کد خبر 309498
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱

مولاوردی درباره اقدامات معاونت برای تدوین بسته اجرایی اشتغال در حوزه زنان نیز گفت: یکی از محورهایی که در قانون 230 برنامه پنجم توسعه به عنوان وظایف ما قلمداد شده است ساماندهی وضعیت اقتصادی معیشتی با اولویت مشاغل خانگی است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور، اظهارداشت: یکی از رویکردهای ویژه دولت یازدهم توجه به سازمان های مردم نهاد است. معاونت زنان نیز در سیاست و برنامه ریزی های خود این موضوع را به صورت ویژه مورد توجه قرار داده تا شاهد فعالیت دوباره سمن های حوزه زنان به منظور تاثیرگذاری بیشتر در جامعه باشیم.

وی افزود: سیاست های حمایتی و اختصاص اعتبار لازم برای اجرای طرح های پیشنهادی نهایی شده است که پس از تایید رئیس جمهور این سیاست ها اعلام می شود.

مولاوردی تصریح کرد: در سفرهای استانی نیز از فعالان حوزه زن خواسته ایم تا مشارکت حداکثری در سازمان های مردم نهاد را در حوزه زنان داشته و اقدامات مناسب را برای احیای سازمان های مردم نهاد زنان انجام دهند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مدیران سازمان های مردم نهاد انگیزه های خود را برای فعالیت از دست داده اند، درباره حمایت های مالی از این سازمان ها گفت: این سازمان ها باید طرح ها و پروژه های خود را به ما پیشنهاد دهند و در صورتیکه برنامه ها همسو با سیاست های تعریف شده باشد حمایت لازم انجام می شود، ضمن آنکه در اسفند ماه نزدیک به 700 میلیون تومان اعتبار برای حمایت از سازمان‌های غیردولتی اختصاص داده شد که این حمایتها به صورت شفاف در صورت نیاز اعلام می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: در موضوع اعلام سیاستهای حمایتی همچنین تعریف ما نهایی و پس از تایید رئیس جمهور اعلام می شود.

تاکید بر مشاغل خانگی در تدوین بسته اجرایی اشتغال

مولاوردی درباره اقدامات معاونت برای تدوین بسته اجرایی اشتغال در حوزه زنان نیز گفت: یکی از محورهایی که در قانون 230 برنامه پنجم توسعه به عنوان وظایف ما قلمداد شده است ساماندهی وضعیت اقتصادی معیشتی با اولویت مشاغل خانگی است. تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر انجام فعالیت ویژه توسط دستگاهها به ما داده نشده است، اما ما از دولت خواسته ایم که همزمان با تدوین بسته های اجرایی اشتغال تاکید ویژه ای بر توسعه مشاغل خانگی و صنایع خورد برای زنان داشته باشند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس