در روز نخست با تکمیل صفحات اول و دوم ناگهان پیامی بر روی صفحه سوم فرم سایت رفاهی ظاهر می‌شود: «سامانه در حال به روز رسانی است، بعدا مراجعه کنید»

اختلال در سایت رفاهی در نخستین روز ثبت نام یارانه نقدی/ 6 موافقت اجباری برای ثبت‌نامبه گزارش مشرق، سرانجام پس از ماه‌ها بحث و بررسی و تبلیغات رسانه‌ای و 10 روز پس از ورود رسمی به فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، از دقایق ابتدایی بامداد امروز فرایند ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی آغاز شد.

به گفته مسئولان، در صورت اعلام اطلاعات اشتباه، جریمه‌ای معادل سه برابر یارانه دریافتی برای افراد تعیین خواهد شد. مقامات سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرده‌اند که ثبت نام در این سایت به منزله موافقت با دسترسی مراجع ذیصلاح به اطلاعات اقتصادی از جمله حساب‌های بانکی خانوار است.

 نخستین روز ثبت نام سرپرستان خانوار نیازمند و متقاضی دریافت یارانه، سامانه رفاهی به نشانی www.refahi.ir دچار اختلال شد و برخلاف گفته مسئولان سازمان هدفمندی یارانه‌ها که ادعا می‌کردند، پهنای باند سایت رفاهی به گونه‌ای است که اگر همزمان 25 هزار نفر در ثانیه وارد سایت شوند، مشکلی پیش نمی‌آید، اما در روز نخست با تکمیل صفحات اول و دوم ناگهان پیامی بر روی صفحه سوم فرم سایت رفاهی ظاهر می‌شود:
«سامانه در حال به روز رسانی است، بعدا مراجعه کنید»

به گفته کاووسی مدیر روابط عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در صورتی ثبت نام قطعی می‌شود که سه صفحه فرم ثبت نام در سایت رفاهی تکمیل و تائید شود، اما فعلا صفحه سوم باز نمی‌شود و پیام بعدا مراجعه کنید، بر روی آن ظاهر می‌شود.

درحالی که امروز به عنوان نخستین روز ثبت‌نام برای سرپرستان خانوار نیازمند و متقاضی دریافت یارانه نقدی برای آنهایی که رقم آخر کد ملی صفر بوده درنظر گرفته شده است، سایت رفاهی با مشکل ترافیک و اختلال مواجه شد.

اکبر ایزدی رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: سرپرستانی که رقم سمت راست کد ملی آنها صفر است، حدود 2.1 میلیون نفر و آنهایی که رقم سمت راست کد ملی یک است، حدود 4.2 میلیون نفر هستند، اما پهنای باند به گونه‌ای طراحی شده که اگر 75 میلیون ایرانی یک روز مراجعه کنند، مشکلی پیش نمی‌آید.


6 موافقت اجباری برای ثبت‌نام یارانه

سرپرستان خانوار پیش از ورود به بخش اصلی ثبت نام برای دریافت یارانه باید موافقت خود را با ۶ مورد اعلام کنند که از جمله آنها موافقت با پرداخت جریمه در صورت ارائه اطلاعات اشتباه است.

سرپرستان خانواری که با مراجعه به سایت Refahi.ir تمایل خود برای دریافت یارانه را اعلام می‌کنند، پیش از ورود به بخش اصلی سایت باید با 6 مورد زیر موافقت کنند:

١. به موجب قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، صرفا افراد نیازمند می توانند نسبت به تکمیل فرم تقاضای یارانه نقدی اقدام کنند.

2. فقط مشخصات افرادی را که در حال حاضر تحت تکفل اینجانب هستند در فرم تقاضای یارانه نقدی درج می کنم.

3. در صورت درخواست سازمان هدفمندسازی یارانه ها، مدارک لازم برای اثبات درستی اطلاعات درج شده در فرم تقاضای یارانه نقدی را ارائه خواهم کرد.

4. به موجب قانون، ارائه هر گونه اطلاعات نادرست، موجب استرداد وجوه دریافتی و جریمه نقدی به میزان سه برابر یارانه نقدی دریافتی ام خواهد شد.

5. موسسه های مالی و سایر دستگاه های اقتصادی می توانند اطلاعات مندرج در فرم تقاضای یارانه نقدی را مبنای ارزیابی توانایی مالی و رتبه سنجی اقتصادی اینجانب برای اعطای وام و یا هرنوع تسهیلات دیگر قراردهند.

6. منظور از سطح درآمد ماهانه خانواده ام، میانگین مجموع درآمد ماهانه همه اعضای خانوار در سال 1392 شامل درآمد حاصل از شغل اصلی و شغل دوم، دریافت اجاره بهاء، سود سهام، سود سپرده بانکی، عایدی از مستغلات، حقوق ماهانه مستمری یا وظیفه بگیران و موارد مشابه قبل از پرداخت اقساط وام می باشد.

بر اساس این گزارش، ثبت نام از سرپرستان خانواری که شماره سمت راست کد ملی آنها "صفر" است امروز تا ساعت 12 شب فرصت دارند تا به این سایت مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

مسئولان از مردم خواسته‌اند که افرادی که نیاز به این یارانه ندارند از مراجعه به سایت و ثبت نام خودداری کنند.

انصراف از دریافت یارانه منابعی را در اختیار دولت قرار خواهد داد تا اعتبارات مناسبی به بخش‌های سلامت، تولید و بیمه بیکاری اختصاص دهد.


بازار سیاه ثبت‌نام یارانه‌ها در شهر

ایجاد صف‌های طولانی و اختلال سایت رفاهی در مراکز پیش بینی شده در سطح شهر برای ثبت نام هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد که مشکل هنوز برطرف نشده و مسئولان نیز پاسخ درستی ارائه نمی‌کنند.

پس از آغاز ثبت‌نام متقاضیان برای یارانه نقدی که از بامداد 20 فروردین امروز شروع شد و در حالی که مسئولان وعده ثبت‌نام آسان و بدون مشکل به متقاضیان برای یارانه نقدی مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها می‌دهند، مشاهدات خبرنگار ما از سطح شهر و مراکز ثبت‌نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی نشان می‌دهد همچنان متقاضیان با مشکل ثبت‌نام روبرو بوده و سایت رفاهی با کندی و اختلال روبرو است.

در همین راستا برخی افراد متقاضی معتقدند در روزهای گذشته مسئولان وعده داده بودند که پهنای باند و نیز ترافیک سایت به خوبی بررسی شده و مشکلی برای ثبت‌نام متقاضیان وجود ندارد،اما اکنون صف‌های طولانی در مراکز پیشخوان دولت، پلیس + 10 و حتی کافی‌نت‌ها ایجاد شده است.

همچنین گزارشها  نشان می‌دهد هزینه‌ای 3500 تومانی که از سوی وزارت ارتباطات برای ثبت‌نام متقاضیان در مراکز تعیین شده، پیش‌بینی شده بود در کافی‌نت‌ها و برخی مراکز آزاد رعایت نشده و بازار سیاهی در این زمینه ایجاد شده است و براساس مدت زمان ثبت نام حداقل از  5 هزار تومان به بالا هزینه از متقاضیان دریافت می‌شود.

در برخی موارد نیز برخی مغازه‌های سطح شهر با فراهم کردن یک رایانه و اینترنت از مردم و متقاضی ثبت نام می‌کنند در حالی که اطلاعات اشخاصی به راحتی در اختیار آنها قرار می‌گیرد و امکان هر گونه سو استفاده در این زمینه نیز می‌تواند وجود داشته باشد.

در این راستا یکی از متقاضیان که در صف ثبت‌نام قرار دارد بیان می‌کند در حال حاضر نظارتی روی این موضوع وجود ندارد و به غیر از مراکز معرفی شده که طبق مصوب می‌گیرد و اکنون نیز بسیار شلوغ و پرترافیک است کافی‌نت‌ها نیز هرچقدر که می‌توانند برای ثبت‌نام از مردم دریافت می‌کنند.

متقاضی دیگری با بیان اینکه چندین بار تاکنون وارد سایت شده و تا فرم دوم موفق به ثبت اطلاعات شده است می‌گوید: وقتی که فرم سوم را پر می‌کنم برای ثبت اطلاعات سایت با اختلال روبرو شده و هیچ پیغامی نمی‌دهد.

فرد دیگری که خود را سرپرست خانوار معرفی می‌کند، در این باره معتقد است از صبح تاکنون برای ثبت‌نام به سایت رفاهی مراجعه کرده‌ام اما سایت باز نشده و امکان ثبت‌نام فراهم نیست.

وی عنوان می‌کند در برخی مواقع صفحه اول فرم باز شده و در صفحه دوم با مشکل اختلال روبرو است و دیگر نمی‌تواند ثبت‌نام را ادامه دهد.

 این اختلالات در حالی رخ می‌دهد که طی روزهای گذشته کارشناسان و رسانه‌ها به کرات نسبت به این موضوع هشدار داده و مسئولان سازمان هدفمندی و وزارت ارتباطات و اطلاعات عنوان کرده‌اند که هیچ مشکل و نگرانی از بابت ثبت‌نام متقاضیان وجود ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 159
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 57
  • ابوعمار ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    ظاهراً این هم به کلید آقای ....نیاز داره
  • علی ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    روحانی مچکررررررررررررررررند!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    شیطان باید بیاد کاراموز اینان شود
  • رضا ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    من کلی گرفتاری دارم از امروز صبح هر چی تلاش می کنم این سایت درست کار نمی کنه. به خدا الان محتاج نان شب خانواده‌ام هستم با وجود اینکه کار هم می کنم. بعدا حتما میگن انصراف دادی چون ثبت نام نکردی
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    سایت بالا نمیاد:د
  • شريفي ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    ضمن عرض سلام وخسته نباشی به نظر من یارانه بیت المال است وحق همه ایرانیان میباشد وهیچکس نمیتواند بگویدکی میتواند بگیرد کی نمیتواند بگیردمگراینکه خود مردم داوطلبانه انصراف بدهند.
  • گلپور ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    خدا لعنت کند کسی را که طرح هدفمندی یارانه ها رو داد..............
  • حسین ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    سایت یارانه در قسمت انتخاب شهرستانها هم دچار مشکل شده است و ثبت نام نمی شود کرد.
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    بی سواد، کل این کشور و بانک جهانی و موسسات مختلف حیات ایران بدون طرح هدفمندی را غیر ممکن می دانستند.
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    قسمت انتخاب شهرستان کار نمی کنه
  • متین ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    مطمئنا این بار نیز مشکل را گردن مردم میزارن .از معذرت خواهی هم خبری نیست
  • 1mard ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    شما که نمی خوای به کسی یارانه بدی دیگه این بازی ها چیه؟ از صبح نشستیم پای سیستم که ثبت نام کنیم. آخه این چه کار زشتییه که با آبروی ملت بازی میکنین یعنی چی که 25 هزار نفر با هم در یک ثانیه می تونن وارد بشن؟ شما که به فکر اقتصادی چرا سیب زمینی از موز گرونتر میشه؟ لااقل دو تا صفحه پاپ آپ قرار میدادی کلی درآمد توی این ده روز گیرتون می اومد تا غصه درآمد نداشته باشین برین با پول ملت خوش باشین
  • مجید ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    اولین مشکل بالا نیومدن سایته دومی نرقتن داخل صقحه شخصی خانوار و لود نشدن کد امنیتی سومین مشکل لود نشدن مشخصات اعضای خانوار با ارائه کد ملی چهارمین مشکل لود نشدن شهرستان پنجمی هم عدم تایید آره جون خودت 10 برابر ترافیک دادی ملت هنوز خواب بودن سایت شما کار نمیکرد وای به حال الآن
  • مجید ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    اولین مشکل بالا نیومدن سایته دومی نرقتن داخل صقحه شخصی خانوار و لود نشدن کد امنیتی سومین مشکل لود نشدن مشخصات اعضای خانوار با ارائه کد ملی چهارمین مشکل لود نشدن شهرستان پنجمی هم عدم تایید آره جون خودت 10 برابر ترافیک دادی ملت هنوز خواب بودن سایت شما کار نمیکرد وای به حال الآن
  • آشنا ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    به قول پنجعلی در سریال پایتخت الکی میگه
  • نیازمندیارانه ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    خوب حالاچی کارکنیم امروزنوبت مابود؟؟؟
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    خدایا وقتی چنین بندگانی داری پس چرا شیطان هفتاد سال عبادت کننده را مغضوب و جهنمی کردی؟
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    اقایان اگر دین نداریم حداقل ازاده مرد باشیم شما که می خواهید یارانه رو قطع کنید این دیگه چه کاری باورکنید ارامش روانی جامعه رو با این کارها بهم میریزید. چقدر خانواده ها که محتاج همین مبلغ اندک اند شاید برای شما رقمی نباشد اما گره از کار خیلی ها باز می کنه .
  • مجید ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    اولین مشکل بالا نیومدن سایته دومی نرقتن داخل صقحه شخصی خانوار و لود نشدن کد امنیتی سومین مشکل لود نشدن مشخصات اعضای خانوار با ارائه کد ملی چهارمین مشکل لود نشدن شهرستان پنجمی هم عدم تایید آره جون خودت 10 برابر ترافیک دادی ملت هنوز خواب بودن سایت شما کار نمیکرد وای به حال الآن
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    روحانی متاسفیم
  • ایرانی ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    هی بروید جلوی تلویزیون و بگویید انصراف دهید شما چه میدانید مناطق دور از پایتخت و شهرهای گوچک و روستاها و کارمندان شریف دولت در چه وضعی هستند در آمدشون را می پرسید نمی دونید با چه مصائبی مواجه هتند .نزدیک به 27 سال کارمند هستم به ولای علی یک هزار تومن نتوانسته ام پس انداز کنم و یک ماه که حقوق دیر می شه با کلی مشکلات مواجه می شوم
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    نترسید نترسید ما همه یارانه گیر هستیم تقلب تقلب ابطال نام نویسی
  • مسعود ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    نامردا از حقوق سربازها هم نگذشتن
  • مهدی ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    اکبر ایزدی رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: ... اما پهنای باند به گونه‌ای طراحی شده که اگر 75 میلیون ایرانی یک روز مراجعه کنند، مشکلی پیش نمی‌آید. ----------------------------------- به نظر شما از لحاظ علمی این حرف توی ایران یه کم قابل تامل نیست؟؟؟؟!!!!!
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    هرکس بگوید یارانه می خواهم مشخص می شود پیام انتخابات 24 خرداد را درک نکرده است و همدست اسرائیل می باشد و از جایی مشخص تغذیه می شود
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    اینجوری که پیش میره میترسم از روز بیستم فروردین ماه تمام اینترنت کشور قطع بشه و تا سی و یکم ادامه داشته باشه بعدش هم بگن خوب هیچ کسی ثبت نام نکرد یعنی هیشکی یارانه نمیخواد.
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    هرکس به این دولت رای داده انصراف یارانه هم باید بده .چون حالشان مصداق با این ضرب المثل است که هرکس که خربزه می خورد پای لرزش هم باید بنشیند
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    سلام ما ایرانیها به یارانه ها
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    دنیای عجیبی است دولت کثیف اوباما و دولت راستگویان روحانی هر دو می خواهند از ملت قهرمان ایران راستی آزمایی کنند عجب دنیایی شده
  • ali ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    کمتر دروغ بگین الان سایت کار می کنه
  • ناشناس ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    من یه متخصص در زمینه منیج سرور هستم. این دوستانی که در دولت میگن اگر 75 میلیون نفر در یک روز وارد سایت رفاهی بشن هیچ مشکلی نداریم و اینکه میگن اگر در هر ثانیه 25 هزار نفر همزمان وارد سایت رفاهی بشن باز هم هیچ مشکلی نداریم میشه بیان یه توضیحی بدن که چطور این سرور یا سرورها رو تنظیم و یا رید کردن که هیچ مشکلی بوجود نیاد؟؟؟؟ 25 هزار نفر در هر ثانیه و برای لود یک ضفحه با حجم 37 کیلوبایت میشه یه عددی در حدود 952 مگابایت در یک ثانیه تنها برای صفحه اول و اگه تمام صفحات رو در نظر بگیریم میشه یک عددی در حدود 6 گیگابایت در یک ثانیه + اینکه باید از سیستم 25000 نفر در مراحل دوم و سوم کوئری های زیادی از بانک اطلاعاتی درخواست بشه و همچنین اطلاعات زیادی هم که حدود 100 قسمت هست برای هر نفر روی سرور نوشته یشه. لطفا در این مورد شفاف سازی کنند (چون هیچ گونه سخت افزاری که یتونه این حجم اطلاعات رو در 1 ثانیه انجام بده در ایران موجود نیست این کار نیاز به حداقل چندین پورت 10 گیگابایتی داره برای سرورها که در حال حاضر قدرتمندترین مرکز داده در ایران داره پورت با 400 مگابایت ارائه میده. اگر هم موجود باشه پورتش در ایران زیرساختی موجود نیست که بتونه پورت های 10 گیگابایتی رو ساپورت کنه.). منتظر جواب اساتید
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    گل گفتی
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    آقا زاده مگه واسه شما هم مهمه؟!!
  • احمدخواجوند ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    همه نگران هستند اظطراب در وجود انها شعله ميزند ،قلب انها به طپش افتاده كه نكند مردم ايران همه ثبت نام كنند اگر ثبت نام كنند چه خواهد شد مجبورند كه بگويند در ثبت نام تقلب شده است.
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    نام شهرستان باز نمیشه 5 ساعت تلاش کردم ولی نشد ...
  • ماهان ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    12 روز مردم حسابی گرفتار تر از قبل می شند این گرفتاری برای مسئولین خیلی با ارزشه
  • استاددانشگاه ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    من همون اولش گفتم مث سبدکالا میشه حدسم درست بودبدترهم شد...بخدامردم نجیبمون گناه دارن خداروخوش نمیاد..ماکه دستمون به دهنمون میرسه..وای به حال افراد واقعا نیازمند..به عنوان کوچکترین عضومتاسفم...
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    خدا خودت رو لعنت کنه. نمی خوای ثبت نام نکن. الاغ یابو.
  • sudn ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    سلام من وقتی وارد سامانه می شوم میگه ساعت وتاریخ دستگاه خود را تصحیح کنید ایا این از مشکلات بالا نیامدن سایته یا نه؟ زمان رو هم تنظیم کردم نشد
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    احسنت درود به شرفت!
  • عفت ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    تقلب تقلب... بریزید تو کامپیوترها
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    .... ضمنا سایت ثبت نام ما هنگ نمیکنه چون اعضای محترم دولت تدبیر اولا 10 روز وقت دارن ، ثانیا تعدادشون به میلیون نفر نمیرسه!
  • ماهان ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    12 روز مردم حسابی گرفتار تر از قبل می شند این گرفتاری برای مسئولین خیلی با ارزشه
  • جنبش سبز ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    یارانه رو پس بدید اگر ثبت نام نشه... بانکا قیامت میشه
  • علیرضا ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    ابلیس 6000 سال عبادت خدا کرد نه هفتاد سال اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
  • مهدی ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    اخه ایزدی چه میدونه اینترنت و ترافیک اینترنتی چیه!!! اخه اگه با یه سایت 75 میایون با هم وارد بشن یهنی اینکه اون مورد حمله قرار گرفته و این یه نوع حمله خرابکارانه است . اونوقت میگن 75 میلیون با هم میوتنن وارد بشن!!!ببین دولتمردای ما کیا هستن که تو هر زمینه ای اظهار نطر میکنن!!!
  • علی ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    لامصبا این چ وضعیشه .. من همون شماره حساب دارم میزنم ک یارانه گرفتم چرا میگه شماره حساب اشتباهه ..
  • آسیب پذیر ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    سوال بعدی: با توجه به اختلال در سایت رفاهی: در صورت عدم موفقیت برای ثبت نام تکلیف ما چه میشود؟
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    اگر هدفمندی یارانه ها با نظر احمدی نژاد به طور یکباره و همان قبل از تحریمها اجرا شده بود فقط یکبار پرش قیمت اتفاق می افتاد که با یارانه 140 هزار تومانی جبران می شد و تورم ایران با تورم جهانی برابر می شد و تمام. مر حله بندی هدفمندی معنای جز دادن فرصت برای احلال اقتصادی به اخلاگران نداشت.
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    هی میگن 45500 تومان چه اثری داره تو زندگیتون بابا الان 45500 تومان هست تو مرحله بعد بیشتر میشه چرا سرمون شیره می مالید رقم دقیق مرحله بعد را نمیگید تا بدونیم از چه رقم واقعی باید انصراف بدیم
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    بگو خداحافظی!
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    راستی، وقتی انتقال پول به خارج نداریم، و بازسازی تو لبنان تموم شده و داد حرب الله هم از بی پولی داره درمیاد، پس این پولا کجا داره میره؟ تامل کنیم.
  • حجت ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    دولت راست میگه میخواد این پولو بده نیازمندها،یک معلم داشتیم میگفت یکجا100هزارتومن دیدم دادم به فقیر،بعد میگفت گذاشتم تو جیب خودم چون خودم از همه نیازمند ترم.
  • مهدی عابدی ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    چرا سایت باز نمیشه؟ شب شد!
  • التماس دعا ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    اول خدا بعد حضرت امام خامنه اي
  • امیر احمد اکبری اسبق از تبریز ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    اتحادیه کامپیوتر تبریز نرخ 3500تومان رو اعلام کرده و همه کافی نت ها هم اعمال میکنند ولی متاسفانه برخی مراکز غیر مجاز مثل خدمات فتوکپی ها ، عکاسی ها و شرکتهای کاغذی در گوشه و کنار شهر با قیمتهای غیر معقول اقدام به فرم فروشی !!!! و ثبت نام میکنند
  • ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    احسنت همين طور است
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    اين جانب هم استاد دانشگاه هستم و مثل برادرمان يا خواهرمان که گفتند قصد ثبت نام ندارم نه به دلايلي که دولت مطرح کرده است بلکه به علت رفتار بي ادبانه و اهانت آميزي که با مردم دارند واقعا باعث تاسف است.اين رفتار در شان نظام اسلامي نيست. در نظام اسلامي مردم محترمند مردم به تعبير امام خميني ره و رهبر معظم انقلاب ولي نعمتند آيا وقتي مردم ولي نعمت هستند بايد با آنها اين طور برخورد کرد. باعث تاسف است.
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    جالبه. در بند اول نوشتن طبق مصوبه مجلس تا توپ انتقاد رو بندازن تو زمین مجلس! در حالیکه اگر دولت موافق این مسأله نبود هرگز نه تصویب می شد و نه اجرا. یه آدم عاقل نبود بگه که به جای این مسخره بازی ها 1 ماه وقت بدید ملت بیان راحت ثبت نام کنن؟! عقل هم خوب چیزیه به خدا.
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    آقاي استاد شما که نياز نداري چرا اين خبرها را دنبال مي‌کني؟
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    همین امروز رفته بودم نظام مهندسی تهران که خیر سرم عضو بشم. نبودید ببینید عجب سازمان بی در و پیکری بود. یه لحظه فکر کردم قراره به مهندس ها سبد کالا بدن. ثبت نام رو خیر سرشون اینترنتی کردن. بعد از اینترنتی کردن ثبت نام، 30 هزار تومان هزینه الکی از جیب ملت میره و زمان ثبت نام از یک روز به حدود 10 روز افزایش یافته. قدیم ها میگفتن خدمات الکترونیک سبب افزایش سرعت و کاهش هزینه میشه. ولی مثل اینکه تو ایران برعکسه! کلاً اکثریت قریب به اتفاق مسئولان ما از ناراحتی و سختی مردم لذت می برند و البته مردم هم از بی عقلی آنها رنج!!!
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    جناب ناشناس 1459 ما الحمد لله وضع اقتصادي بدي نداريم نه اين که هيچ مشکلي نيست اما به لطف خدا و همت همين مردم که با امکانات آنها درس خوانديم و مختصر استعدادي که لطف خداي متعال و زحمت معلمان و اساتيدمان بود استاد دانشگاه شديم. اين باعث نمي‌شود که نسبت به درد مردم بي حس و بي توجه باشيم. من اگر مي‌بينم به مردم اهانت مي‌شود ناراحت مي‌شوم خصوصا که اين مردم متدينند و زحمت کشيده‌اند و همه خوبي‌هاي اين کشور از صدقه سر همين مردم است. اينها حرفهاي مرحوم امام و حرفهاي رهبر معظم هم هست پس چرا نبايد ناراحت باشم؟
  • حسین ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    نگران نباشید دوره 4ساله این دولت هم تمام میشه
  • سهیل ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    درضمن روز ملی فناوری هسته ای گرامی یادش بخیر!!!
  • sudn ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    سلام من وقتی وارد سامانه می شوم میگه ساعت وتاریخ دستگاه خود را تصحیح کنید ایا این از مشکلات بالا نیامدن سایته یا نه؟ زمان رو هم تنظیم کردم نشد تو رو خدا یکی به داد ما برسه
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    عزیزم این دولت تدبیر و امیده!!! باید یه فرقی با دولت قبلی داشته باشه یا نه؟!
  • sudn ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    سلام من وقتی وارد سامانه می شوم میگه ساعت وتاریخ دستگاه خود را تصحیح کنید ایا این از مشکلات بالا نیامدن سایته یا نه؟ زمان رو هم تنظیم کردم نشد تو رو خدا یکی به داد ما برسه
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    این همون کلید!! مورد نظره!! 1. رای بدهید 2. انصراف بدهید چهار سال بعد: 1. رای بدهید 2. دیگه زحمت نکشید خودمون قطعش میکنیم!
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    مملکت با همین اراجیف اداره مبشود
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    تقلب تقلب یارانه مارا پس بدرد
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    شد عینهو سبد کالا، خدا کنه کشته ندیم!
  • محمد ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    اول اینکه خدا لعنت کنه اونایی را که ابتدا طرح هدفمندی را تو این کشور اجرا کردند بعد هم مطمئن باشید یارانه اکثرا را قطع میکنند -هرچی شماره حساب را میزنم میگه اشتباهه- بابا من با همین شماره یارانه میگرفتم!!
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    توپ تانك ساز، ديگر اثر ندارد... مرگ بر شاه، مرگ بر شاه، مرگ بر شاه... تا خون در رگ ماست، يارانه در جيب ماست... مرگ بر کامپیوتر... بيت المال بیا برو تو جیبا
  • محمد ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    دقيقاً. اونايي كه توي صندوق رأي گيري، اسم روحاني رو نوشتن رو از تو ستاد انتخابات وزارت كشور شناسايي كنن و يارانه‌شون رو حذف كنن. چون اونا بودن كه پيام انتخابات 24 خرداد رو درك كردن، نه ما.
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    آقا هر وقت منابع وام سه ملیونی که بانک ها باید برای ازدواج بدهند و دیگر وام های کوچک که به فقرا باید بدهند و نمی دهند، صرف وام به تولیدی ها برای پیشرفت کشور شد، این یارانه های ما هم صرف پیشرفت کشور میشه.
  • محمد ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    جناب استاد دانشگاه؛ اون روزي كه آقاي احمدي نژاد گفت يارانه به جاي تحويل قلمبه به ثروتمندان، بايد به مردم داده شود تا خودشان بر حق خود، مديريت داشته باشند يادته؟! بعد برخي از شما اساتيد خوب سبك و سنگين نكرديد و ضد احمدي نژاد شديد و دانشجوها رو هم دنبال خودتون كشيديد يادته؟! آره يادته!... يادته آي يادته؟! اينم نتيجه‌اش. درو كنيد، آنچه كاشته‌ايد. درود بر آن مردمي نژاد كه رفت.
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    جنبش سبز نه! جنبش آنتي بنفش.
  • مهدی90085 ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    بجای اینهمه بالا وپایین کردن مردم چرا کسانی که یارانه نمیخواهند ثبت نام نکنند حتماًتعداد آنها بسیار کمتر است چون این پول حق تمام مردم ایران است حتی کسی که یک کارخانه دار است و100کارگر برای او کارمیکنند حضرت علی هم بیت المال را همینگونه تقسیم میکرد که در همان روایت معروف یکی از بزرگان مدینه به ایشان ایراد میگیرد که یاعلی آن شخص تا دیروز برده من بود به او دو سکه میدهی به من هم دو سکه ومولا پاسخ میدهد شما برای من فرقی که دارید فقط در لباستان است
  • سید ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    حالا اینکه خوبه مال من کلا میگه شماره حساب نادرست است سیستم پست قطعه،سیستم پلیس+10 قطعه برنامه شون همینه که مردم نتونن ثبت نام کنن
  • حمید ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    هوییییییییی از فضای ایجاد شده آزادی بیان توسط دولت تدبیر و امید سو استفاده نکن! فقط باسوادها حق انتقاد دارند. با توجه به بی عیب بودن دولت تدبیر و امید هیچ انتقادی از قشر فرهیخته به ما نمیشه پس با انتقاد بیسوادیتو جار نزن فهمیدی !
  • گل پری ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    روحانی مچکریم نه روحانی متاسفیم
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    بابا من خانمم ارث پدرشون رو در بانک گذاشتند و از سودش برای خودشون هزینه میکنند و یک ریالش رو هم در هزینه خانوار صرف نمی کنند. من هم هیچ چشمداشتی به پول شخصی ایشون ندارم. پس این چه موردیه که باید این پول رو در درآمد خانواده حساب کنم؟؟؟
  • مهدی90085 ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    جالبه دیشب نمایندگان مجلس رو نشون میداد که انصراف دادند یکی نبود بگه حقوق ماهیانه 3.5میلیون تومان +حق دفتر 2.8میلیون تومان +حق ماًموریت واینکه اگر درهر شهری مثل مشهد یا جاهای دیگر که تشریف میبرند یک قران هم پول هتل نمیدهند و.... من نمیدونم یارانه برای چی میخواهند ؟ با اینکه من فکر میکنم این پول حق همه است ولی............
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    يه سوال دارم اينها چطوري مي خوان مردم رو جريمه كنند؟ مثلا اگر يكي درآمدش 3 ميليون بود نوشت 600 هراز تومان چطوري مي خوان ازش جريمه رو بگيرند؟
  • محمد ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    اين شيوه تحقير مردم براي عدم دريافت حقشان، مثل اينست كه بخواهمي همچون رابين هود، از جيب برخي دزدي كرده و به فقرا كمك كنيم. آيا اينكار مجاز است؟! يعني آيا هدف، وسيله را توجيه مي‌كند؟! گيرم كه كمك به فقرا خوب است- كه هست-، گيرم كه صدقه خير است- كه هست- گيرم كه مردم اگر يارانه نگيرند، وضع نيازمندان واقعي بهبود مي‌يابد- كه مي‌يابد- ولي آيا اينكارها شرعاً به اجبار، مجاز است؟! كسي دوست داشته باشد، خودش به فقرا كمك مي كند. اصلاً دولت صندوقي قرار دهد تا هر كسي دوست داشت، به فقرا كمك كند. ولي آيا مي توان گفت آهاي مردم! يالا زودباشيد يرانه تون روكه حق همه مردم از بيت المال هست، نگيريد تا به نيازمندان كمك كنيم؟! اين رو بهش ميگن اقتصاد رابين هودي و به خير و بركت، به نام دولت فخيمه راستگويان! در ايران هم پياده شد! راستي يك سؤال فني داشتم: آيا اگر قصد دولت، كمك به توليد است، بهتر نبود هزينه گاز توليدكنندگان 30 درصد گران نميشد؟! يعني به اسم كمك به توليد، يارانه مردم را بگيريم و به اسم واقعي كردن هزينه‌ها، به توليدكننده ها فشار بيشتر وارد كنيم! پس اين وسط، پولي كه بابت گران شدن انرژي از مردم و توليد كننده‌ها گرفته مي‌شود، كجا مي‌رود؟!!!!!!!
  • محی الدین ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    دولت چگونه و بر اساس چه قانونی می تواند در صورت عدم درج اطلاعات صحیح جریمه کند شاید زمان ثبت نام اطلاعات درست وارد شده است ولی پس از گذشت یک یا دماه بطور مثال فرزند نیز مشغول به کار شده یا در حال حاظر یک شغل داشته بعد دو شغله شده و ... آیا باید سرپرست خانوار را تا سه برابر مبلغ پرداختی جریمه شود آیا مجلس در این خصوص قانونی مصوب نموده است ؟ و اگر چنین است آیا می بایست دولت راسا تصمیم بگیرد یا اینکه از فرد مذکور شکایت کرده و قاضی دستور دهد و یا اینکه این صرفا برای عدم اعتماد دولت به مردم است و ترساند که مردم اطلاعات خود را درست وارد نمایند
  • khhfkk ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    واقعا دستتون درد نکند با این همه شعارهای که می دادید ملت ایران امروز سرکار بودند
  • رضا ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    باید شیوه ی انجام طرح اصلاح بشه
  • ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    باز این کلاغه اومد
  • reza ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    30 و 31 فروردین بشتابید که تمدید نمیشه! موفق باشید.
  • علی ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    دوست عزیز خوبه قبل از تکلم یه مقداری تعقل و تفکر داشته باشیم .. اولا این مطلب خیلی قدیمی شده دیگه الان دبستانی ها هم تو این زمینه روشن شدن دوما هر پولی که میره اونطرف از بودجه عمومی کشور نیست فقط و فقط از بودجه دفاعی استفاده میشه که همه جای دنیا مرسومه و از همه مهمتر اینکه قاعدتا این شرط عقله که ما به جای اینکه تو مرزهامون با صهیونیستها مقابله کنیم کیلومترها دورتر به وسیله کشورهای دیگه زمینگیرشون کنیم ثالثا همه دنیا میدونستن تو جنگ 33 روزه اگر جبهه مقاومت حزب الله شکست می خورد بی شک بلافاصله به کشور ما حمله میشد رابعا یکی از مهمترین دلایلی که اسراییل جرات حمله به کشور عزیز مارو نداره حضور حزب الله یا دیگر گروه های شبه نظامی هست که با پول و تسلیحات ایرانی مستعد و مجهز شده اند.. حالا به نظر شما ما پولمونو حروم کردیم ؟؟
  • محمد ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    اين شيوه تحقير مردم براي عدم دريافت حقشان، مثل اينست كه بخواهمي همچون رابين هود، از جيب برخي دزدي كرده و به فقرا كمك كنيم. آيا اينكار مجاز است؟! يعني آيا هدف، وسيله را توجيه مي‌كند؟! گيرم كه كمك به فقرا خوب است- كه هست-، گيرم كه صدقه خير است- كه هست- گيرم كه مردم اگر يارانه نگيرند، وضع نيازمندان واقعي بهبود مي‌يابد- كه مي‌يابد- ولي آيا اينكارها شرعاً به اجبار، مجاز است؟! كسي دوست داشته باشد، خودش به فقرا كمك مي كند. اصلاً دولت صندوقي قرار دهد تا هر كسي دوست داشت، به فقرا كمك كند. ولي آيا مي توان گفت آهاي مردم! يالا زودباشيد يرانه تون روكه حق همه مردم از بيت المال هست، نگيريد تا به نيازمندان كمك كنيم؟! اين رو بهش ميگن اقتصاد رابين هودي و به خير و بركت، به نام دولت فخيمه راستگويان! در ايران هم پياده شد! راستي يك سؤال فني داشتم: آيا اگر قصد دولت، كمك به توليد است، بهتر نبود هزينه گاز توليدكنندگان 30 درصد گران نميشد؟! يعني به اسم كمك به توليد، يارانه مردم را بگيريم و به اسم واقعي كردن هزينه‌ها، به توليدكننده ها فشار بيشتر وارد كنيم! پس اين وسط، پولي كه بابت گران شدن انرژي از مردم و توليد كننده‌ها گرفته مي‌شود، كجا مي‌رود؟!!!!!!!
  • ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    هزاران هزار مثبت به این کامنت. عالی بود.
  • مهدی ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    سلام . همه مراحل ثبت نام را انجام دادم و در مرحله نهایی اعلام شد که " هموطن گرامی اطلاعات خانوار شما با موفقیت ثبت گردید، به زودی کد شناسایی به شماره همراه اعلام شده ارسال میگردد. " ولی بعد از گذشت چند ساعت هنوز کد شناسائی برایم نیامده است . در صورتی که بعضی ها بلافاصله بعد از تکمیل مرحله نهایی ، کد شناسائی خود را دریافت کرده اند . تکلیف ما که بعد از چند ساعت هنوز کدشناسایی نگرفته ایم چه می شود ؟!
  • ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    سامانه در حال به روز رسانی است، تو را به جان مادرت انصراف بدی
  • مهدی ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    سلام . همه مراحل ثبت نام را انجام دادم و در مرحله نهایی اعلام شد که " هموطن گرامی اطلاعات خانوار شما با موفقیت ثبت گردید، به زودی کد شناسایی به شماره همراه اعلام شده ارسال میگردد. " ولی بعد از گذشت چند ساعت هنوز کد شناسائی برایم نیامده است . در صورتی که بعضی ها بلافاصله بعد از تکمیل مرحله نهایی ، کد شناسائی خود را دریافت کرده اند . تکلیف ما که بعد از چند ساعت هنوز کدشناسایی نگرفته ایم چه می شود ؟!
  • ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    رای منو پس بده این بود کلید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • میترا1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    بزرگترین رکب را ملت خوردن ! چرا فکر نکردیم که کلید هم واسه قفل کردنه هم واسه باز کردن ؟؟!! چرا همه 18میلیون فکر کردن فقط باز میکنه ؟؟ هسته ایمون که قفل شد چرخ زندگیمونم قفل شد !
  • ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    نتیجه ی بد رفتاری با احمدی نژاد هرکه گریزد زخراجات شان بارکش غول بیابان شود ! احمدی نژادم ارزوست !
  • ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    یارانه یعنی پول نفت و گاز و در یک کلام حق مسلم همه ی مردم ایران است. کسی که می خواهد این را از ما بگیرد، خدایش نبخشد.... چون قیمت ها همینطور بالا می روند، ولی خبری از جبرانی نخواهد بود. ما را بدبخت می کنند.
  • محمد95 ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    میتونید روزهای 30 و 31 دوباره ثبت نام کنید البته بعید میدونم سایتش اینقدر ظرفیت داشته باشه که چند میلیون نفر باهم جا بشن
  • حمید ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    اقا ما اگه نخوایم پیام 24 خرداد رو درک کنیم باید کی رو ببینیم؟؟ هر کس رای داده به روحانی حالا هم باید انصراف بده.. روایت داریم در صحیفیه کلیدیه هر کس بگوید روحانی مچکریم به منزله ان است که از یارانه انصراف داده است...
  • موافق ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    شدیدا با نظر شما موافقم. چیزی که انسان را بیشتر آزرده خاطر می کند این است که می گویند اختیاری است و مردم با اختیار و خواست خود انصراف دهند و از آن طرف می گویند قانون گفته و ما تابع قانونیم اگر مشخص شود که جزو نیازمندان نبوده اید و گرفته اید تا سه برابر جریمه می شوید. خوب از اول بگویند اجباری است این مسخره بازی ها دیگر چیست؟؟؟؟
  • منتقد ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    در حال مطالعه کتاب 1984 جورج اورول هستم. یک چیزی مطرح شده بود تحت عنوان دوگانه باوری ، که در دنیای نوینشان جزو قوانین بود. داشتم با کارهای دولت بررسی اش می کردم. می گویند ما به حساب های شما کاری نداریم. از آن طرف ، هر کس فرم را پر کرده باشد به منزله موافقت با دسترسی مراجع ذیصلاح به اطلاعات اقتصادی از جمله حساب‌های بانکی خانوار است. یک چیز دیگر در کتاب این بود که آمارهایی که در طی زمان اعلام می نمودند خیلی متفاوت بود و مردم را وادار می نمودند که نسبت به آن آمارها و ارقام از خود واکنش مثبت نشان دهند و ابراز شادمانی نمایند. مثلا مقدار سهمیه شکلات را کم کرده بودند و قبلا هم خبرش را اعلام نموده بودند و بعد رقم کم شده را اعلام می نمودند و می گفتند که افزایش یافته و ما رو به پیشرفت هستیم. شما هم می توانید موارد دیگری از دوگانه باوری ها را در این دولت ذکر نمایید؟
  • منتقد ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    من به عنوان فرزند شاغل خانواده شخصا به پدرم کمک مالی نمی کنم. چندرغاز حقوقی که می گیرم می شود پس انداز برای تشکیل خانواده ام در آینده. چرا باید میانگین درآمد خانوار محاسبه شود. پس ما چگونه باید فردایمان را بسازیم. شورش را در آورده اند.
  • ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    آقای رئیس ! متخصص کامپوتری شما آخه ؟!
  • ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    یه جک دیگه هم که گفتند اینه که در ثانیه 25000 نفر می تونن وارد سامانه بشن اونوقت دلیل اصلی کندی و اختلال سامانه را کنجکاوی برخی افراد می دونه که امروز نوبتشون نیست ولی اومدن سر بزنن؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
  • علی ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    کیش وسفرهای خارجی با خانواده وبرگزاری همایشها وسیمینارهاومراسمات تودیع وبزگداشتهای الکی و...................
  • ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    اگر از اقا زاده هاو امثال بابکها و وزرا سابق و ...........پولی که از بیت المال و رانت دزدیدهاند به خزانه برگردد و به افغانستان و کشورهای افریقایی کمک نکنیم و داده ها را پس بگیرییم میدانید ایران بهشت میشود و نیاز به این پول نمیباشد و رفاه به همه شامل میشود. ولی ..........
  • ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    صبرملت زیاداست!اگرشده تاصبح مینشینیم تااین سایت خجالت بکشدوثبت نام کند!یادتان هست میگفتید:مردم یارانه حقتان هست!برویدبگیرید!
  • محمد ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    پس دادني نيست متأسفانه. اون روز كه ميگفتيم به يه فرد با تقواي كامل و انقلابي و ولايتمدار واقعي رأي بديد يادته ما رو مسخره مي‌كرديد كه اين حرفا چيه؟! يكي بياد اقتصاد رو درست كنه! تقوا كيلو چند؟! ميگفتيد جليلي سابقه اجرايي نداره!!! حالا حسن داشت؟! نوش جان، گواراي وجود.
  • ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    یعنی واقعا نمیدونی این پولا میخواد کجا بره؟؟؟
  • ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    دعای جدید: خداوندا ما را از یارانه بگیران قرار بده
  • امیر ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    سایت جوابگو نیست خداشاهده سه ساعته دارم میرم ثبت نام کنم تو صفحه اول گیر میکنه
  • ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    توروووووخدا یکی بگه این فرم های ثبت نام کجان؟چشمام دراومد انقد گشتم!!!!!!
  • ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    توروووووخدا یکی بگه این فرم های ثبت نام کجان؟چشمام دراومد انقد گشتم!!!!!!
  • ناشناس ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    چندروزدیگه هم یارانه هاقطع میشه فقط سرمردم کلاه گذاشته میشه
  • سینا ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    نزدیک یه ساعت دیگه ثبت نام ما شماره یکیا شروع میشه.خدا به دادمون برسه!!
  • متین ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    اگه راست میگفتی به این خبر سرکشی نمیکردی
  • افراز ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    0 0
    از صبح جهت ثبت نام اقدام میکنم اما پیام میده که شماره حساب اشتباه است در صورتی که من تا الان با این شماره یارانه گرفتم راهنمایی نمایید
  • منصور ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    0 0
    خدا انسان را آفرید انسان توجح را سایت کارنمی کند مسئولان بعدا توجح میکنند.
  • امیر ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    0 0
    چه سایتی درست کردین مثل خودتون خراب
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    0 0
    سایت چرا خرابه
  • غزل ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    0 0
    مگه تاوارن خرابکاری های مموت روفقط شماها دادین ؟
  • ناشناس1 ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    0 0
    رساعت سه وده دقیقه شب سایت پیغام الکی مده که ناریخ وزمان تنظیم کنید راه حل چیست
  • ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    0 0
    دوست عزیز شما نگزان نباش بلدند چطوری جریمه کنند و بگیرند مشکل همیشگی اشان این است که چطوری حقت را بدهند
  • ناشناس ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    0 0
    پیش بینی کردم هرروز سایت به این روز بافتی مردم ساده لو بروندروز تمام بشود دیگر نیایند بگویند شما ثبت نام نکردید منصرف شده اید
  • نگار ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    0 0
    این صدا و سیما هم خودش رو کشت تا به مردم بگه یارانه نگیرید از کی تا حالا با پول یارانه ی مردم میشه این همه کار کرد هم اموزش هم سلامت هم کمک به محرومین هم کمک به تولید اگه این طوری چرا تو دولت افساد طلب ها این کارها رو نکردن اونا که یارانه نمیدادن
  • جنس اول ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    0 0
    سلام هر كسي كه مقداري با فضاي مجازي كار كرده باشد مي داند كه غير ممكن است كه همه بتواند دريك محدوده زماني ثبت نام كنند غير ممكن است كه دولت اينرا نداند مشخص است با اين همه تبليغات براي انصراف دادن از گرفتن يارانه سياست دولت بر نپرداختن آن است و چندين ميليون نميتوانند ثبت نام كنند و زودتر دولت چاله آنرا كنده و گفته ثبت نام نكردن به معناي انصراف است سپس در پايان ريس جمهور در تلويريون حاضر ميشود واز انصراف آنها تشكر ميكند در صورتي كه سر همه آنها كلاه رفته مانند سبد كالا كه بي عدالتي كاملا مشخص بود
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    0 0
    یکی هست جواب بده
  • علی ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    0 0
    سلام من ثبت نام شدم اما کد واسم نیومده . چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟
  • ماسون ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    0 0
    این طرحم مثل بقیه کارهای احمدی نژاد بدون فکر بود و مسخره
  • گلپور ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    0 0
    رای دادیم و یارانه رو هم میگیریم تا چشتون دربیاد.. شما هم برید یارانتون رو از ان مرد بگیرید...
  • محمد ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    0 0
    امروز بیست و یکم فروردین صحفه اول باز میشه اون مربع کنار دکمه تایید رو که میزنیم آبی رنگ میشه و دیگه همینجوری وای میسه .... :(
  • ساره ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    0 0
    من ساعت 2 شب ثبت نام کردم ولی هنوز کد شناسایی برام نیومده چراااا مطمئنم درست زدم بعضیا میگن باید شماره همرات حتما ایارنسل باشه خوب ما که همراه اول داریم باید چیکار کنیم ؟ تو رو خدا جواب بدین خیلی نگرانم
  • اصغر ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    0 0
    یه خورده صبر داشته باشین عزیزان هنوز روز اولشه بابا حتما یه کاریش میکنن مگه میشه
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    0 0
    like
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    0 0
    1000like
  • علی ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    0 0
    من بعد از پذیرش شرایط تو صفحه کد ملی و شماره حساب تمام موارد رو درست میزنم اما با تایید همون صفحه میاد و میگه کد ملی سرپرست را وارد کنید داستانش چی هست ؟  
  • SAIED ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    0 0
    من که راحت ثبت نام کردم:-))
  • مهلا ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    0 0
    سلام به همه دوستان. من روز چهارشنبه 1/20 ثبت نام کردم همه ی اطلاعاتمم درست ثبت کردم اما کدشناسایی برام ارسال نشد . رفتم دوباره ثبت نام کنم گفت اطلاعات شما قبلا ثبت شده. حالا باید چیکار کنم؟ تکلیفم چیه ؟ جایی هم نیست جوابمو بده . خواهشا اگه کسی میدونه جواب بده
  • احمد ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    0 0
    برو تو قسمت timezone بزن tehran مشکلت حل میشه
  • ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    0 0
    اقا حتما مجموع درامدتون رو اخر سر تقسیم بر تعداد اعضا بکنید ها.... ما اشتباه کردیم و مجموع رو همینجوری نوشتیم شما تکرار نکنین.
  • علی ولی اله پور ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    0 0
    ایادوره ی سیاست تفرقه پراکنی وحکومت از انگلیس هنوز کاربرد دارد.
  • علیرضا ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    0 0
    مثل آب خوردن ازش میگیرند!!!تا حالا به جای دولتی مثلا مالیات یا بیمه بدهکار نبودی که بدونی. تو سوراخ موش هم پول داشته باشی پیدا میکنند.
  • ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    0 0
    من هم همین مشکل را دارم.احتمالا نخواستن مثل دیروز تا مراحل اخر مردومو سر کار بزارن و هم به سروراشون فشار بیاد همون اول اب پاکی رو رو دستمون ریختن. چقدر بفکر وقت مردمن این دولت محترم
  • بی ابی انت وامی یا فاطمه ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    0 0
    4- سوره: 11 , آیه: 85 ويا قوم اوفوا المكيال والميزان بالقسط ولا تبخسوا الناس اشياءهم ولا تعثوا في الارض مفسدين سابق براین دولت قیمت حاملهای انرژی راکنترول میکرد وبه برخی از ارگانها کمک مالی یاهمون یارانه میداد بله یعنی ما وارد کننده بنزین نیستیم تا باتوجه به بازار خارجی آن رادر کشور عرضه کنیم ودولت احمدی نژاد برآن شد تا قیمت حاملهای انرژی رابالا ببرد وکمی کمتر از مابه تفاوت قیمت رابه مردم بازگرداند بله همین یارانه که درحال حاضر دولت میپردازد کمتر ازچیزی است که ازمامیگیرد طبق آموزهای اسلامی وقواعد واصول حقوقی به هیچ وجه این دولت به یارانه که حق مردم است حق تسلیط ندارد چه برسد به اینکه انهارامجازات کند
  • ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    0 0
    دوران گدا پروری به سر رسید........دورد برروحانی و اصلاح طلبان 8 سال جنوب شهری ها و شهرستانی ها خورد 8 سال هم ما می خوریم
  • نیازمند یارانه ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    0 0
    سلام تکلیف ما که بعد از سه روز هنوز کدشناسایی نگرفته ایم چه می شود ؟!
  • ali ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    0 0
    واقعا متاسفم فقط همين .
  • ناشناس ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    0 0
    یک مثل قدیمی میگه یک احمق سنگی رو توچاه میندازه بعد صد تاعاقل نمیتونن درش بیارن خودمونیم احمدی نزاد عجب سنگی توچاه انداخت
  • امیر ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    0 0
    من الان رفتم این ارور را داد : لطفا تاریخ و ساعت سیستم خود را درست کنید در صورتی که سایع و تاریخ کامپیوتر من کاملا درسته ! این آقای کلید دار دیگه داره شورشو در میاره
  • سارا ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    0 0
    سلام خیلی جالب روحانیم یارانه میگرفته بعد دوسال تازه یادش افتاده انصراف بده بابا دمت گرم حالا زود بود انصراف بدی؟ خیلی جالب بعد ثبت نام اس ام اس نمیاد باید چه غلطی بکنیم؟؟؟؟؟؟؟
  • mahdi ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    0 0
    من الان رفتم این ارور را داد : لطفا تاریخ و ساعت سیستم خود را درست کنید در صورتی که سایع و تاریخ کامپیوتر من کاملا درسته !
  • وحید ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    0 0
    با عرض سلام و خسته نباشید لطفا در مورد عدم دریافت پیامک پس از ثبت نام یارانه ها خبری تهیه کنید با تشکر
  • shery ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    این همه ناراضی.اخه ما جوونا چه گناهی کردیم که تو این دوره متولد شدیم.این زندگی ماست.ما چند سال عمر میکنیم که باید رفاه زندگیمون این باشه.
  • shery ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    این همه ناراضی.اخه ما جوونا چه گناهی کردیم که تو این دوره متولد شدیم.این زندگی ماست.ما چند سال عمر میکنیم که باید رفاه زندگیمون این باشه.
  • اشکان ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    0 0
    در خصوص تأخیر در دریافت پیامک مربوط به کد شناسایی به برخی خانوارها مشاهده جمله «ثبت‌نام شما با موفقیت انجام گردید» پس از ثبت‌نام و تایید نهایی، به منزله ثبت نام در سامانه رفاهی بوده و بعدا پیامک به شماره تلفن همراه مندرج در فرم ثبت نام ارسال خواهد شد. اما در صورت عدم دریافت پیامک بایستی پس از اتمام این مرحله از ثبت‌نام، جهت اطلاع‌رسانی بعدی از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها منتظر بمانند. http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930124001379
  • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    من عقد کردم خواستم یارانه خودم راازخانوادجدا کنم خودم راثبت نام نکردم بعد دیدم نمیتونم ثبت نام کنم یعنی انصراف..?

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس