کد خبر 306307
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: طبق ماده 101 قانون برنامه چهارم توسعه قرار بود برنامه ملی توسعه کار شایسته مشتمل بر چندین محور تا پایان سال اول برنامه تقدیم مجلس شود.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، شهیندخت مولاوردی در صفحه شخصی خود در فیس‌یوک نوشت: «اکثرمحورهای برنامه ملی توسعه کار شایسته جزو برنامه‌های انتخاباتی دکتر روحانی بوده و مورد اقبال عمومی هم واقع شده است و خود بیانگر آن است که باید قدم در راه‌های نرفته بسیاری گذاشت و بر این اساس اگر نگوییم همه موارد دست‌کم بخش اعظم آن در دستور کار دولت قرار گرفته است.

روز دوم هفته کارگر که روز کارگران، زنان، جوانان و خانواده نامگذاری شده است، در جمع پرشور زنان کارگر در سالن اجتماعات وزارت کار حضور یافتم و از وظیفه دولت در توسعه کار شایسته بر اساس راهبرد سه جانبه گرایی که متضمن عزت نفس، برابری فرصت‌ها، آزادی و امنیت نیروی کار، همراه با صیانت لازم است، سخن گفتم.

طبق ماده 101 قانون برنامه چهارم توسعه قرار بود برنامه ملی توسعه کار شایسته، مشتمل بر چندین محور تا پایان سال اول برنامه تقدیم مجلس شود، از جمله این محورها حقوق بنیادین کار است که آزادی انجمن‌ها و حمایت از حق تشکل‌های مدنی روابط کار، حق سازماندهی و مذاکره دسته جمعی، تساوی دستمزدها برای زن و مرد در مقابل کار هم‌ارزش، منع تبعیض در اشتغال و حرفه و ارتقای شغلی، رعایت حداقل سن کار، ممنوعیت کار کودک و رعایت حداقل مزد متناسب با حداقل معیشت ذیل آن تعریف می‌شود.

گسترش حمایت‌های اجتماعی شامل تأمین اجتماعی، بیمه بیکاری، ایجاد سازوکارهای جبرانی، حمایتهای اجتماعی از شاغلان بازار کار غیر رسمی، توانبخشی معلولان و برابری فرصت‌ها برای زنان و مردان و توان‌افزایی زنان از طریق دستیابی به فرصتهای شغلی مناسب از محورهای دیگر مورد تأکید ماده مذکور است.

اکثر این محورها جزو برنامه‌های انتخاباتی دکتر روحانی بوده و مورد اقبال عمومی هم واقع شده است و خود بیانگر آن است که باید قدم در راههای نرفته بسیاری گذاشت و بر این اساس اگر نگوییم همه موارد دست‌کم بخش اعظم آن در دستور کار دولت قرار گرفته است و امیدواریم با تدبیر خود بالاخره زمینه‌های تحقق کار شایسته را برای کارگران عزیز و شایسته سرزمین‌مان اعم از زن و مرد فراهم کند.این آرزو را برای تمام فرهنگیان و معلمین عزیز و فرزانه میهنم هم دارم، تا بدون دغدغه معیشت، رسالت خود را که همانا آموختنِ اندیشیدن به بشریت است به درستی به جا آورند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس