سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل ضمن انتقاد شدید از عملکرد دولت «باراک اوباما»، به تمسخر گفت که کودکان اداره امور سیاست خارجی آمریکا را برعهده گرفتند.

به گزارش مشرق، «جان بولتون» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه با رادیو «بلیز»، ضمن انتقاد شدید از دولت اوباما، آنرا با «بچه‌ها» مقایسه کرد.

وی در خصوص اظهارات اخیر «جان کری» وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه اسرائیل در صورت عدم توافق با فلسطینیان به یک دولت آپارتاید تبدیل می‌شود، گفت: آنچه که کری گفت کاملاً ظالماً و توهین آمیز بود. این دلیل اسفبار بودن دیپلماسی ما در خاورمیانه را توصیف می‌کند.

وی ادامه داد: عقیده دولت از خاورمیانه توهم‌آمیز است. شما می‌توانید این مسئله را در سوء مدیریت ما در خصوص برنامه تسلیحاتی هسته‌ای ایران، شکست ما در انجام حتی یک اقدام با گذشت 18 ماه از کشته شدن سفیر ما در لیبی، در سوریه قابل مشاهده است. این لیست (سوء مدیریت دولت اوباما) بالا بلند است و سوء مدیریت در موضوع اسرائیل و فلسطینیان درست در صدر این لیست قرار دارد.

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل عذرخواهی کری درباره اظهاراتش در خصوص اسرائیل را بسیار ناکافی دانست و گفت که هیچ‌کس در دولت اوباما مسوولیت هیچ چیز را برعهده نمی‌گیرد.

بولتون اینگونه ادامه داد که عدم تمرکز، توجه و صلاحیت رئیس‌جمهور به همراه این ایدئولوژی که «آمریکا در قرن گذشته بسیار قدرتمند و بسیار موفق بوده»، آن چیزی است که دکترین اوباما را ساخته است. این چیزها منافع آمریکا در سراسر جهان یا منافع دوستان و همپیمانان ما را حمایت نمی‌کند.

سفیر سابق آمریکا در خصوص اظهارات «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر ابراز امیدواری وی از اینکه روسیه از صفحه توییتری «اتحاد برای اوکراین» (#UnitedforUkriane) حمایت می‌کند، گفت: من عاشق بچه‌ها هستم اما فکر نمی‌کنم آنها باید اداره امور سیاست خارجی را برعهده بگیرند. این دقیقاً نمونه کامل این مسئله است.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم که واکنش کرملین این باشد که اگر این بهترین روشی باشد که اگر این بهترین کاری باشد که بتوانند در واشنگتن انجام دهند، آن وقت دست ما در اوکراین باز است. این مسئله نه تنها احمقانه و احساساتی نیست بلکه فکر می‌کنم خساراتی را نیز به بار آورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس