تیم فوتبال بارسلونا در شب رکورد شکنی لیونل مسی موفق شد در یکصدوشصت و هشتمین ال‌کلاسیکوی لالیگا با پیروزی در برنابئو مقابل رئال مادرید در یک قدمی صدر جدول قرار بگیرد.

برد تاریخی بارسلونا مقابل رئال با هت‌تریک مسی +جدول
به گزارش مشرق، در حساس ترین دیدار هفته بیست و نهم لالیگا، رئال مادرید در ورزشگاه خانگی خود سانتیاگو برنابئو در یک دیدار زیبا و به یادماندنی با نتیجه چهار بر سه مغلوب رقیب همیشگی خود بارسلونا شد.
لیونل مسی سه بار در دقایق 42، 64 و 84 (هر دو پنالتی) و اینیستا دقیقه 7 برای بارسلونا گلزنی کردند و کریم بنزما دقایق 20 و 24 و کریس رونالدو دقیقه 54 (پنالتی) گلهای رئال را به ثمر رساندند.

****فیلم خلاصه این دیدار مهیج را در اینجا ببینید****

بارسلونا که بازی رفت ال‌کلاسیکو را نیز 2-1 پیروز شده بود ابتدا توسط اینیستا و روی پاس زیبای مسی در دقیقه 7 گلی زیبا و زودهنگام را به ثمر رساند. در ادامه بارسلونا می توانست در همان 15 دقیقه اول دو بار دیگر توسط نیمار و مسی به گل برسد اما بی دقتی این دو مهاجم سرشناس مانع این امر شد.

در ادامه رئال روی حرکات زیبا و ویران کننده دی ماریا از سمت راست بارسلونا چند حمله خطرناک روی دروازه بارسا انجام داد و کریم بنزما مهاجم فرانسوی کهکشانی‌ها در دقایق 20 و 24 روی دو ارسال خوب دی ماریا دو گل وارد دروازه کاتالان‌ها کرد تا به یک‌باره ورق به سود شاگردان آنچلوتی برگردد. در شرایطی که نیمه اول با برد رئال رو به اتمام بود مسی در دقیقه 42 موفق شد روی یک حرکت زیبای انفرادی بازی را به تساوی بکشاند تا دو تیم در یک بازی مهیج در نیمه اول به تساوی دو بر دو رضایت دهند.

تصاویر دیدنی این دیدار را در اینجا ببینید

برد تاریخی بارسلونا مقابل رئال با هت‌تریک و رکوردشکنی مسی +جدول

به گزارش مشرق، در نیمه دوم ماینکو داور اسپانیایی این دیدار به اشتباه خطای دنی آلوز بر روی رونالدو در پشت محوطه جریمه بارسا را پنالتی به سود رئال اعلام کرد و رونالدو که در این دیدار کم فروغ نشان می داد با به ثمر رساندن این ضربه پنالتی در دقیقه 55 تیمش را پیش انداخت تا بازی سه بر دو به سود تیم مادریدی شود.

در حالی که پدرو در کنار زمین مترصد تعویض با نیمار بود این مهاجم برزیلی که بازی خوبی از خود به نمایش نگذاشته بود روی پاس مسی در موقعیت تک‌به تک با دیگو لوپز دروازه‌بان رئال قرار گرفت و سرخیو راموس با واژگون کردن وی ضمن اینکه باعث شد داور به او کارت قرمز نشان دهد، زمینه‌ساز پنالتی به سود بارسا شد و مسی در دقیقه 65 بازی را به تساوی 3-3 کشاند.

با اخراج راموس آنجلوتی بالاجبار بنزما را بیرون کشید و واران را به خط دفاع اضافه کرد. بارسا بر حملات خود افزود و در یک صحنه ضربه دیدنی دنی آلوز مدافع بارسا با برخورد به تیرک عمودی دروازه نفس آنچلوتی و هواداران رئال را در سینه حبس کرد. در ادامه اینیستا با خطای ژابی آلونسو در محوطه جریمه رئال سرنگون شد تا ماینکو یک بار دیگر نقطه پنالتی را به سود بارسلونا نشان دهد.

برد تاریخی بارسلونا مقابل رئال با هت‌تریک و رکوردشکنی مسی +جدول
مسی بار دیگر با به ثمر رساندن این گل در دقیقه 84 بیست و یکمین گل خود در لالیگای این فصل و نیز گل شماره 21 خود را در ال‌کلاسیکو به ثمر رساند تا در لیست برترین گلزنان تاریخ لالیگا نیز با 235 گل از هوگو سانچز پیشی گرفته و به رکورد 251 گل تلمو زارا نزدیک تر شود.

مسی همچنین رکورد 18 گل هموطن خود را نیز که با پیراهن رئال به ثمر رسانده بود را شکست. دی استفانو در 30 بازی ال کلاسیکو بین سال های 1953 تا 1964 در مجموع 18 گل به ثمر رساند اما لیونل مسی با گلی که در نیمه نخست وارد دروازه رئال کرد این رکورد را تنها در 27 بازی بین دو تیم شکست.

مسی بعد از شکستن رکورد 2 گل دیگر هم به ثمر رساند تا تعداد گل های خود در ال کلاسیکو را به عدد 21 برساند. بعد از مسی 21 گله، دی استفانو با 18 گل و رائول با 15 گل در رده های بعدی قرار دارند. رونالدو هم با گلی که در این بازی به ثمر رساند تعداد گل های خود در ال کلاسیکو را به عدد 14 رساند.

در نهایت این بازی با نتیجه 4-3 به سود بارسا به پایان رسید تا شاگردان مارتینو 69 امتیازی شوند و در یک قدمی رئال مادرید 70 امتیازی قرار بگیرند. اتلتیکو مادرید هم پیش از این بازی با شکست 2-0 بتیس به صدر جدول رسیده بود.


برد تاریخی بارسلونا مقابل رئال با هت‌تریک و رکوردشکنی مسی +فیلم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 5
  • محمد ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    13 1
    یکی از بهترین ال کلاسیکو تاریخ بود بازی بارسلونا برای هوادانش مثل فیلمی هست که پایان خوشی دارد.
  • محمد 95 ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    3 7
    غارسلونا با اسرائیل و داوری و .... باز هم زیر رئاله زنده باد رئال و رئالی
    • مسی IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
      0 0
      مسی بهترین بازیکن تاریخ اما رونالدو یه خرتکرو
    • مسی IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
      0 0
      مسی بهترین بازیکن تاریخ اما رونالدو یه خرتکرو
  • عباس ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    13 0
    آخه چرا حرف الکی میزنی تیمتون امشب ترکیده زورتون میاد قبول کنید؟؟؟ رئال همبشه حرفی برای گفتن نداشته برید جمع کنید اسکولای بی منطق
  • اسمان هشتم ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    0 9
    اره راست می گی داور به اشتباه بازکن شما رو اخراج نکرده که ناراحت باشی تیمت که 30 دقیقه 10 نفره نبود که ناراحت باشی داور پنالتی بازکن شما رو ندید که ناراحت باشی برو خدا رو شکر کن که اینیستا رو دارین می زاره تو بشقاب تا مسی گل بزنه خوشم میاد راه می ره تو زمین تا بقیه اماده کنند رونلدو چه هافکهایی تغذیش می کنند مسی چه هافکهایی
  • رضا ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    8 0
    با عرض تبریک به همه هوادارای بارسلونا. عالی بازی کرد. با این برد رقابتهای چند هفته آخر خیلی هیجان داره. به امید برد بارسلونا در فینال جام حذفی
  • صالح ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    2 3
    توي جدول رئال در صدر هستش نه اتلتيكو مادريد
  • سید کاظم ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    2 1
    حالا هی بازیکنان. ومربیان استقلال وپرسپولیس بگن حساسیت بازی ,ترس باخت و..باعث شد بازی صفر صفر بشه آخه شما چی هستین کجای دنیا شما رو میشناسن,بازیتون حساس تر چلسی آرسنال رئال وبارسلون که نیست,که برد وباختشون ارزش سهامشون چن درصد بالا پاییین میبره ومیلیونا دلار سود وزیان میکنن واز اون طرف دو سه میلیارد بیننده تلویزیونی دارن که با شور وحرارت بازی میبینن واژ تیمشون انتظار برد دارن ولی با این اوضاع خیلی راحت بازیشون میکنن یا میبرن یا میبازن نه مثل شما که قرارداد مساوی کردن نمیدونم چن ساله باهم بستین!
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    1 0
    تو جدول بالا چرا اتلتیکو مادرید بالاتر از رئاله؟
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    0 0
    رئال چن تا بازیکن خائن اسپانیایی داره که مهمترین شون زابی الونسو وراموس وتا حدودی کاسیاس هستن که به علت رفاقت با بازیکن های بارسلونا که هم بازی در تیم ملی هستن متاسفانه کم کاری میکنن واون جور که باید وشاید بازیکنان بارسلون کنترل نمیکنن واین یکی از عوامل باخت رئال است به نظر من
  • سلمان ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    2 1
    با ادب باش برادر من دو تا تیم خارجی با هم بازی کردن ، اونا پولشونو میلیون دلاری می گیرن اینجا شماها دارین همدیگه رو به فحش می کشید
  • ملیسا ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    3 0
    واقعا بازی خیلی پر استرس وحساسی بود ,بعد بازی ایران _کره اینقدرذوق زده نشده بودم زنده باد ایران,زنده باد بارسا,زنده باد مسی,
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    1 1
    سلام
  • milad ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    3 0
    درود بر بارساي كبير كه تيم پر ادعا رو تو زمين خودش در هم كوبيد.
  • محمد حسین ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    1 0
    داورای اسپانیا مثل ایران که استقلالو بغل کردن اونجام بارسلونا رو بغل کرده دارن... تف به داوری
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    0 2
    کاسیاس‏!‏‏!‏؟؟
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    0 0
    آقای آسمان هشتم فکر کنم دیشب بازی رو ندیدی چون اونی که به اینیستا پاس گل داد مسی بود در ضمن اون پنالتی اخراجی هم داشت چون تک به تک بود همچنین اون پنالتی که آلونسو پای اینیستا رو زد. اینم بگم که پنالتی رئال بیرون 18 قدم بود!!!!!
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    2 0
    آسمان هشتم. با این طرز حرف زدن ثابت کردی که رئالی هستی!!! گل اول که اینیستا زد روی پاس گل مسی نبود؟ اصلا پاس های مسی رو دیدی؟!! خوبه رونالدو دیشب به جز صحنه پنالتی معلوم نبود تو زمین هست یا نه!!! Ronaldo not found!
  • علی ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    1 1
    اسمان هشتم دوست عزیز معلومه خیلی داری زجر میکشی اخی فعلا فقط بسوز... عزیزم اینیستا میزاره تو بشقاب مسی؟ گل اول رو مسی پاس کی داد؟ خطای پشت محوطه رو پنالدو پنالتی هست یا خطای پشت 18 ؟ برو خدا رو شکر کن بیشتر این زشت نشدین.با این دفاعی که بارسا داره اینطوری لوله شدین ... اینو بگم شما برا هر تیمی که شیر باشین برا بارسا بـــــــــیـــــــب :D
  • حسین 1400 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    4 1
    پنالتی رونالدو رو دیدی که بیرون از محوطه بود؟
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    2 0
    من دیدارهای خارجی روبه علت وقت نامناسب خیلی کم میبینم اماحالاکه عیده میتونم اون دیدارهاروهم ببینم بایدبگم اگه مسی همیشه این جوری گل میزنه اون همه توپ طلایی روکه برده ظلم درحق بقیه مخصوصارونالدو بوده وکسایی که رای دادن ازفوتبال چیزی نمیدونن
  • سلمان ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    0 2
    بی منطق ترین طرفدار همین طرفدارای رئال هستن و با این طرز حرف زدنشون. یارو میاد میگه مسی تغذیه میکنند!!عمو پس پاس های کشنده مسی چی میشه که دیشب تیمتون رو به فنا داد.عزیزمن مسی تو بارسا نقش دو بازیکن رو اجرا میکنه یک بازیسازی وسط زمین و دادن پاسهای کشنده که دیشب دو نمونه رو تو ال کلاسیکو دیدیم(ال کلاسیکوهای چند سال قبل هم یادتون نره پاسش به ابیدال که سر سبد همه پاسهاش بود.پاسش به اینیستا,پاسش به الکسیس و پاسش به پدرو و دو پاسش به ویا تو بازی معروف پنج صفر).دو نقش مهاجم نوک(کاذب)یعنی کلاس فوتبال مسی فقط به گل زدن ختم نمیشه فقط شما طرفداراری عقده ای و بدون منطقین که همچین حرفایی رو میزنین.
  • مژگان ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    1 0
    خداییش بازی بود رئال آخه دیشب چیکا کرد شمایی که میگی اینیستا میذاره واسه مسی الان دقیقا چی میخوای بگی میخوای فوق العاده بودن مسی رو انکار کنی راسی پنالتی مشکل دار ما با با پنتالی شما سربه سر میشه دیگه پس زنده باد بارسا و بارسایی ها
  • ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    5 8
    به اعتراف خودت بازی رو نمی بینی پس در مورد مسی هم چیزی نمیدونی. در ضمن اگر مصدومیت طولانی مدت مسی نبود باز هم توپ طلا به مسی می رسید نه رونالدو. در ضمن آمار پنالتی های رونالدو بالاتر از مسی هستش!
  • ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    3 0
    در کنار گلهای مسی پاس گل فوق العاده مسی رو ندیدی؟!!!
  • ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    4 0
    فقط مکتب بارسا را عشق است!!
  • عباس ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    8 0
    رئالی ها هر وقت میبازن یا به داور گیر میدن یا از رابطه خیالی بارسا با اسرائیل حرف میزنن!!خنده داره والله
  • عرشیا ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    17 0
    یه بازی حسابی از بارسلونا که مادریدی ها در خونه ی خودشون تحقیر شدن.بارسلونا همیشه پیروز بازی های ال کلاسیکو بوده و هست.
  • سینا ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    12 1
    بدون شک باید هر دو طرف قبول کنیم که هر د تیم تیم های بزرگی در سطح دنیا هستند . امّا اون پنالتی که مادررید زد،بیرون محوطه بود.در ضمن ، اون پنالتی هایی که مسی زد،همه حق واقعیش بود با اون پاس هایی که تو بازی داد... ولی هممون یه چیزی رو قبول کنیم ...یه دونه ال کلاسیکو تو اانیا به صد تا دربی تو بین این دو تا تیمه مسخره(استقلال پرسپولیس) می ارزه
  • ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    2 0
    اینو باش!!!!!!!!!!!!!
  • ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    1 1
    سلام،سلام
  • پارسا ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    1 0
    ان چیزی که دیدم جالب بود ولی رونالدو جالب نبود چون که ادب نداره ودوست دختر زیاد دارد.
  • رئوف ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
    6 0
    بهترین بازیکن دنیا::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::مسی
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 5
    الهی این مشت گنده بخوره تو دهن بارساسیی ها کهفقط با اختلاف1 امتیاز ازرونالدو پااااااااااااااین تره
  • محمد ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    6 2
    بارسلونا از همه ی تیم ها قوی تراست.
  • ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
    4 8
    به نظر من مسی اصلا بدرد نمیخوره
  • arash rohanii ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    4 0
    به نظر من ونالدو بدرد نمیوره باعث برد های رئال بنزمایه بارسلونا واقعا بهترینه
  • ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    7 0
    بهترين تيم دنيا بارسلونا است رعال اگه ١٥ تا بازيكنم دا شت بازم مي باخت شما خيلي حرف مفت مي زنيل بارسا فقط مسي نيست بارسا فقط يك بازيكن نيست بارسا فقط يك بازيكن نداره مثل رعال كه اونم رونالدوه باسا كار تيمي بلده
  • مسی ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
    5 0
    مسی فوق العاده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس