کد خبر 319939
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران از انجام پروسه واگذاری پالایشگاه خون در سازمان خصوصی سازی خبر داد و گفت: سازمان خصوصی سازی، پالایشگاه پژوهش و پالایش انتقال خون را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، دکتر علی اکبر پورفتح اله مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، اظهارداشت: وزارت بهداشت هم به دنبال اعلام مجوز بخش خصوصی برای ایجاد پالایشگاههای دوم و سوم در کشور است.

وی گفت: امیدوارم با ورود بخش خصوصی به صنعت پلاسما و مشارکت در تولید محصولات پلاسمایی، در سالهای آینده بتوانیم از توان شرکتهای داخلی برای تبدیل فرآورده های مشتق از پلاسما اقدام کنیم.

پورفتح اله به جزئیات بیشتری از واگذاری پالایشگاه خون به بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: طبیعتا انتظار ما این است که وقتی پالایشگاه به بخش خصوصی واگذار می شود، کارها سریعتر پیش برود و زودتر فعالیت خودش را آغاز کند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اعلام اینکه واگذاری پالایشگاه خون به بخش خصوصی در مرحله واگذاری است و برنده پالایشگاه مشخص شده است، ادامه داد: پالایش قراردادی، خودش یک فرایند بسیار پیچیده ای است. اینکه ما توانسته ایم در کشورمان پلاسما را استاندارد و اصول جمع آوری آن را در نقاط محتلف کشور رعایت کنیم، یک موفقیت است. ما هر پلاسمایی که به خارج از کشور ارسال می کنیم، مورد ممیزی نهادهای بین المللی قرار می گیریم و علاوه بر این، کارخانه سازنده باید ما را ممیزی کند و خود وزارت بهداشت کشور مربوطه هم نظارت می کند و این نشان می دهد که فرآیند جمع آوری پلاسما، خودش دانش عمده ای است که اهمیتش بسیار بالاتر از هم از نظر اقتصادی و صنعت پلاسما است.

وی تاکید کرد: در واقع می توان این طور بیان کرد که وقتی ما داریم پالایش قراردادی انجام می دهیم، دانش صنعت پلاسما و تولید ماده خام را به دست آورده ایم و بقیه فرآیند، کار زیاد پیچیده ای نیست. ضمن اینکه، ارزش افزوده عمده صنعت پلاسما هم به همین ماده خام است که در ایران موفق شده ایم.

پورفتح اله به گزارش سازمان بهداشت جهانی اشاره کرد و افزود: بر اساس این گزارش، در میان کشورهای توسعه یافته فقط کشورهای معدودی از جمله ایران، دانش جمع آوری پلاسما را دارند.

وی ادامه داد: من امیدوارم با نگاهی که بخش بهداشت و درمان دارد و دعوتی که از بخش خصوصی انجام داده است، کار تولید و پالایشگاه هم داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اعلام اینکه 80 درصد پالایشگاه خون به بخش خصوصی واگذار می شود، افزود: 20 درصد پالایشگاه در مجموعه دولتی باقی می ماند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس