فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا(ص) از تحويل سامانه پدافند ميان‌برد مرصاد به يگانهاي اين قرارگاه خبر داد. زيردريايي کاملاً ايراني غدير از نوع زيردريايي سبک محسوب مي شود و از قابليتهاي ويژه‌اي برخوردار است.

به گزارش مشرق، امير احمدميقاني فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا(ص) در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به توليد سامانه‌هاي موشکي پدافندي جديد اظهار داشت: طي سالهاي اخير سامانه‌هاي پدافندي، کشف هدف و راداري چه به صورت اکتيو و چه پسيو را توليد کرده‌ايم و خيلي از اين سامانه‌ها تحويل يگانهاي پدافند شده است و هم‌اکنون از آنها استفاده مي‌شود.
ميقاني همچنين اعلام کرد: آتشبارهاي جديد پدافند موشکي، سامانه‌هاي راداري و جمع‌آوري اطلاعات در حال توليد است که به زودي تحويل يگانهاي پدافند خواهد شد.

* "مرصاد" در اختيار يگانهاي پدافندي قرار گرفت
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا(ص) در ادامه در خصوص سامانه‌ موشکي مرصاد تصريح کرد: سامانه موشکي مرصاد نيز توليد شده و در اختيار نيروهاي پدافند قرار گرفته و اکنون در حالت عملياتي است.
سامانه پدافندي مرصاد يک سامانه موشکي ميان‌برد بوده و قادر است هواپيماهاي مدرن را در ارتفاع پست و متوسط منهدم کند. سامانه مرصاد نسبت به سامانه‌هاي پدافندي برد متوسط هاگ، از ويژگي‌هاي برتر و بالاتري برخوردار بوده و با تحرک بالا از قابليت مقابله با جنگ الکترونيک و شبکه شدن با ساير سامانه‌هاي راداري و پدافندي نيز برخوردار است.
رادارهاي جستجو و تعقيب هدف، شبکه‌هاي نرم‌افزاري و سخت‌افزاري، سکوهاي پرتاب موشک‌هاي شاهين و مرکز کنترل و فرماندهي اجزاي اصلي اين سامانه را تشکيل مي‌دهد.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا(ص) در پايان خاطرنشان کرد: به همه ملت عزيز ايران اطمينان مي‌دهيم که پدافند هوايي خاتم‌الانبيا(ص) به سرعت در حال ارتقاي خود در همه ابعاد است.

*زيردريايي پيشرفته کاملا ايراني "غدير"
همچنين 4 فروند زيردريايي پيشرفته غدير ساخت صنايع دريايي وزارت دفاع بعد از ظهر امروز طي مراسمي با حضور سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و امير حبيب‌الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران به نيروي دريايي ارتش تحويل و بطور رسمي به ناوگان اين نيرو ملحق خواهد شد.
زيردريايي کاملاً ايراني غدير از نوع زيردريايي سبک محسوب مي شود و از قابليتهاي ويژه‌اي برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس