کد خبر 284737
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۴

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد، اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول روز ۱۳ فوریه در واشنگتن مساله اعطای کمک مالی به اوکراین را بررسی خواهند کرد.

به گزارش مشرق، صدای روسیه نوشت: کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز سه شنبه در سخنانی در پارلمان اروپا تصریح کرد، در نشست 13 فوریه در شهر واشنگتن با کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول در خصوص کمک مالی به اوکراین رایزنی و تبادل نظر خواهند کرد.

بر اساس این گزارش وی افزود، روز پنج شنبه به واشنگتن سفر خواهم کرد و دیداری با لاگارد خواهم داشت. یکی از مسائلی که در این نشست مطرح خواهد شد مساله اوکراین خواهد بود. اتحادیه اروپا پتانسیل لازم برای اعطای کمک مالی به اوکراین را برای غلبه این کشور بر چالش های اقتصادی در کوتاه ترین زمان ممکن دارد. بحران سیاسی اوکراین همچنان ادامه دارد. این بحران تاثیر منفی زیادی بر وضعیت اقتصادی این کشور داشته است. ارزش پول ملی اوکراین در برابر دلار و همچنین سطح ذخایر ارزی این کشور به شدت کاهش یافته است.

مخالفت ویکتور یانوکویچ رئیس جمهور اوکراین با امضای قرارداد تجارت آزاد با اتحادیه اروپا و چرخش ناگهانی وی به سوی روسیه و دریافت کمک مالی 15 میلیارد دلاری از مسکو آتش اعتراضات داخلی اوکراین را شعله ور کرده است. اقدام چند روز پیش پارلمان اوکراین در تصویب قانون مربوط به محدودیت اعتراضات داخلی نیز به این اعتراضات دامن زده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس