در میان گمانه‌زنی‌ها و شایعات متعددی که درباره دلایل کناره‌گیری محمدعلی نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری مطرح شده است به تازگی حرف‌هایی درباره یک گزارش «آشنا» هم شنیده می‌شود.

گزارش مشاور روحانی از عملکرد ضعیف نجفی علت اصلی استعفا
به گزارش مشرق،  کمتر از 24 ساعت پس از تکذیب استعفای محمد علی نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که توسط خود او صورت پذیرفت، خبر موافقت رییس جمهور با کناره گیری ایشان و انتصابش به عنوان دبیرستاد هماهنگی اقتصادی منتشر شد.
زمزمه استعفای نجفی  مدت‌ها قبل از استعفای وی شنیده می شد و در برخی از سایت ها نیز انعکاس یافت و در روزهای آخر قوت گرفته بود.
در اولین روز استعفای نجفی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری سه روایت شنیده شد:

اول این که کسالت قلبی دارد و پزشک معالج  توصیه کرده از حجم فعالیت خود بکاهد. روایت دوم این که با زمزمه احیای سازمان مدیریت ترجیح می دهد همچون دولت خاتمی ریاست این سازمان را برعهده گیرد و انتصاب او به ریاست ستاد هماهنگی اقتصادی  این ظن را تقویت می کند  ولو محمد باقر نوبخت گزینه جدی تری باشد.

روایت سوم هم این است که چون ابتدا برای وزارت آموزش و پرورش معرفی شده بود و بعدتر به خاطر رای عدم اعتماد مجلس برای ریاست سازمان میراث در نظر گرفته شد احساس می کرد حضور او تحت الشعاع مدیرانی چون مهدی حجت و محمد بهشتی است و انگار رییسان واقعی این دوهستند و او جنبه نمادین دارد.

اما نکته مهم در این استعفا این بود که آقای نجفی در شامگاه 8 بهمن نه تنها استعفای خود که «قصد استعفا» را هم تکذیب می کند ولی روز بعد نه تنها این استعفا محقق می شود که رییس جمهور از «تقاضاهای مکرر» او برای کناره گیری خبر می دهد و موافقت می کند.

گزارش مشاور روحانی علت اصلی استعفاي نجفيروزنامه شهروند، امروز در این‌باره نوشته است:
در میان تمام اخبار و شایعاتی که درباره دلایل کناره‌گیری محمدعلی نجفی مطرح می‌شود، این شایعه که نقطه شروع ماجرا به گزارشی بازمی‌گردد که از سوی یک «آشنا» در نهاد ریاست‌جمهوری درباره عملکرد نجفی تهیه شده، در برخی محافل به گوش می‌رسد؛ گزارشی که عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را در ۱۰۰روزه ابتدایی شروع به کار دولت یازدهم زیر سوال برده است.

ظاهرا عملکرد ضعیف نجفی در سازمان میراث فرهنگی و همچنین محتوای گزارش آشنا در مورد عملکرد وی موجب تکدر نجفی و دلسردی او شده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    دولت راستگویان.....
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    سایت مشرق !!! شرف و انصاف را یاد بگیرد
  • بوالفضول ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    منظورت از شرف و انصاف . يعني همه خفه شوند ؟!!! ههههههههههههههه
  • ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    ببخشید از کی یاد بگیره اونوقت؟ از دولت راستگویان؟!!
  • ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    بله دقیقا یعنی همین
  • ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    همون گزینه دو درسته
  • ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    از هتاکان عاشورا یاد بگیره
  • محمد ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    با سلام آدم فکر میکنه تو این کشور قحط الرجال شده که هرکی تو این دولت چندتا کار انجام میده!!!!اون هم چه انجام دادنی!!!دارن مملکت را به تباهی میبرن!!!!!!!
  • لواسان بزرگ ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    شما ها هنوز نتوانستید از اینگونه اتفاقات بهره برداری مناسب نمایید مگر همین جریانات اصلاح طلب در جریان رای اعتماد به وزرای کابینه دولت یازدهم از سوء نیت نمایندگان چه گزارشاتی را منتشر کردند ولی الان متوجه می شویم که تصمیم نمایندگان در عدم رای اعتماد به این وزرا چقدر در راستای خردورزی وکمک به دولت بوده تصور بفرمایید اگر ایشان وزیر آموزش وپرورش با چند میلیون جمعیت شده یود وحالا می خواست استعفا بده چی می شد؟ثانیا اینکه از این استعفا دلیل دی ری بود رد تایید کابینه پیرمردان
  • امیر ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    مشرق دیگه بس این همه دروغ گویی خود آشنا تو وبلاگش زده این خبر تکذیب می شود ولی شما که سرشار از انصافید! این تکذیبیه را نمیگید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس