همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سایت ثبت‌نام یارانه در نخستین روز با اختلال زیاد همراه شد؛ مسئولانی که قول تامین ارتباطات و پشتیبانی کافی را داده‌ بودند، اکنون بدون ارائه توضیح درباره خلف وعده خود، راه دفاتر پستی را برای ثبت‌نام حضوری نشان می‌دهند.

 به گزارش مشرق، فاز دوم ثبت نام دریافت یارانه‌ها از امروز آغاز شد و قرار است تا 10 روز آینده ادامه داشته باشد.

نخستین تلاش مردم برای ورود به این سایت علیرغم اطمینان‌  بخشی مسئولان در خصوص تامین پهنای باند کافی و پشتیبانی، همان‌طور که از تجریه‌های گذشته پیش بینی می‌شد، به اختلال زیاد دچار شد.

وزارت ارتباطات تا آخرین روز با قطعیت از تامین ارتباطات و پشتیبانی کافی سخن گفت و رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها حتی تاکید کرد: اگر همه مشمولان در یک روز وارد سایت شوند، باز هم پاسخ‌گو خواهد بود؛ اما در عمل اوضاع جور دیگری رقم خورد.

سایت ثبت نام دریافت یارانه (refahi.ir) در زمان ثبت نام با اختلال و کندی بسیار همراه است. برخی موفق به ثبت نام شده‌اند و برخی نیز در مرحله ورود به سایت و حتی مراحل تکمیل فرم‌ها دچار اختلال می‌شوند؛ همین مراجعات ناقص و تلاش‌های چندباره، حجم مراجعات زیادی را پشت سایت رفاهی منتظر گذاشته و بر شلوغی سایت افزوده است.

اما در این میان مسئولانی که وظیفه تامین ارتباطات و زیرساخت این طرح را بر عهده داشتند، اکنون در دسترس نیستند.

کارشناسان فنی می‌گویند: برای اینکه چنین سایتی بتواند به 2 میلیون مراجعه در روز پاسخ دهد به حدود 100 سرور و 1000 گیگابایت پهنای باند نیاز دارد.

آنها می‌گویند: به نظر می رسد پیام اختلال امروز سایت رفاهی به دلیل شلوغی سرور است که میزان تقاضا با ظرفیت همخوانی ندارد.

البته برخی کارشناسان اعلام می‌کنند: پیش از آغاز این مرحله نیز، سایت رفاهی عملکرد خوبی نداشته و در برخی دستورهای ساده با خطا مواجه می‌شد.

وزارت ارتباطات که متولی تامین پهنای باند در کشور و تامین ارتباطات این طرح است، با سکوت در برابر مشکلات و اختلال‌های سایت رفاهی و سردرگمی مردم، می‌گوید که تنها وظیفه فنی داشته‌اند و اطلاع رسانی به عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است.

مسئولان وزارت ارتباطات تاکنون سوالات در مورد پهنای باند و سرورهای در نظر گرفته شده برای این سایت را بی‌پاسخ گذاشته‌اند؛ عدم اعلام این اطلاعات، از نقدهای احتمالی در مورد کافی یا کافی نبودن پیش‌بینی‌ها پیشگیری می‌کند.

یکی از مسئولان این وزارتخانه گفت: حجم مراجعات امروز به سایت هدفمندی بسیار بیشتر از پیش‌بینی بوده و به نظر می‌رسد حتی افرادی که در نوبت ثبت‌‌نام امروز نبوده‌اند نیز وارد سایت شده‌اند.

علاوه بر این، امروز وزارت ارتباطات در یک برنامه خبری بر نقش پست در ثبت‌نام یارانه‌ها تاکید کرد و اعلام کرد: هر جا ثبت نام اینترنتی میسر نبود، شعب پست و دیگر دفاتر برای ثبت نام حضوری و جبران نقیصه آماده‌اند.

از شعب حضوری نیز خبر می‌رسد که دفاتر ثبت نام کننده یارانه از حضور مردم شلوغ شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما واحدیان ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    با سلام بنده یه ایرانیه بد شانسم که عدالت راجع به من رعایت نشده بخاطر فوت پدرم من تحت سر÷رستی مادرم یارانه دریافت میکردم یعنی یارانه من به حساب ایشون واریز میشد تا زمانیکه دولت اعلان مجدد کرد که مجددا برای گرفتن یارانه مردم ثبت نام ایترنتی کنند که مادرم بدون اطلاع بنده اسم من رو از لیستشون حذف کردن چون به قول خودشون میخواستند یارانه بنده مستقیما به حساب خودم واریز شه!!بعدشهم برای من ثبت نام کردند و لی من بعد مدتی که از پایان ثبت نامها گذشت فهمیدم یارانه اینجانب بخاطر عدم تکمیل فرایند ثبتنام بخاطر عدم درج حساب بانکی شخصیم بطور ناقص انجام شده و در نتیجه الان 2ساله با وجود پیگیریهای مداومم از طریق فرمانداری شهرمون ساری ولی حتی یک قران هم یارانه دریافت نکردم در ضمن بنده 33سال سنه و بیکار هستم از زندگیمو از طریق حقوق بیکاری که سازمان تامین اجتماعی به حسابم واریز میکنه میگذرونم که این مها هم اخرین حقوق بیکاریمو گرفنم!!لطفان منو راهنمایی کنید که با توجه به اون شماره پیگیری که عرض کرده بودم چطور میتونم یارانه ام رو دوباره احیا کنم و یارانه های معوقه خودمو چطوری از دولت بگیرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس