کم سن و سال‌ترین خادم یادمان شهدای شلمچه از تاثیر شهدا بر زندگی خود می‌گوید.

به گزارش مشرق،  برایم سخت است از آنان که ندیده‌ام سخن بگویم از آنان که افتخاری در دل تاریخ‌اند، فقط می‌دانم «شهادت هنر مردان خدا است».

مردانی که لیاقت حضور در جبهه‌ها و زندگی در کنار آن‌ها را نداشتیم اما می‌توانیم بر سر عهد و پیمان خود بمانیم تا نکند پشیمان و سرافکنده و روسیاه در محضرشان شویم.

اما در این میان و پس از جستجو از بین کسانی که دلشان به یاد شهدا می‌تپد و زندگیشان به سبک شهدا پیش می‌رود به مصاحبه با کسی رفته‌ایم که افتخار کم سن و سال‌ترین خادم یادمان شهدای شلمچه را دارد و به این کار افتخار می‌کند.

او می‌گوید ویژگی خاصی نداشته و هر چه تا به حال انجام داده است جزء وظایفش بوده است، دانش‌آموزی 16 ساله که از تاثیرات خادمی شهدا بر زندگی خود می‌گوید.

آنچه در زیر می‌خوانید مصاحبه تفصیلی فارس با این خادم نوجوان است:

**لطفا بیوگرافی خودتان را برای خوانندگان ما بگویید


محمدجواد دبیقی 16 ساله و دانش‌آموز کلاس دوم متوسطه رشته تجربی که در شهرستان چرام متولد شده‌ام.

**چطور شد که به خادمی پذیرفته شدید؟


همیشه به شهدا ارادت خاصی داشته‌ام و در رویای اینکه حداقل کاری انجام دهم که روحم به آرامش برسد که در این میان شهدا خود کمک کردند و از طریق دوستانی که سال‌های قبل مشرف شده بودند، پیگیری کردم و امسال توفیقی حاصل شد تا ایام نوروز را به عنوان کم سن و سال‌ترین خادم در یادمان شلمچه حضور پیدا کنم.

**چگونه به فکر خادم شدن افتادید؟

از دوستانی که رفته بودند، خاطره‌های زیادی از حال و هوای مناطق عملیاتی شنیده بودم و دوست داشتم این مسیر را حتما تجربه کنم، با تمام وجود از شهدا خواستم و شهدا نیز طلبیدند.

**شیرین‌ترین و تلخ‌ترین لحظه خادمی؟

همه لحظات خادمی و سپری کردن زندگی خود هرچند کوتاه در جایی که حضور شهدا را حس می‌کنی شیرین است اما فکر کنم پرواز با بالگرد بر فراز مناطق عملیاتی شیرین‌ترین خاطره و تلخ‌ترین آن نیز وداع با دوستان و یادمان شهدا شلمچه بود.

**تاثیری که شهدا بر زندگی شما گذاشته است

تأثیرات زیادی داشته، اما بزرگ‌ترین تأثیر آن، این است، زمانی که از منطق جنگی برمی‌گردیم شادابیم و بعد از آن زندگی‌مان یک برنامه‌ریزی دیگری دارد و رنگ و بوی خاصی می‌گیرد.

**مهم‌ترین خواسته شما از شهدا چیست؟

تا زنده هستم در مسیر ولایت و شهدا باشم و باز هم به خادمی دعوت شوم و همچنین از ایشان ممنون هستم که توفیق پیدا کردم و در این سفر معنوی حضور پیدا کردم، به دوستان و نزدیکانم توصیه می‌کنم که اگر فرصتی پیدا کردند آن فرصت را برای شناخت شهدا و راه شهدا صرف کنند.

**خیلی‌ها دوست دارند جای شما باشند، شما دوست دارید جای چه کسی باشید؟

خوب معلوم است جای شهدا اما ای کاش....

**مهم‌ترین دغدغه یک خادم چیست؟

خدمت کردن به زائران شهدا و تاثیری که رفتار آنان بر زائران می‌گذارد، شهدا واسطه‌ای بین ما و خدا و ائمه هستند، زیارت مناطق جنگی نیز واسطه‌ای بین ما و شهداست و از برکات این سفر و خدمت به زائران این است که می‌تواند ما را به شهدا برساند.

**خادمی برای شما دستاوردی هم داشته است؟


کلید موفقیت شهدا در تقوا و خودسازی بوده است و توسل به آن‌ها کمک می‌کند به اینکه دست ما را بگیرند و کمک کنند و ما را شفاعت کنند و چه دستاوردی از این بالاتر.

**تا به حال از معجزه‌های شهدا چیزی با چشم خود دیده‌اید؟


به نظر شما معجزه‌ای بالاتر از این هست که مقداری خاک بیابان میلیون‌ها انسان را از جای جای این سرزمین و حتی خارج از کشور به سمت خود می‌کشاند، این خاک‌ها آمیخته با پوست، خون، گوشت، استخوان و اشک شهدا است و من فکر می‌کنم که این بزرگ‌ترین معجزه شهدا باشد.

**سخنی یا توصیه‌ای اگر دارید بفرمایید

خادمین شهدا کاری جز ادای دین خود به شهدا انجام نمی دهند اما آرامش خاصی در این مناطق به انسان دست می‌دهد، من بارها حاجت دل خود را از شهدا گرفته‌ام؛ ممکن است حاجت ما زود برآورده نشود اما برآورده می‌شود، باید بسپاریم به دست خودشان آن‌ها خود روزی ما را می‌دهند.

** و سخن آخر


از شما خبرنگار پرتلاش شهرستان و خبرگزاری وزین فارس کمال تشکر و آرزوی توفیق و سربلندی را برای شما از خداوند منان خواهانم.

گفت‌وگو از: نسرین هاشمی
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس