کد خبر 306178
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸

گویی این ارابه مرگی که در کشور راه افتاده است باید از همه شهر و دیار این مرز و بوم گذر کند و قربانی بگیرد. از خوزستان، هفت‌تپه و ایذه تا فارس، قم، اصفهان و اینک این ارابه مرگ به تهران رسیده و گریبان شهروندان تهرانی را گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، اسکانیا اتوبوسی که در خارج از ایران هواخواه زیادی دارد در داخل کشور به ارابه مرگ معروف شده، تا یک وسیله نقلیه‌ای امن و قابل‌اطمینان. استانداردی که در این اتوبوس ها به کار رفته است کف استاندارد است یعنی استاندارد اتوبوس های اسکانیا در پایین ترین حد ممکن است که متاسفانه هر خطایی با یک برگ استاندارد می تواند مشروع و معقول شود.

همین نوع اتوبوس بود که سال گذشته در هفت گل خوزستان جان 17 نفر را گرفت، زمانی نگذشته بود که واژگونی این اتوبوس در محور ایذه 16 دختر دبیرستانی دیگر را نیز به کام مرگ کشید و در سومین رویداد در اتوبان قم منجر به مرگ 44 نفر شد و جهنمی را ساخت که این 44 نفر در آن سوختند.

دی ماه سال گذشته بود که رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به اینکه اتوبوس های اسکانیا تنها 10 درصد اتوبوس های کشور را تشکیل می دهد، اما  53 درصد تصادفات کشور مربوط به این خودرو است. این رقم دلیل روشن و منطقی برای توقف یا اصلاح معایب این نوع اتوبوس می باشد.

و حادثه دلخراشی که جان 8 تن از شهروندان تهرانی را گرفت. حال چگونه می توانیم این حوادث را توضیح بدهیم؟! چگونه می توانیم تسلای خاطر خانواده های داغ دیده باشیم. یعنی تا این حد جان انسان ها بی ارزش شده است؟!

حادثه آفرینی های اسکانیا تمامی ندارد و این سوال هنوز برای خیلی ها بی پاسخ مانده است که جواب این همه کشته شده را جه کسی خواهد داد؟ آیا هنوز باید نظاره ‌گر حادثه آفرینی این اتوبوس ها و به خطر افتادن جان انسان‌های بی‌گناه باشیم. برای پایان دادن به یک محصول غیراستاندارد در بررسی های سازمان استاندارد 19 مورد غیراستاندارد را برای این اتوبوس های اسکانیا اعلام شد.

در حالی که تصادفات متعدد اتوبوس‌های اسکانیا همچنان افکار عمومی را رنج می‌دهد و جان بسیاری از انسان ها را می گیرد چه کسی می خواهد افسار ارابه مرگ را بکشد تا دیگر شاهد قربانی شدن انسان های بی گناه نباشیم. شاید نخستین اقدام عاجل از سوی وکیلان این شهروندان تقاضای توقف در شماره گذاری این اتوبوس ها و دعوت از موسسه استاندارد است. چرا که سالانه نزدیک به هزار دستگاه اتوبوس اسکانیا در کشور تولید و روانه ناوگان حمل و نقل شهری و بین شهری می شود.

با جلوگیری از شماره گذاری این اتوبوس ها قادر خواهیم بود فرصت بیشتری جهت اتخاذ راهکارهای بهتر به منظور جلوگیری از بروز این قبیل حوادث انجام داد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس