زائران گرامی وجود ندارد. وی همچنین، از زائران خواست تا به نکات و توصیه‌های بهداشتی دقت بیشتری داشته باشند.

در این راستا رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر به نکاتی از جمله  1-شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون 2-رعایت بهداشت دهان و دندان (قرقره کردن با آب و نمک) 3-رعایت حداقل یک متر فاصله از دیگران 4-استفاده از سجاده شخصی در حرم و 5-استفاده شخصی از وسایل بهداشت فردی برای جلوگیری از انتشار این ویروس اشاره کرد و از زائران خواست تا به نکات بهداشتی که در قالب پوستر و یا توصیه‌های پزشکی تذکر داده می‌شود اهتمام ورزند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس